https://www.youtube.com/watch?v=hMcpxyYf-M4
123 heeft een clip waarin een vernieuwde versie wordt aangekondigd. Lijkt redelijk vers van de pers.
Staat ook al in de winkel van 123:
https://123ignition.com/product/sm-6-r-v-ie/
of programmeerbaar : https://123ignition.com/product/tuneplus-6-r-v-sm-ie/
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Nou nog een prijskaartje eraan hangen : ik ben benieuwd
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Via de verkooppunten: 975 E en 1049 E (programmeerbaar) incl bobine….
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Hij heeft nog steeds de 2 vermogens transistoren in het huis op de printplaat zitten, op 1.23 in het filmpje. Omdat de verdeler bij een SM vlak voor de motor zit wordt hij echt goed heet als je bij hoge buitentemperatuur in de file staat. De “eerste generatie” ging daarom snel stuk, want er is geen enkel extra koeling in de verdeler. In z’n spec-sheet staat tot 100 graden, ik zou dat toch graag eens goed getest zien en dat kan alleen in een hete zomer, of in een klimaat kamer, of je zet er een haardroger op en meet de temperatuur. Kan natuurlijk zijn dat er speciale hoge-temperatuur bestendige componenten inzitten, die bestaan, dus daar hopen we dan maar op.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
capt kok schreef:Via de verkooppunten: 975 E en 1049 E (programmeerbaar) incl bobine….
kanonne!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citroensmgz schreef:Hij heeft nog steeds de 2 vermogens transistoren in het huis op de printplaat zitten, op 1.23 in het filmpje. Omdat de verdeler bij een SM vlak voor de motor zit wordt hij echt goed heet als je bij hoge buitentemperatuur in de file staat. De “eerste generatie” ging daarom snel stuk, want er is geen enkel extra koeling in de verdeler. In z’n spec-sheet staat tot 100 graden, ik zou dat toch graag eens goed getest zien en dat kan alleen in een hete zomer, of in een klimaat kamer, of je zet er een haardroger op en meet de temperatuur. Kan natuurlijk zijn dat er speciale hoge-temperatuur bestendige componenten inzitten, die bestaan, dus daar hopen we dan maar op.
Precies dat! Verder zit de verdeler laag bij het blok en geleidt het aluminiuwm van het blok de hitte goed…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Een halfgeleider kan niet heter gaan dan 150 graden. Daarop zijn alle specificaties gebaseerd. Dan praten we wel over de temperatuur van het silicium zelf. Dat is al decennia zo. O.m. gaan de dopings dan verder diffunderen waardoor de werking verloren gaat. Dat is gewoon elementaire fysica.
Maar evengoed geldt hoe heter, hoe korter de levensduur. En daar is maar een ding aan te doen, koeling… Alleen een electronenbuis kun je enorm op zijn donder geven zonder dat die direct kapot gaat, bij een halfgeleider is het direct over.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het blok van een SM wordt bij tijd en wijlen makkelijk 110 graden. Als je een paar uur 190 gaat rijden zoals de duitsers doen is het snel stuk.
Albert de gier heeft me eens uitgelegd dat ze wegens milieu naar een lagere temperatuur soldeer moesten en daarmee ook de componenten oid. Dat fikte de serie 2 snel uit…Om de hitte te beperken had albert de dwell teruggeschroefd om de eindtrappen te ontlasten. Daardoor haalde die de 5500 rpm niet meer.. Het prototype had die issues niet..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Prototype
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Daarom stuur ik al jaren een MSD ( of anders Multi-Spark doos) aan met de 123. Geen vermogensopname meer met de 123,dus geen oververhitting, geen dwell probleem, en geen gebrek aan vonkenergie. . Rijden er al meer dan 10 rond zo, zonder problem, voordeel: Starten ook beter en nooit meer last van verkoolde bougies: Die CDI’s vonken altijd overal doorheen. En ja, je moet wel goede bougiekabels gebruiken, z’n MSD/CDI is niet vriendelijk voor je isolatie, werkt ook met vrijwel elke bobine, tenzij de isolator neus al matig is, dan is die zo stuk.
To err is human, not to err is divine.
Met prijs
https://www.123ignitionshop.com/de/home/330-123tune-6-r-v-sm-ie-met-bobine.html
https://www.123ignitionshop.com/de/home/329-123sm-6-r-v-ie.html
https://www.123ignition.de/123-ignition-de/zuendverteiler-citroen-sm-bluetooth.aspx
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.