aha, ik bedoelde 4 weken..
heb net via onze hofleverancier weer een IBC-tje besteld.
denk jij nog na over de inbouw?
grts, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
hugo schreef:aha, ik bedoelde 4 weken..
heb net via onze hofleverancier weer een IBC-tje besteld.
denk jij nog na over de inbouw?grts, Hugo
Denk dat ik er te weinig tijd voor heb Hugo. Ik moet binnenkort ook weer een kannetje olie van 1000 liter hebben. Haal jij je olie nog steeds in Nijensleek?
Test
Thijsvandebles schreef:
Stelletje wispelturige stokbrood vreters….
fftopic Net of jij stokbrood vies vind
Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien
Mientje schreef:Thijsvandebles schreef:
Stelletje wispelturige stokbrood vreters….
fftopic Net of jij stokbrood vies vind
Zonder kruidenboter is er nie veul an
Test
Thijsvandebles schreef:Mientje schreef:Thijsvandebles schreef:
Stelletje wispelturige stokbrood vreters….
fftopic Net of jij stokbrood vies vind
Zonder kruidenboter is er nie veul an
dan wel met kruidenboter van de tapasbar LOL fftopic
Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien
Mientje schreef:Thijsvandebles schreef:Mientje schreef:Thijsvandebles schreef:
Stelletje wispelturige stokbrood vreters….
fftopic Net of jij stokbrood vies vind
Zonder kruidenboter is er nie veul an
dan wel met kruidenboter van de tapasbar LOL fftopic
Ja die kruidenbotor van de tapas-bar rouleert.
Test
Thijsvandebles schreef:hugo schreef:aha, ik bedoelde 4 weken..
heb net via onze hofleverancier weer een IBC-tje besteld.
denk jij nog na over de inbouw?grts, Hugo
Denk dat ik er te weinig tijd voor heb Hugo. Ik moet binnenkort ook weer een kannetje olie van 1000 liter hebben. Haal jij je olie nog steeds in Nijensleek?
da’s jammer, zou jouw vooral de centen gunnen.
olie gaat idd vanuit ons vertrouwde adres.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
hugo schreef:Thijsvandebles schreef:hugo schreef:aha, ik bedoelde 4 weken..
heb net via onze hofleverancier weer een IBC-tje besteld.
denk jij nog na over de inbouw?grts, Hugo
Denk dat ik er te weinig tijd voor heb Hugo. Ik moet binnenkort ook weer een kannetje olie van 1000 liter hebben. Haal jij je olie nog steeds in Nijensleek?
da’s jammer, zou jouw vooral de centen gunnen.
olie gaat idd vanuit ons vertrouwde adres.
Centen mag je ook gewoon zo wel langbrengen hoor ....
(En dat geldt niet alleen voor Hugo)
Test
Ja die auto wil wel doortrekken…..Met zun hoogbejaarde Lucas-pomp…
Eindelijk is mijn vader een keer ergens mee eens! Hij vindt zijn TD ook nog lekker optrekken in zijn 5. Heeft elke BX een Lucas pomp? Er was toch nog een merk die pompjes aanbood voor de BX?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
mssl schreef:CX-power schreef:Ja die auto wil wel doortrekken…..Met zun hoogbejaarde Lucas-pomp…
Eindelijk is mijn vader een keer ergens mee eens! Hij vindt zijn TD ook nog lekker optrekken in zijn 5. Heeft elke BX een Lucas pomp? Er was toch nog een merk die pompjes aanbood voor de BX?
Bosch bedoel je ?
Bosch en Lucas (CAV / Roto) pompen zijn in de BX door elkaar heen gebruikt. Vooral op de 51kw (kale diesel) is er geen peil op te trekken. Op de 66kw (turbodiesel) zitten voornamelijk Lucas pompen. Een heel enkele keer zit er wel eens een Bosch pomp tussen. Lucas pompen hebben vaak de eigenschap de motor wat sneller te maken. Tenminste: Zowel de Bosch als de Lucas leveren met het 1905cc blok 51 kw (70pk), maar Lucas pompen voelenm sneller aan. Waarschijnlijk komt dit omdat de centrale pomp-as wat dunner is, waardoor hij wat minder ‘log’ is. Dit is ook vaak de reden dat Lucas pompen het eerder begeven als je op PPO rijdt. De as is dunner, en moet dus in kleinere hoekjes smering krijgen. PPO is vaak te dik, en smeert de pomp dus niet goed. Bosch is net even wat degelijker. Al ben ik al met al zeer te spreken over de Lucas pompjes. Enne, zo’n BX TD wil best wel door jakkeren hoor. Meer als een BX met Bosch pomp. (is mijn ervaring)
Test
Thijsvandebles schreef:Al ben ik al met al zeer te spreken over de Lucas pompjes. Enne, zo’n BX TD wil best wel door jakkeren hoor. Meer als een BX met Bosch pomp. (is mijn ervaring)
Lucas pompjes reageren wat directer met ongeblazen diesels. Je hoeft niet continu plankgas te rijden om wat te laten gebeuren.
Bij turbodiesels vind ik het verschil tussen Bosch en Lucas niet echt opvallend.
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Al ben ik al met al zeer te spreken over de Lucas pompjes. Enne, zo’n BX TD wil best wel door jakkeren hoor. Meer als een BX met Bosch pomp. (is mijn ervaring)
Lucas pompjes reageren wat directer met ongeblazen diesels. Je hoeft niet continu plankgas te rijden om wat te laten gebeuren.
Bij turbodiesels vind ik het verschil tussen Bosch en Lucas niet echt opvallend.
Ik heb nog nooit in een Turbo gereden met Bosch pomp….(slecht he..).
Maar het verschil is best groot. De BX diesel van mijn moeder met Bosch pomp is traag vergeleken met mijn BX ARMY met Lucas pomp.
Test
Thijsvandebles schreef:
Ik heb nog nooit in een Turbo gereden met Bosch pomp….(slecht he..).
Ach ja, wat niet is kan nog komen
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:
Ik heb nog nooit in een Turbo gereden met Bosch pomp….(slecht he..).
Ach ja, wat niet is kan nog komen
Jouwn TurboD12 had toch een Bosch-pomp??
Test
Thijsvandebles schreef:De BX diesel van mijn moeder met Bosch pomp is traag vergeleken met mijn BX ARMY met Lucas pomp.
Jouw BX Army rijdt toch op PPO? Dat kon toch alleen maar met een Bosch-pomp :
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX