Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewannounce/205028_30/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Ahzo, dan weten we dat ook weer. Zal ik hier nog wel eens even een ‘fotoreportage’ posten ;P
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Bij deze, de (hopelijk zichtbare) fotoreportage:
Begin demontage motor
Weg ermee
Op de bank
Plaatwerk kuisen
Vliegwiel gevlakt en ‘nieuwe’ motorsteunen
Spuitwerk
Montage
Zo staan we er momenteel voor, volgende week hopelijk terug in de wagen!
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Je zou het bijna terug een motor kunnen noemen ;P
Vanavond er normaalgezien terug in!
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Wat origineel, die blauwe deksels, hittebestendige verf?
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Ja zou tot zo’n 180 a 200° moeten aankunnen
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik vond ze ook mooi van kleur icm de olieleidingen en het filter. Lekker sportief ogend motortje onder de kap.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Ik moet altijd een beetje lachen om een sportief ogende GS/A
Blijft een schaap in wolfskleren
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
“It’s more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow.” ;P
Nu niet dat het speciaal zo gedaan is om er ‘sportief’ uit te zien. Alles zwart onder ja kap is ook maar saai hé.
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Alles verchromen is ook nog een optie…
Kijk, hier kan je mee aankomen!
Maareh, goed bezig hoor!
By the way, ik heb even gemist of je de gemodificeerde olie retourpijpjes hebt toegepast.
Dat scheelt in de toekomst een hoop lekkage…
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Heb ook nog een ouwe amerikaan, daar is al genoeg chroom aan te poetsen
Er zitten nieuwe O-ringen op, kan je nog meer doen aan de pijpjes dan?
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
H@ns schreef:Ik moet altijd een beetje lachen om een sportief ogende GS/A
Blijft een schaap in wolfskleren
Of andersom.
De te behalen bochtsnelheden zijn echt fenomenaal in de rust waarmee ze genomen kunnen worden
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Jerre schreef:Heb ook nog een ouwe amerikaan, daar is al genoeg chroom aan te poetsen
Er zitten nieuwe O-ringen op, kan je nog meer doen aan de pijpjes dan?
In ieder geval gaan de Viton ringen al wat langer mee dan de originele, maar er zijn ook busjes die je in de retourpijpjes kan steken.
Ik kan alleen niet zo gauw een topic daarover vinden.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Zo die hangt weer!
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Mooi werk!
H@ns schreef:...busjes die je in de retourpijpjes kan steken…
volgens mij is dat een lapmiddel, wanneer je het lekken wilt verminderen zonder de koppen te lichten. Nieuwe O-ringen is beter, die busjes zorgen er ook voor dat er nog meer olie in het onderste deksel blijft staan, dus de troep bij het kleppenstellen wordt er vooral groter door.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99