Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Boosterventilatoren dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ga je daar juist niet meer versperring van de lucht aanbrengen?
De betere fans in PCs zijn de grote, vanaf 12 cm. Ik denk niet dat die ergens passen, zeker niet bij aan de zijkanten, waar juist minder lucht uit komt ivm het midden. Ga je in het midden meer blazen wordt de lucht aan de zijkant mogelijk minder lijkt me.
Kleinere modellen geven weinig lucht of gaan al snel veel herrie maken.
Mijn ervaring is dat een CX in de winter prima warm wordt, zelfs nog net onder het vriespunt. Ik denk niet dat ik vaak gereden heb bij -10, wellicht wordt het dan wat minder. Ik weet alleen dat ik bij koud weer altijd graag savonds in m’n CX reed juist omdat ik dan prima warme voeten had.
Airco is rond de 20 graden buiten ruim voldoende om het goed te koelen in de auto.
Bij 30 graden buiten is het vooral afhankelijk van de zon, staat de zon op de voorruit dan krijg je het koeler in de auto, maar kom je iets te kort. Op de achterkant gaat het een stuk beter. Bij bewolking of savonds dan lijkt met 30 graden de airco de CX best goed te koelen.
Tegen een moderne auto wint de airco het simpel weg niet, isolatie en warmte werend glas zijn gewoon grote stappen vooruit in klimaat comfort.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb dit winter en eigenlijk altijd
Gewoon gereden met de cx daar is ie voor.
Die extra luchtverplaatsing is met name in de zomer fijn.
En natuurlijk om iets sneller de voorruit dooi te te krijgen.
Maar lekker warm worden doet ie gewoon hoor
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In de winter krijgt je prima warme voeten mits de centrale uitstroomopeningen dicht zitten. Als die open staan is het toch wel heel koud in het vooronder.
Ik heb ‘s zomers zo’n klimrek op de achterruit staan. Helpt iets. [off topic] Ooit had ik een paar jaar een SAAB uit 86 - daar had de ventilator een storm-stand waarmee je met dichte ramen bij 30°C in de zon zonder airco voldoende verkoeling had. Zo’n blower zou ideaal zijn bij beslagen ruiten en om de eerste verkoeling te geven na het instappen. [On topic again] Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de BMW-blower het in een BMW doet.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Bij de BMW motor zijn er waarschijnelijk twee waaiers gemonteerd. Aan ieder kant van de motor een. Daarom heeft de motor ook twee uitgaande assen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:In de winter krijgt je prima warme voeten mits de centrale uitstroomopeningen dicht zitten. Als die open staan is het toch wel heel koud in het vooronder
Bij mij dus niet, alles staat gewoon open, toch warme voeten en warme auto.
Zelfs achter de voorstoelen komt na een tijdje warme lucht uit en verwarmt dan mee.
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
De CX staat weer op zijn wielen. Nieuwe achterwiellagers gemonteerd en gisteren heeft ze haar benen kunnen strekken: 180km gereden. Beetje tempo gemaakt maar alles werkt zoals het hoort. Stuurt en veert strak zonder enige speling of vreemde geluiden.
Eens kijken wat dit jaar verder gaat brengen.
Inmiddels is de auto ook getaxeerd op 13,5k.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Beste allen,
Mijn auto trekt ietsiepietsie naar rechts. Eigenlijk nauwelijks merkbaar maar laat je het stuur los op de snelweg dan gaat de auto uiteindelijk de berm in.
In LCER is in een artikel van de onvolprezen LvB beschreven hoe je dit kunt afstellen.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik krijg nl de betreffende moeren met geen mogelijkheid los. Als ik kracht uit oefen dan draait het stuur. In de rechtuitstand, met het stuur in het stuurslot, kan ik niet goed bij de betreffende moeren.
Is het makkelijker om de zaak van onderen te benaderen?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een tweede paar handen even het stuur laten vasthouden?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Moet van boven. Is een PITA! Hulpje idd stuur laten vasthouden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je kan ook de linker spoorstang een kwart slagje in schroeven (“inkorten”) en de rechter spoorstang een kwart slagje uit schroeven (“langer maken”). Op die manier hoef je niet met de bouten en excenter in de slangenkuil aan de gang.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kan je bij Diravi beter niet doen lijkt mij.
Het stuurhuis heeft een “echte” middenstand, welke je met een pen kan borgen.
In die stand moet er uitgelijnd worden.
Daarna met het excenter de hydraulische middenstand gelijk maken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En doe je het verkeerd (ervaring)
Dan gaat je stuurcomando lekken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zwrtw schreef:Je kan ook de linker spoorstang een kwart slagje in schroeven (“inkorten”) en de rechter spoorstang een kwart slagje uit schroeven (“langer maken”). Op die manier hoef je niet met de bouten en excenter in de slangenkuil aan de gang.
dit werkt wel hoor. als het bij een kwart slag blijft.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1059
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik ga dit proberen met de spoorstangen. Het is maar een minimale afwijking.
Omdat de bouten van het exenter erg vast zitten denk ik dat in het verleden deze nog niet los zijn geweest terwijl ik weet dat al eerder de auto naar een kant trok en ik dat heb laten afstellen.
Kans bestaat dus dat al eerder aan de spoorstangen is gedraaid om de auto recht door zee te houden.
En doe je het verkeerd (ervaring)
Dan gaat je stuurcomando lekken.
Waarom gaat je stuurcommando lekken?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI