Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Vrijdag de aircopomp van mn sloper afgehaald en er gisterenavond onder gehangen. Het werd hoog tijd want hij maakte steeds meer lawaai. Best nog ff een klus van zon 2 uur. De spanrol met koevoet en krik op zn plek kunnen krijgen, dat was eigenlijk het meeste werk.
Nu nog laten vullen en de kapotte onder mn sloper zetten anders is het ding niet verrijdbaar.
Ik had ook een nieuwe verdamper gekocht maar ik verbaasde mij erover dat daar druk op staat. Bij het verwijderen van een rubber afdichtingsddopje kwam er gas uit. Dopje gelijk teruggeduwd en ding nog maar ff niet vervangen.
Wat is dat voor gas wat erin zit en hoort dat eigenlijk? komt mij erg raar over.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Zit stikstof in voor opslag, dat voorkomt dat je er vocht in krijgt.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ah, ok
maar ff niet inademen dan
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Kan niet veel kwaad, de lucht zit vol met 80% stikstof, dus als je het niet als “ballonnetje” gebruikt gebeurt er niks.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
de leverancier van de verkeerde pomp schreef me dat het mijn fout was dat ik het verkeerde onderdeel heb ontvangen. had ik maar beter moeter checken, ze konden niets voor me doen.( kan kenteken en bouwjaar op hun noorse site invullen)
Ding paste niet ivm verkeerde poulie, andere stekker en andere aansluiting aircobuizen.
Hmm tsja , Rotterdammer heh… heb me ff kwaad gemaakt ze ff via de mail niet te zuinig de oren gewassen en krijg nu toch het bedrag plus invoerrechten terug en hoef het ding niet terug te sturen.
eZal die nieuwe pomp proberen te verkopen, kan ik er misschien nog wat voor vangen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Knap, dat lukte mij destijds met een droger (behoorlijk wat goedkoper) voor mijn Xantia niet… Dat ding heb ik uiteindelijk maar weggegooid.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
geld inmiddels teruggestort gekregen.
Ik had een beetje trillen in het stuur met remmen. Bleek 1 voorrem blok te blijven hangen wat resulteerde in roest op de schijf binnenkant. boel weer gangbaar gemnaakt en schijf schoongemaakt.
Omdat ik binnenkort naar de keuring moet ook even een kleine uitlaatlekkage aangepakt. Onder auto zag ik dat ook de rechter remschijf achter licht verroest was.
Ook daar bleek een vastzittend remblok de boosdoener, boel schoongemaakt en klaar, dacht ik…. na monatge remklauw ineens LHM lekkage; remleiding heeft het begeven. Blij dat het in mn werkplaats gebeurde en niet onder het rijden , maar als het 22.00 uur is en je wilt naar huis is het niet echt leuk.
Remleiding dichtgeknepen en zonder remmen te hoeven gebruiken naar huis (is maar 2 km) heb natuurlijk nog 3 remmen over en de handrem. Vandaag maar met de 2Cv naar het werk,.
De Xantia begint de laatste maanden toch wel wat werk op te leveren ondanks de km stand van 132000 km , maar goed ze is inmiddels wel 21 jaar oud natuurlijk.
Nu eens kijken of ik een remleiding kan scoren ergens.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
remleiding kunnen bemachtigen en knelkoppelingen 3,5 mm.
helaas geen gereedschap om de leidingen te kunnen flairen. Ik had gelukkig nog wel een paar leidingen liggen, het zijn overigens dezelfde als van een 2CV. Dus de boel met een knelkoppeling en vers stuk leiding weer dicht gekregen.
De schoongemaakte voorrem trilt weer en maakt herrie , zal er vananvond weer eens onderduiken maar ik denk dat ik er nieuwe schijven en blokken opzet.
Bij starten moet ik opeens de benzinepomp eerst laten draaien tot ie afslaat voordat ik kan starten. De Xant slaat anders gelijk weer af. is dat een teken dat de pomp op zn laatste benen loopt? het is rund 0 graden hier,
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Gert-Jan Brink schreef:het is rund 0 graden hier,
Als je met een Xantia stunt ben je een rund .
Adri
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Rund is noors voor rond. Mix af en toe wel eens een noors woord in mn nederlands
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisteren was mn Xant ineens helemaal dood. Bleek de accuplusklem gebroken. Dus kon de pool oxideren en was het contact slecht/verbroken.
afijn pool en klem schoongemaakt. met een stripje metaal weer vastgezet en hij doet het weer. Ook starten gaat weer gelijk en zonder problemen.M
Gisterenmiddag even naar Volda geweest, ff lekker 4 uur sturen. Remmen naken nog steeds herrie dus maar nieuw besteld. moet in febr naar de keuring.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
nou de Xantia is weer voor 2 jaar goedgekeurd maar ik heb er nogal wat werk aan gehad de laatste maanden. 2 nieuwe achterwiellagers, 4 nieuwe schijven en blokken, 2 nieuwe remleidingen achter. de aircopomp had ik al vervangen.
tsja ik weet dat in de toekomst distributieriem en achterdraagarmlagers er aankomen en dan mag ik hopen dat de warmtewisselaar van de verwarmng en mn veerpootrubbers heel blijven.
De roestplekken die ik trouw behandel komen steeds weer trerug , dus de Xantia is niet echt een mooie auto meer.
Hij rijdt heerlijk maar als ik er zoveel geld en tijd tegenaan moet gooien wil ik dat eigenlijk liever in een mooiere auto stoppen.
Ik heb inmiddels een Dodge Durango V8 uit 2002 gekocht, 4x4 is hier swinters eigenlijk onontbeerlijk. Dus ja de Xantia gaat er waarschijnlijk uit evenals de 2 sloop Xantias die ik heb staan.
Dat ik last heb van jicht en de Xantia soms bijna niet uitkom speelt ook mee in de beslissing om voor een sUV te gaan.
Alleen wat rijdt die Xantia toch lekker en ik krijg er als het meezit net voor terug wat ik er aan onderdelen in heb gestopt.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
een Xantia wordt langzamerhand een oude auto en wat je aan onderhoud noemt is dan niet vreemd.
Jammer dat je de roest niet onder controle krijg.
Je kan in ieder geval voorlopig weer sturen met de Xantia.
al ben ik benieuwd hoe de balans uitslaat de komende maanden tussen de Citroën de de Dodge…
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Tsja de Dodge gaat eruit en staat inmiddels te koop.
Want ik heb nog een Dodge Durango gekocht, deze keer een oranje 5,9 liter op LPG. De Xantia blijft totdat ik deze klaar heb, er moet uiteraard het ea aan gebeuren.
Nu eerst de wit/blauwe 2CV dolly klaar maken voor verkoop, de motor van DUBBUS maken en dan begin ik aan het oranje gevaarte.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive