3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GMS LPG-verdamper
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 maart 2015 11:08 PM
  [ # 31 ]

Die hoogte maakt niet zo veel uit. Dat keelstuk gewoon op je Solex en kijken of de chocke klep niet blijft hangen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 28 maart 2015 11:33 PM
  [ # 32 ]

Je kan dit topic even doorlezen,

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205764/#1231099

Joken schreef:

Op de metalen plaatjes die aan de carburateurs hangen staat 28/36 DM A3 W43-01 en op de andere staat 28/36 DM2 W47-00 dit is degene met de gasklepregelaar.

Weet iemand misschien wat de sproeier bezetting zou moeten zijn als ik een weber opknap en op het dy3 blok wil zetten?

Sproeier bezetting ?? , heb je hier iets aan,

http://www.citroen-ds-id.com/index.html?ds/DS_Carburettors.html

Profiel  
 
Joken
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-05-2011

Gepost: 28 maart 2015 11:54 PM
  [ # 33 ]

Dank je voor de info, de solexen zijn dus ondingen, maar die zit er nu op en werkt. De weber met type nummer 28/36 dm a3 lijkt het beste bij het dy3 blok te passen.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 15 september 2016 08:46 PM
  [ # 34 ]
lucky schreef:

De diameter van de bovenrand kan gelijk zijn….

Ik blijk een mengstuk te hebben zoals de linkse op bovenstaande foto.
Nu had ik via Ebay dit mengstuk (72 mm) besteld welke vanavond binnen was.
Voor nog geen 22 euro kan ik eens wat experimenteren. Ik had een paar dagen terug al dit

luchtfilter gemonteerd, zie dit topic. Ik moet zeggen dat dit mengstuk ongeveer gelijkaardig op LPG rijdt maar nog beroerder rijdt dan m’n originele mengstuk op benzine. Ik denk dat het feit meer afstand tot de carb en een beter strominsgprofiel hier toch wel meespelen.
Ik ga eens wat busjes kopen en wat gaten boren in dit mengstuk zoals het rechter mengstuk.
Ik laat m’n bevindingen in dit topic weten.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 september 2016 09:40 AM
  [ # 35 ]

De gaatjes in het rechter mengstuk zijn voor de beluchting van de vlotter kamer. Als die geen lucht krijgt, kan de benzine er minder makkelijk uit. Voor het lekker oppakken op LPG moet je keelstuk zo dicht mogelijk bij je carburateur zitten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 16 september 2016 10:13 PM
  [ # 36 ]

Is het dan niet véél makkelijker om een soort ‘bypass’te leggen, een extra buis van zeg 30 á 40 mm van het filterhuis naar de vlotterkamer ? Verder géén moeilijk gedoe en elk goed LPG mengstuk zorgt dat ie goed op benzine en op LPG rijdt ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 september 2016 10:18 PM
  [ # 37 ]

Nee. De gaatjes zijn niet om de vlotterkamer te beluchten. De gaatjes zijn er voor om boven de sproeiers genoeg luchtstroom te krijgen omdat er als er geen lucht door de sproeiers kan komen ook geen benzine meegezogen kan worden. Heeft niets met de vlotter te maken dus.

Overigens, het is feitelijk helemaal geen issieu: er bestaat een goed mengstuk voor de DS. Je hebt het alleen nog niet gekocht Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 16 september 2016 10:28 PM
  [ # 38 ]

Wink
Ik ben niet van plan héél veel op benzine te rijden behalve op m’n volgende zomervakantie, ik neem het daarom maar voor lief.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 29 april 2021 10:30 PM
  [ # 39 ]
jantje1948 schreef:

Dat gat is om de atmosferische luchtdruk aan een kant van het membraan te krijgen.

Ook bij mij mist de sludge aftap plug van mijn GMS 90E (= LandiHartog J236) LPG verdamper, zie eerste foto. Ik vind dat toch niet zo netjes.
Ik heb een blindplug gevonden die past, zie tweede foto. Kan ik daar twee gaatjes van ieder b.v. 2 mm in boren om zo wel het grote gat af te dichten, maar toch nog lucht door te laten en zo de luchtdruk binnen en buiten gelijk te houden?
Of werkt dat niet?

Afbeelding Bijlagen
GMS_LPG_verdamper_zonder_plug.jpgBlindplug.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 april 2021 11:56 PM
  [ # 40 ]

Volgens mij moet sludge afgetapt worden aan de kant van het gas. Het gat waar ik het over had is aan de andere kant van het membraan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 30 april 2021 07:04 AM
  [ # 41 ]

Ja, dat was ook mijn eerste gedachte: in ruimte waar sludge komt zal LPG door moeten stromen.
Toch zie en hoor ik van menigeen dat die sludge plug bij hen ontbreekt. Ra-ra hoe zit dat?

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 april 2021 07:11 AM
  [ # 42 ]

voor het snel reageren heb je dat grote gat nodig! 

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 30 april 2021 07:16 AM
  [ # 43 ]

Ik zit net nog eens even de eerste 8 posts door te lezen en begin nu te begrijpen dat die opening die ik bedoelde niet van de sludge plug is, maar een andere (druk-balanceer) opening.
En dan begrijp ik nu ook beter waarom die opening wel groot moet zijn, zoals Bogaard net aangaf.

Ik ga mijn verdamper vandaag eens verder onderzoeken…

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 april 2021 09:32 AM
  [ # 44 ]

anders ff een revisiesetje scoren!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 30 april 2021 09:45 AM
  [ # 45 ]

Revisie setje had ik al klaar liggen.Wink
Mooie klus voor deze regenachtige vrije dag.

Bedankt voor adviezen.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook