Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en geen gebeun met ijzerdraadjes!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De nieuwe slangpilaar zit er in. Een gedoe om de juiste frees en tap te pakken te krijgen maar dan ziet het ook netjes uit.En dit gaat gegandeerd niet meer los. Nu ook nog bij de dubbele weber proberen en die zit op een rare stand. Wordt vervolgd
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
bogaard77 schreef:en geen gebeun met ijzerdraadjes!
Svp Verklaar je nader…. pro actief borgen kan toch geen kwaad?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
De nieuwe slangpilaar zit ook op de dubbele weber. Zie foto’s. Lekvrij en geen risico op losschieten. Een borgdraadje onder de slangenklem door laten lopen is misschien een vakantie-oplossing maar niet een definitieve. Je loopt met rubber altijd het risico op extra insnijden en dat wordt een zwakke plek. Liever niet spotten met de brandbaarheid van benzine.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jeroen Simons schreef:bogaard77 schreef:en geen gebeun met ijzerdraadjes!
Svp Verklaar je nader…. pro actief borgen kan toch geen kwaad?
Als t los gaat zitten gaat het lekken. Daar helpt geen ijzerdraad tegen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Boogaard en ik hebben hier duidelijk een andere mening over:
Het ijzerdraadje maakt het verschil tussen hooguit wat druppeltjes benzine die er uit lekken, of een forse straal benzine die er uit spuit als het pijpje er uit vliegt.
Maar natuurlijk is zoals Boogaard aangeeft een echte fix veel beter.
Zoals: er uit trekken, optrompen en dan terug zetten met Loctite; of een slangnippel plaatsen na tappen van draad; of een gaatje boren in het zamac loodrecht op het pijpje, dat zo geboord is dat het net het pijpje raakt, maar er niet doorheen gaat en dan daar een pennetje in ( deze laatste lijkt mij erg lastig, maar kwam hem ook een keer tegen)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper