Totaal aantal Berichten: 1285
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Eerst eens goed diagnose (laten) stellen en daarna pas onderdelen gaan kopen. Heb je al naar Bakker in Sassenheim gebeld?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
rob1964 schreef:nu heb ik een obd 2 gekocht en ingeklikt op mijn auto , instructies opgevolgd op de nederlandse taal gezet , de obd communiceert wel maar hij herkent mijn auto niet
ik dacht dat wanneer je een obd aansloot en hij correct aansluiting had je dan dan de auto gegevens zou krijgen
moet je voor een obd ook een cursus gevold hebben ofzo ?
Als je een OBD2 koopt die alleen SAE standaards ondersteunt dan werkt die niet met Europese auto’s, want die werken met een ISO protocol, vaak KWP of KWP2000 genoemd.
Misschien dat je het “protocol” kunt instellen op de OBD2 of je laat hem automatisch zoeken anders heb je de verkeerde OBD2.
Stop maar eens met dingen willen vervangen: Er is een goede reden waarom je motor in de noodloop staat, en die vindt je alleen met een diagnose apparaat, tenzij je hele dagen met deze motoren in die weer bent, maar dan nog gebruik je die diagnose om tijd te winnen. Die noodloop mode dient er voor om te voorkomen dat je de boel in soep laat draaien, dus er is wel iets aan de hand.
Helaas hebben we geen helderzienden hier op het forum
EdP: Gaskabel? Die THPs hebben een electronisch gaspedaal.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ok, ik vond het ook al te simpel. Geen kabel dus. Misschien wordt het tijd dat ik een keer iets moderners ga rijden zodat ik ook van dit soort kennis op de hoogte ben.