Sinds aanschaf van mijn BX danst de benzinemeter vaak heen en weer en geeft geen juiste tankinhoud aan. Heeft iemand hier eventueel een oplossing voor ?
Bij de garage hebben ze namelijk 3 nieuwe vlotters geprobeerd (zeggen ze). Zou het eventueel aan m’n instrumentenpaneel kunnen liggen?
Kheb zelf de vlotter er een keer uitgehaald en deze schoongemaakt, sindsdien danstie iets minder. Ik hoor wel een reactie!
ik ken dat probleem.
je moet de stekker van de vlotter goed schoonmaken en zorgen dat ie goed contact maakt.
9 van de 10 keer is het doordat die stekker geen goed contact maakt.
kijk dat even na, en vertel of het heeft gewerkt.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
thanx… kga het vanavond ffe uittesten… met wat voor middel of maakt dat nie uit ?
je kan met een schroeven draaiertje gewoon de pinnetjes een beetje schoonmaken, rommel uit de stekker halen en dan met contact spray inspuiten.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
is het al gelukt met de vlotter ??
danst ie nog steeds of is het nu weg ??
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Heej Aldo, het probleem is er nog steeds . Ik ga maar es een andere vlotter proberen en een instrumentenpaneel, want dit schiet niet op.
Trouwens kom jij ook naar de meeting ? Zou wel leuk zijn, k krijg waarschijnlijk ongeveer dezelfde velgen als die onder jou BX zitten
even een schopje voor deze draad.
Ik heb sinds een aantal dagen ook een dansende benzinemeter. Het is zodanig dansen, dat als ik een hobbel over ga, of de bocht om, dat de meter al flink beweegt.
Moet ik de oorzaak daarvan bij de vlotter zoeken?
It was the ZL-28-RV…..
Je zou ook eens kunnen kijken of het alu cilindertje er nog wel goed omheen zit.
Hier zit namelijk onderin een klein gaatje, zodat verschillen van het niveau door o.a. drempels niet in je benzine meter te zien is.
Dit zou het probleem kunnen zijn, heb het ook met mijn vorige auto gehad, cilindertje was los komen te zitten en dreef dus in de tank.
Is een andere tankvlotter ook een oplossing…. ?
Zou natuurlijk ook het probleem kunnen zijn.
Maar omdat hij reageerd op verschillen die maar van heel korte duur zijn, dacht ik aan dat cilindertje.
Ook wil de vlotter zelf natuurlijk wel eens stuk gaan.
Doordat benzine toch een aardig aggresief goedje is, wil de print nog wel eens los gaan zitten, heb dit ook gehad.
Dan zit er inderdaad niets anders op dan een andere vlotter.
Bedankt allebei. Ik hoop zaterdag ff te kunnen kijken.
Word vervolgt.
It was the ZL-28-RV…..