Hallo allemaal, bezig met mijn instrumentenpaneel als deel van mijn restauratieproject.
Ik heb mijn brandstofmeter uitgeprobeerd. Het werkt, maar ik heb een offset op het brandstofniveau.Vol volgens de vlotter in de tank geeft geen vol op het dashboard. Om het even welke ideeën waarom?
* defecte brandstofmeterontvanger in het instrumentenpaneel
* Komt dit door andere / kortere bedrading op mijn ‘testbank’ in vergelijking met auto?
* spanning op de auto doorgaans hoger (14V +) dan wat er uit mijn testbatterij komt (12,3V)
* een defecte gereproduceerde brandstofvlotter (afkomstig van dsnet)
* iets anders?
Onder de weerstandswaarden meet ik over de brandstofvlotter op de tank die overeenkomt met de min / max brandstofniveaus.
Lage positie ik heb 313,6 ohm
Hoge positie ik heb 8,9 ohm
In ieder geval benieuwd of mensen weten welke waarden je moet hebben.
Een klein filmpje over functionaliteit hier. https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=RiZKU6fr1B8 van dssmpassion maar helaas is zijn website niet meer beschikbaar.
Ik heb mijn eigen filmpje geupload op wetransfer de link is hier. Als iemand anders suggesties heeft om filmpjes te integreren in berichten dan hoor ik het graag. https://we.tl/t-deFRVK2TT3
Alvast bedankt voor jullie input!
Groetjes,
Mathieu
Bedankt!
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij precies dezelfde vlotter. Probleem bij mij was het drijfvermogen vd vlotter die van kurk is.
Ik heb dat opgelost door van een schuurkurk een plakje kurk af te snijden en dat te bevestigen aan de bestaande kurk vd vlotter. Zo is er meer drijfvermogen.
Het risico van mijn oplossing is dat de kurk die ik gebruikt heb niet tegen benzine kan en zo voor vervuiling in de tank zorgt.
Tot opheden geen problemen en een meter die goed het niveau in de tank aangeeft.
Er bestaan ook vlotters met een kunststof drijver. Die zijn te koop bij de bekende gespecialiseerde DS onderdelen leveranciers.
Succes.
Hieraan verwant: klopt het dat het verloop van de meter niet lineair verloopt van vol tot leeg ?
M.a.w. is half vol op de meter ook echt half vol in de tank, of misschien al 70% leeg, dus nog maar 30% vol ?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Normaal gesproken is bij de stand “half” de meter het accuraatst.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik zie op jouw filmpje dat hij de vol niet haalt. Wat is de inkomende spanning op je meter? Bij en draaiende motor is de spanning in de DS ongeveer 14 volt. Dan loopt er meer stroom door je meter via de variabele weerstand (=vlotter) dus slaat je benzinemotor ook verder uit. Wellicht test je nu met een zwakke batterij? 12 volt of minder?
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. de meter is een verschilmeter. Anders zou de meter steeds staan te jutteren bij stationair - gasgeven- stationair- enz.
De remedie is om bij vol het oranje aangevertje een beetje te verbuigen tot ie goed aangeeft.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Je hebt helemaal gelijk! (Dat gebeurt vaker op dit forum!)