Dank je. Ja inderdaad: dasty & tandenborstel & afspoelen met water.
Goede tips in dit forum!
Draagarmen zijn ook gedaan. Iets andere aanpak, na ontvetten schoongemaakt met staalborstel.
Klaar om te lakken, ik denk met RX.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
heb je die gele of zwarte fles gebruikt?
Beide, ik kreeg de indruk dat de zwarte iets beter werkt
Dat ziet er goed uit!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Dasty is zoals gekend.. één van de beste ontvetters, de zwarte/paarse variant is nog iets straffer.
Omdat WIBRA in slechte papieren zat, ben ik gaan kijken naar alternatieven. Normaal kost Dasty iets van 2.5eur de liter, sommige vragen meer dan 4euro de liter.
ik heb dit ingeslaan, en dat blijkt een succes. Ik gebruik dit als ontvetter én met Ultrasoon reiniging. Het is biologisch afbreekbaar en je moet wel direct erna spoelen met veel water.
De bus kost wel wat.. maar het is een concentraat en te verdunnen à 1%. Ideaal als je je ‘eigen Dasty Spul’ wilt maken..
https://www.vynckier.biz/nl/ecoplus
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ik ga voor beide zijden de onderste draagarmlagers vervangen.
(De bovenste zien er nog goed uit).
Even zeker stellen dat ik de juiste bestel.
Volgens mij heb ik nodig: SKF32206 en SKF32207.
Klopt dat?
Hoi
Dit is wat ik heb van de onderste draagarlagers :
1. ZC9620 051U ( Lagerkooi met 14 rollers idem als achterste draagarm ) + ZC 9620 052U ( Lager kooi 19x72mm van lager SKF32207J2Q )
2. ZC9620 049U Lager 30x62x21.5mm SKF32206J2Q (30x62x21.25mm )
Kun je hiermee verder ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Zekers, dank je!
Lagers zijn besteld.
Let op!
Er zijn namaak SKF lagers in omloop. Je kunt via online app ( ios of android) foto’s trekken van de verpakking, lager en online doorsturen. Je krijgt vrij snel antwoord of de producten authentiek zijn. Voor de zekerheid, bestellen bij officiele distributeur.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Bedankt voor de waarschuwing; heb ze besteld bij SKF dealer, zou goed moeten gaan.
Gisteren ook meteen SKF EP (extreme pressure) vet gekocht. VKG 1/1
heb je ook de stand van de hulpstuurhuizen gecontroleerd, nu het nog kan ? (speciaal gereedschap gaat in bovenste chassisbuis van draagarmen)
Da’s een goede tip!
Ik zal me eens verdiepen hoe dat precies werkt.
Overigens, eerste lagerschaal is gedemonteerd
Heb een stripje in ‘t lager gelast.
(Zal zeker eenvoudiger kunnen maar dit ging zeer makkelijk en gecontroleerd)
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Een lasrups alleen is al voldoende om de schaal eruit te krijgen. Bespaard je de volgende keer een stripje
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Nu met plaatje
Duitse makelij