hallo leden
ik kan geen gas meer geven met mijn citroen c4 grand picasso uit 2009
de motor start gewoon maar optrekken gaat amper tot niet ik kan gas geven maar krijg de toeren niet hoger dan 1700 a 1750 toeren , hierdoor wil mijn automaat ook niet doorschakelen , als ik de 1800 a 1900 toeren soms heb bereikt kan ik handmatig doorschakelen naar z n twee maar uiteraard komt er totaal geen snelheid in de auto
is er iets kapot of moet er iets gereinigd worden weet 1 van jullie soms wat dit nu weer is ??













Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Kun je het gaspedaal niet ver genoeg intrappen of wil hij gewoon niet meer toeren maken ongeacht hoe diep je het gaspedaal intrapt?













Totaal aantal Berichten: 1396
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Rob. Graag meer (achtergrond) info, zoals warme of koude motor of altijd? Wat doet hij in neutraal? Heb je net ervoor getankt of een reparatie gehad? Welk type motor is het. Etc. Hoe meer informatie je geeft hoe beter advies je krijgt.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
ik kan het gaspedaal gewoon helemaal intrappen en hierbij komt het toerental net tot aan de 2000 a 2250 toeren
mijn motor is 1.6 v thp sensodrive ( ua ) gt thp 110kw ( 150 pk ) en de auto is uit 2009 benzine
auto staat nu al weer minimaal 2 weken stil maar bij het starten vanmiddag kreeg ik nog steeds geen volle toeren bij het vol intrappen van het gaspedaal ( het is dus niet echt temperatuur gerelateerd ) , motor blijft wel gewoon stationair lopen tot ik weer een dot gas geeft , als na het gas geven de motor terug valt naar 750 toeren staionair wil de motor zo tussen de 1000 en 1250 toeren een beetje stotteren
heeft het iets te maken met de turbo ?? of verstopte egr klep
ik kreeg het euvel onverwachts tijdens het rijden ( niet net getankt ofzo ) , ik krijg alleen dan de melding motorstoring laat dit verhelpen
Dan moet je er dus een diagnose apparaat aan hangen, dat verteld je wel waar je moet zoeken. Daar zijn die “moderne” systemen voor gemaakt. Je geeft gas, en de computer bepaald wat je motor doet of niet. Daarom krijg je een emissie storing: Als gevolg van de “fout” zet de computer de motor in “noodloop”, zo kom je nog thuis, maar meer ook niet.
To err is human, not to err is divine.





























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Uitlezen dus.
Als je aangeeft in welke regio je woont kan een forumlid dat misschien voor je doen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
TS heeft binnen een jaar tijd al 9 topics gestart over problemen met zijn C4GP.
Toffe auto blijkbaar.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
zijn er forum leden met een diagnose apparaat die mij zouden kunnen helpen in de omgeving van leiden , ik kan zelf wel een apparaat gaan kopen maar moet er ook wel mee om kunnen gaan




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ga maar gewoon naar Willem Bakker in Sassenheim, één van DE THP-specialisten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
sassenheim is bij mij inderdaad bijna om de hoek , heb alleen het probleem dat ik dat ik met mijn huidige toerental van max 2000 niet ga redden hij zou met heel veel mazzel zijn 2de versnelling kunnen halen
ik zou wel kontakt met de firma op kunnen nemen , misschien kan hij de auto naar sassenheim krijgen , misschien kan hij zelfs bij mij voor de deur een diagnose vaststellen
in ieder geval bedankt voor de tip van bakker in sassenheim
nu heb ik een obd 2 gekocht en ingeklikt op mijn auto , instructies opgevolgd op de nederlandse taal gezet , de obd communiceert wel maar hij herkent mijn auto niet
ik heb de voltage van mijn accu 14,6 volt gemeten , de temperatuur van mijn koelvloeistof , en de toerenteller , ik krijg nergens te zien wat eventuele storingen zijn laat staan dat ik kan resetten
nu ik met het gas aan het klooien was leek het alsof wanneer ik het gaspedaal indruk het leek alsof er een soort van onderbreking in het gaspedaal zat ( gas geven en bijna op het eind lijkt het alsof ik ergens tegen aan druk er dan overheen schiet
ik dacht zodra je een obd aansloot op je auto dat hij dan gelijk de geinde gaat ie nog een stukkie verder maar dat is niet in de toeren te merken of te zien )
ik dacht dat wanneer je een obd aansloot en hij correct aansluiting had je dan dan de auto gegevens zou krijgen
moet je voor een obd ook een cursus gevold hebben ofzo ?
is het misschien mogelijk dat er iets stuk is met mijn gaspedaal ( ik had via via vernomen dat mogelijk mijn gaspedaalpositie sensor stuk is ) zou dat mogelijk kunnen zijn
als ik op de sloop een gaspedaal kan bemachtigen kan ik hem dan vervangen of is dit een hels karwei ?













Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Misschien te simpel voor woorden maar heb je al eens naar de kabel gekeken? Ligt die er nog goed in, nergens losgeschoten?
En uitlezen gaat echt beter met de Lexia.