Hallo,
Vast al vaker gevraagd;
In de hoogste stand en met lopende motor staat het oranje hoedje ruim boven het bovenste rode streepje. Als ik naar de middenstand ga blijft ie hoog staan.
Ik lees dat dan de vlotter vast kan zitten. Hoe kom ik daar bij aub? Ik wil niks forceren.
En mocht het daar niet aan liggen, moet ik dan vloeistof eruit halen? (met een pipet?)
Nog een 2e vraag.
In het instructieboekje lees ik dat het ruitenwisservloeistof niveau tussen plus en min moet staan maar ik zie helemaal geen plus of min op het reservoir. Waar zou dit moeten staan?
Is het voldoende als ik de vloeistofspiegel nog kan zien?
(bij een vorige Citroen bleef ik maar doorvullen en kwam het er onder de auto weer uit dus er was wel een afvoer bij te hoog nieveau.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. je hoeft geen lhm eruit te halen. een ietsje te vol is niet erg.
sproei vloeistof gooi ik altijd helemaal vol.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Een ruitensproeiertank met min en max stand ben ik nog nooit tegen gekomen. Koelwater wel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Wat Boogaard zegt, iets teveel LHM is niet erg. Het enige risico wat je loopt is dat het tankje gaat overstromen als het systeem drukloos is (dan zit er het meeste LHM in het reservoir).
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik bezit een CX, waarbij dat het geval is.
Als ik het LHM-voorraadvat ook maar iets boven MAX vult, loopt hij over in volledig drukloze toestand.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de vraag is: moet het gouden streepje tussen de rode strepen staan of het parapluutje..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het parapluutje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
En zo kan Caspar ook goed zien hoe hij dit onderdeel even demonteert om te kijken of die vlotter idd niet vastzit
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
bogaard77 schreef:de vraag is: moet het gouden streepje tussen de rode strepen staan of het parapluutje..
Het “gouden streepje” is het contact, wat de verbinding maakt bij te laag niveau
Zeer bedankt allen!!!