Ik heb een originele nieuwe ventilatieklep voor mijn Eend opgescharreld die nog in de kleur gespoten moet worden.
Aangezien de rubber seal bij deze klep al gemonteerd is, vraag ik me af of ik deze voor het spuiten moet verwijderen of dat ‘ie (afgeplakt) kan blijven zitten. Zo netjes als origineel krijg ik ‘m er zelf waarschijnlijk nooit meer in en ik ben er ook wat huiverig voor om m’n strakke nieuwe klep bij het omzetten van de felsnaad te transformeren in een ribbelig, golvend geheel zoals je op veel Eenden ziet.
Wat zijn de meningen hierover?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
laten zitten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dus gewoon afplakken en na het spuiten flink in de ML zetten?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. of RX.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Apprentice schreef:Dus gewoon afplakken en na het spuiten flink in de ML zetten?
Rubber dik invetten kan ook. Na het spuiten schoonmaken en dan is alle lak/nevel van het rubber verdwenen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Wat is de oplossing voor de smalle randjes aan de binnenkant van de klep, die net onder het afgeplakte rubber vallen? Het lijkt me bijzonder lastig om dat in de kleur mee te spuiten.
Na verwijderen van de tape/vet die zwarte randjes (transportlak) gewoon flink inspuiten met ML?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je kan proberen met tape het rubber er vanaf te buigen zodat je er weltussen komt met verf. Zo niet, dan moet alsnog het rubber eraf.
Ik heb dat nog nooit gedaan dus kan je niet adviseren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Om een ventilatieklep te spuiten trek ik altijd het oude rubber eruit en gooi dat weg.
Juist waar de roest groeit kom je niet bij.
De roest wegborstelen/schuren.
Alle felsranden en de holle vierkante buis vol spuiten of smeren met Novirox oid.
Dan primer en vervolgens de lak erop.
Een nieuw rubber erin doen met behulp van vaseline en hij kan er weer jaren tegen.
Het nieuwe rubber werk je er makkelijker in en sluit ook beter af dan een oud.
Succes.
@Marco:Het gaat hier om een originele, splinternieuwe ventilatieklep in de zwarte transportlak en met het rubber reeds gemonteerd.
Ik hoor wel meer dat het rubber voor het spuiten verwijderd wordt, maar ik heb er zo m’n twijfels bij of dat rubber wel weer netjes geïnstalleerd kan worden zonder de felsranden te verbuigen. Juist het openbuigen en later weer terugkloppen van die rand veroorzaakt volgens mij die golven/ribbels in de klep die je bij veel Eenden ziet.
Je hoeft helemaal niks open of dicht te maken. Je kan bij een originele (Citroen of Mehari Club cassis)het rubber er zo uit trekken en daarna weer monteren met veel bandenvet of evt siliconespray.
Je zet het rubber haaks op de felsrand en dan kan je ‘m er zo in kantelen. Desnoods met hulp van een plastic spatel.
Succes!
Dat was de gouden tip! Dank:smt023