douwewytske schreef:
Mijn nieuwe project is een Dodge Charger R/T SE uit 1969.
Gave bak!
Ik heb ooit es in een Challenger gereden. Met handbak. Ging als de brandweer…
The Dukes of Hazard….over jeugdsentiment gesproken… lekker hoor, van een 2 liter naar een 7,2 liter V8…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
7,2 liter en als je dan de kap los doet….
Kun je nog naast het blok gaan staan ” in “de auto
Kameraad heeft er 1 laten restaureren een 68er.
Laten doen tot nieuwstaat.
Alleen het spuitwerk koste al meer dan mijn huidige cx in restauratie.
Maar mooie wagen zo’n charger
Wel foto’s posten posten…
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Tja, je kan heel veel geld kwijt in het strak maken en overspuiten.
Van een spuiter heb ik ook wel begrepen dat er verschil zit tussen strak maken en héél strak maken.
Maar vergis je ook niet in het totaal strak maken van een ID/DS. Het materiaal zelf kost weinig maar er gaan heel veel uren in zitten.
Zelf ben ik meer dan een dag zoet geweest met het afhangen van de deuren en spatborden. Vervolgens heb ik zelf het stralen gedaan en de voorbereiding voor het spuiten.
Dan alle holle ruimtes nog volspuiten met vet.
Door zelf veel te doen zijn de kosten te doen maar als ik voor elk eigen uurtje 50 euro had gerekend dan was het kostbaar geworden.
Maar ik zal een foto posten zodra ik het project thuis heb.
Graag! qua uren, ik leverde mijn plaatwerk afgehangen en gelast op bij de spuiter. Die is er nog 120 uur mee bezig geweest. die maakt echt strak. Waren nieuwe deurhuiden… dat was ex dak en kleppen.
Zelf heb ik er dik 1500 uur in zitten. Reken maar uit. Das de prijs van een cabrio als je het uitbesteedt.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
De oude dynamo laadde niet meer, ik kan alles doormeten behalve de stator omdat deze een heel lage weerstand heeft. Dus moest deze wel kapot zijn, de dynamoboer kwam tot dezelfde conclusie.
Waarschijnlijk is het al een imitatie dynamo omdat er nergens merktekens in staan, geen Ducelier of Paris Rhone.
Ik heb nog een poging gedaan om de stator opnieuw te wikkelen, de kooi is aan de binnenkant open dus de wikkelingen liggen er los in en kunnen zo weer naar binnen springen tijdens het wikkelen. Dit in tegenstelling tot veel statorhuizen waar alleen gaten in zitten waar de draad doorheen gevlochten kan worden.
Het wikkelen is dus mislukt en ik heb een nieuwe dynamo met inwendige regelaar gekocht. De plus op de B+, de draad die naar het laadstroom lampje aansluiten op de D+, externe regelaar verwijderen en klaar. De laadspanning is nu netjes 14.4 Volt.
Gisteren was het mooi weer, en hoewel er nog geen apk op zit, heb ik toch even een ritje gemaakt. Ze rijdt echt heerlijk zonder rammels of andere geluiden. De deuren gingen van binnen wel wat moeilijk open, bleek dat het stangetje tussen de knop en het slot net wat te lang stond afgesteld.
Omdat er nu geen lpg meer in zit kan ik zo niet voor de apk maar moet eerst via de rdw. Zal maandag even bellen wat de bedoeling is en wat ze verwachten, behalve dan controleren dat de lpg installatie is verwijderd.
Netjes Douwe! RDW is gewoon een schouwingsafspraak, is zo klaar. Dan krijg je een nieuwe kentekencard toegestuurd. Dan op naar de apk en karren maar!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Voor het maken van een afspraak bij de RDW had ik toch maar even een telefoontje gepleegd om te vragen wat ik kan verwachten.
Vriendelijke mijheer aan de telefoon kon mij alleen vertellen dat de auto aan de eisen moet voldoen. Op mijn vraag of de koplamphoogte goed moet staan werd ik doorverbonden met alweer een vriendelijke mijnheer. Een duidelijk antwoord heb ik toen niet gekregen, alleen iets in de trend van “het moet wel aan de eisen voldoen dus waarschijnlijk zal er wel e.e.a. gecontroleerd worden. Dus op voorhand even bij de buurtgarage geweest en de koplampen even gesteld.
Afgelopen vrijdag was het zover, ik had een ééndagskenteken aangevraagd en had een afspraak bij de RDW in Heerenveen. Dus voor het eerst legaal de weg op zonder in de spiegel te hoeven kijken of er niet een rood/blauw/witte auto mij achtervolgd.
Na een uurtje rijden viel me op dat het stationair toerental iets te hoog was, waarschijnlijk omdat er nu wat kilometers gedraaid zijn en de motor nu wat soepeler gaat lopen. Verder geen piepjes of andere rare geluiden gehoord! Ze rijdt heerlijk!
Bij de RDW ben ik vriendelijk geholpen, chassisnummer gecontroleerd en bleek dat één van de keurmeesters ook een break blijkt te hebben. Dus gezellig wat gepraat over restauraties en detail enz. De koplampen zijn niet gecontroleerd overigens.
Dus nu even wachten op de nieuwe kentekenkaart en dan naar de a.p.k.
Bij stationair lopen ruiken de uitlaatgassen wel, geen rook of zo maar het is toch meer dan ik van een gereviseerde motor verwacht. Ik heb destijds de klepseals uit een pakkingset gebruikt, deze schijnen niet goed te zijn en mogelijk dat deze nu losgekomen zijn. Binnenkort zal ik dit nog even controleren en anders vervangen.
Verder slaat de HD-pomp 1x per 5 minuten aan en zakt ze pas na twee dagen in de rubber blokken dus de hydrauliek is wel prima zo.
Klinkt goed Douwe! Waar vind je de uitlaatgassen naar ruiken dan?
Heb jij een lange 5-bak? Zo te zien wel, lekker laagtoerental bij die snelheid. Nog een paar dagen en dan dus echt onbekommerd rijden!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Ja, klopt er zit een lange 5 bak onder.
En die lucht, ja je kent het wel als er een groepje oldtimers langs rijdt dan ruik je de lucht van motoren die niet allemaal even schoon zijn en een lucht van verbrande olie achterlaten. Op zich niet heel alarmerend maar het hoort niet bij een gereviseerde motor.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat je voornamelijk ruikt, is wat een katalysator allemaal uit uitlaatgassen haalt. Veel onverbrande koolwaterstoffen.
Je ruikt het ook achter motorfietsen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij een gereviseerde motor heb je een tijdje het euvel dat de zuigerveren nog in moeten lopen. In die periode heb je meer olieverbruik en carterdampen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
douwewytske schreef:Bij stationair lopen ruiken de uitlaatgassen wel, geen rook of zo maar het is toch meer dan ik van een gereviseerde motor verwacht. Ik heb destijds de klepseals uit een pakkingset gebruikt, deze schijnen niet goed te zijn en mogelijk dat deze nu losgekomen zijn. Binnenkort zal ik dit nog even controleren en anders vervangen.
Mooie wagen! Uit ervaring weet ik dat de loskomende klepseals hevige rookontwikkeling geven. Als je alleen wat ruikt, dan hoef je je geen zorgen te maken over losgeraakte klepseals.
Dank voor jullie tips.
Ik zou eerder verwachten dat bij nieuwe kleppen en geleiders er een gering olieverbruik zou komen bij losgeraakte klepseals en geen ernstige rookvorming. Bij een motor die wat meer gelopen heeft en daardoor meer speling krijgt zal dat inderdaad wel met rookvorming gepaard gaan.
Maar voor de zekerheid ga ik het volgende week toch even controleren en anders vervangen.
Het nieuwe kentekenpasje heb ik vandaag via de post gekregen dus ga morgen een afspraak voor de apk maken.