Goedemiddag forum leden,
Ik heb een vraag over mijn zekeringkast van mijn C4 Coupé.
vorige week moest ik mijn C4 overstarten omdat de accu leeg was. Na dit gedaan te hebben heb ik de auto +-15 min laten lopen om vervolgens de weg op te gaan. Echter na een kilometer of 5 stopte mijn auto er opeens mee. ik heb hem nog weer geprobeerd over te starten maar het mocht niet baten. De ANWB is er bij geweest om te kijken wat er loos was. deze vond dat er een branderige lucht bij de zekeringkast vandaan kwam. De ANWB heeft mijn naar een Citroën service punt gesleept. daar kwamen ze tot de conclusie dat de zekeringkast kapot is. Kosten…. €650!!!! Ik vind dit een hoop geld voor een zekeringkast!
De auto staat inmiddels weer thuis en ik heb de zekeringkast zelf uit de auto gehaald om te kijken wat er mee aan de hand is. Het enige wat ik er aan zie is dat er 1 pin in een stekker aansluiting heel warm is geweest (Zie Foto’s) en dat hij idd behoorlijk stinkt.
Natuurlijk denk ik gelijk, deze moet vervangen worden. Maar de techneut in mij zegt ook dat er een gevolg moet zijn geweest voor dit euvel.
Vraag 1, Weet iemand wat mogelijk dit heeft kunnen veroorzaken?
Er staat een type nummer op deze zekeringkast (Zie Foto’s) Echter is de spoeling dun op internet voor een 2e hands onderdeel met dit type nummer. Ik ben namelijk niet van plan om nog veel geld aan deze auto uit te willen geven omdat ik hem wil verkopen.
Vraag 2, Kan er ook een zekering kast in van een ander type nummer? Zo ja welke?
Het is een behoorlijk verhaal geworden en ik hoop dat iemand mij een antwoord op mijn vragen kan geven.
Vriendelijke groet,
Karel
C4 coupé 1.6 HDI VTS
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zet eens een oproep op onderdelenlijn.nl
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Die heb ik bij mij ook al eens kapot gehad, vermoedelijk door water lekkage omdat de paravan onder de voorruit was verzakt waardoor regenwater het motorruim in kon lopen.
Ik ben bij een universele garage geweest en had voor totaal 200 of 300 euro een nieuwe.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon