833 van de 859
« Eerste  < Vorige 831 832 833 834 835 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 april 2021 08:25 AM
  [ # 12481 ]

Het kan natuurlijk zijn dat de schermen en de klep een keer in het verleden gemonteerd zijn op het moment dat de juiste onderdelen niet vindbaar / leverbaar waren. Zo gek is dat niet. Maar voor de originaliteit hoef je deze auto dan niet te kopen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 17 april 2021 08:29 AM
  [ # 12482 ]

Zoiets bedacht ik me ook al. Rotte delen vervangen door niet kloppende delen, bv. Maar om er dan later nog eens sidemarkers in te zetten..
Lijkt me toch sterk dat als je zo’n auto nieuw koopt, het ding met allerhande niet kloppende onderdelen op de weg probeert te houden om hem vervolgens heel lang in een schuur te zetten. Die kentekenplaten verraden toch wel dat ie al minstens een jaar of 20 niet meer op de openbare weg is geweest.
Apart ding, apart verhaal… Nu maar hopen dat een potentiële koper eerst zijn huiswerk gaat doen voor ie tot aankoop over gaat.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 april 2021 08:51 AM
  [ # 12483 ]

Op de tweede foto zie je een wit papier: Dat is de “keuring” van de trekhaak, uit 1982. Ik denk dat de eigenaar toen een nieuw kenteken heeft gekregen omdat hij geen complete set meer had en bij de trekhaakkeuring tegen de lamp liep of dat voor was en een “vervangend kenteken” aangevraagd heeft.

Die oranje voorzijlichten( knipperlichten !)  moest je toen monteren bij veel auto’s want bij montage van een trekhaak moest je van “zoveel” meter achter de auto en “iets opzij” de voorste knipperlichten kunnen zien. ( De maten weet ik niet meer, maar ik heb dat toentertijd ook eens bij de hand gehad). De RDW had een lijst met auto’s waarvoor dat nodig was. Ik denk dat er toen een compleet setje voor en achter zijlichten op gezet is.

Ik geloof helaas weinig van die KM stand: 40.000 voor een CX die van 1976 tot 1994 in gebruik is geweest. Tot 1996 moest je een kenteken deel III achter de voorruit plakken: De laatste is 1994 in het mapje. Op de de foto’s kun je de plastic hoes op de voorruit nog zien, maar er zit geen deel III in.  Dus in 1995 stilgezet.
Dat wel zeggen deze CX is 18 jaar gebruikt. En dan 2000 km per jaar ? De pedalen, vloermatten en zittingen zeggen me dat het veel meer is.
De NAP en de RDW hebben geen gegevens uit die tijd, dat werd nog niet genoteerd!

Je kunt trouwens als eigenaar tegenwoordig het originele kenteken weer opvragen en terugkrijgen.

De originaliteit detail laat ik aan de kenners.

Dit is duidelijk een “project” voor een liefhebber van een vroege CX.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 april 2021 08:54 AM
  [ # 12484 ]
Nielsje schreef:

Het kan natuurlijk zijn dat de schermen en de klep een keer in het verleden gemonteerd zijn op het moment dat de juiste onderdelen niet vindbaar / leverbaar waren. Zo gek is dat niet. Maar voor de originaliteit hoef je deze auto dan niet te kopen.

Gezien het missen van de GAIK kentekenplaten heeft het ding al zeker 20 jaar geen APK meer.

Het vervangen van de schermen is geen eenvoudige klus, waarom zou je dat doen?
Toevallig 2 schermen met schade? Of heeft het hele front in elkaar gezet?

Of het is gewoon iets van een 81er met een chassisnr van een 76. Dan kloppen alleen de C stijlschildjes niet, maar die zijn nog relatief eenvoudig te vervangen. Maar ja dan zou je een douvrin motor verwachten, of kan het een 2400 carb zijn?

Van 2 schade auto’s 1 gemaakt? Wie zal het zeggen…

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 april 2021 09:03 AM
  [ # 12485 ]

” Toen” deed men dingen die tegenwoordig niet meer werken.
Zoals: Je auto “upgraden” naar een later model zodat het niet opviel dat je in een “oudere” auto rond reed.
En: Een “breedspoor” was toen “echt beter” dus een “upgrade” als je goed aan de onderdelen kon komen, waarom niet.
Dat verklaard ook de “rest” van een sloop-prettige of zo onderdelen over gezet.
Of voor schade gehad en een “front” van een later model op gezet, kan natuurlijk ook.
Aan de stand van de wielen te zien is de ophanging nog wel smalspoor.
De eerste eigenaar was wel een echte liefhebben van z’n CX, anders had hij hem niet 18 jaar gereden. Maar originaliteit stond niet hoog in het vaandel.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 april 2021 09:55 AM
  [ # 12486 ]

Dat werd toen gedaan, wellicht is na een ongeluk besloten de auto te “upgraden”.

Het lastige is dat als je nu een smalspoor CX zoek je juist een origineel exemplaar zoekt.
Zeker voor deze prijs verwacht je meer, bijna 12k is erg veel om de auto weer origineel te gaan maken. Alleen de voorschermen en het niet originele open dak zijn al duizenden Euro’s aan werk.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3726
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 april 2021 10:02 AM
  [ # 12487 ]

Helemaal mee eens: Als je nu een 76’er CX zoekt, en dan zeker een pallas of zo dan wil je een originele, want daarin zit het hem.
Bij deze moet je dus nog een flink budget achter de hand houden om hem weer origineel te krijgen en ook technisch, want die kilometers kom je toch een keer tegen.
Of je wilt graag een vroege CX, niet origineel geen probleem, maar in beide gevallen zie ik de potentiële koper de vraagprijs niet neertellen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 18 april 2021 01:06 AM
  [ # 12488 ]
Citroensmgz schreef:

....

Ik geloof helaas weinig van die KM stand: 40.000 voor een CX die van 1976 tot 1994 in gebruik is geweest. Tot 1996 moest je een kenteken deel III achter de voorruit plakken: De laatste is 1994 in het mapje. Op de de foto’s kun je de plastic hoes op de voorruit nog zien, maar er zit geen deel III in.  Dus in 1995 stilgezet.
Dat wel zeggen deze CX is 18 jaar gebruikt. En dan 2000 km per jaar ? De pedalen, vloermatten en zittingen zeggen me dat het veel meer is.
...

En laten we vooral niet vergeten dat de vroege CX-en een 5-cijferig telwerk hadden en je dus aan de km-teller niet kunt zien of die inmiddels een keer, of meerdere keren, ‘klokkie rond’ is geweest.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 april 2021 07:35 AM
  [ # 12489 ]
Citroensmgz schreef:

Ik geloof helaas weinig van die KM stand: 40.000 voor een CX die van 1976 tot 1994 in gebruik is geweest.

Dat kan natuurlijk wel ....bij deze twijfel ik er ook aan hoor.
Maar ik heb net een cx gekocht met origineel nog geen 100.000 kilometer,uit 1979.
Met een geldige APK (alla Frans)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 april 2021 09:24 AM
  [ # 12490 ]

Ja, maar bij jouw auto klopt alles wel.
Persoonlijk struikel is over de foto’s. 12k vragen en niet eens de moeite nemen om even de stofzuiger en de spons ter hand te nemen..

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 18 april 2021 09:40 AM
  [ # 12491 ]

als je hem schoon maakt, is het geen “schuurvondts” meer.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2021 10:29 AM
  [ # 12492 ]

Die term maakt voor mij een auto niet een aantal malen meer waard dan dat het eigenlijk is…
Dat is een beetje het probleem hier.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 april 2021 10:38 AM
  [ # 12493 ]

Mocht dat serieus waarde hebben, dan een mooie reportage van de vondst en hoe prachtig het er na poetsen uitziet. Plus, voor 12 k natuurlijk ook de techniek op orde en een APK er op.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 april 2021 08:17 PM
  [ # 12494 ]

Zelfs van binnen is het een samen geraapt zooitje

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 02 mei 2021 08:23 AM
  [ # 12495 ]

Als ik dan toch een mooie wel eerlijke CX zoek zou ik het wel weten, wat een mooi ding is dit.
Het is dat een chronisch gebrek aan stalling heb….tongue wink

https://www.lesanciennes.com/annonce/citroen-cx-2000-super-1978-a403438?ftype=vo&q=Cx&fbclid=IwAR1YM8JH4pyUizgR96Wc-j3hBNOXuRoPC9Ua_9F-vYITUnTFLd6OaM3eD34

Afbeelding Bijlagen
B36E12C6-90C5-4891-8268-BDFCC65DEF14.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
 
833 van de 859
« Eerste  < Vorige 831 832 833 834 835 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook