Hallo
Sinds kort (nu drie maanden) hebben we een xsara break 1.6 16v. Rijdt heerlijk, is netjes, we zijn tevreden (Na een opel corsa). Alleen begon deze week de richtingaanwijzer spontaan richting naar rechts te geven als je rijdt. Ook als je de auto start, staat de richtingaanwijzer aan. De hendel staat dan neutraal. Een klein tikje met de pink op het hendeltje is genoeg om het te stoppen. Maar het is vervelend als ie iedere 500 m aangaat. De ene dag is het beter dan de andere. Is dit alleen het schakelaaartje in de kolom of zal het een diepere electronische oorzaak hebben? Is het schakelaartje eventueel zelf (makkelijk) te vervangen?
groet Vincent
xsara break 1.6 16v 2001
Hoi, welkom op het forum Vincent.
Aangezien je dit zegt:
Tampert schreef:Een klein tikje met de pink op het hendeltje is genoeg om het te stoppen.
lijkt het mij dat alleen de schakelaar (dus dat hendeltje) kapot is. Dat (laten) vervangen zou voldoende moeten zijn lijkt me.
Schakelaar vervangen en probleem is weg. Kosten 160 euro.
xsara break 1.6 16v 2001
Geen goedkoop geintje
Ik vraag me af of dat hendeltje hetzelfde is als in de Xantia, ZX, AX :
Die hebben er wel vaker last van, blijkbaar lukt het Citroen niet om bepaalde problemen onder de knie te krijgen
Tampert schreef:Schakelaar vervangen en probleem is weg. Kosten 160 euro.
Hoeveel?
Ik heb bij de dealer hooguit 100 betaald. Gemonteerd en wel. En dan is de schakelaar nog met spoed ergens anders vandaag gekomen ook…
Xsara_Coupe
Edit: ah, multiplex, dat verandert te zaak…
Ben ik ff blij dat ik nog gewoon een normale auto heb…
Nou, je bent niet de enige. Koop ik in januari mijn Coupe HDI uit 2000 (met NAP slechts 93.000 km op de teller!) en ja hoor: vorige week - onder garantie - nieuwe schakelaar gemonteerd.
Re: Richtingaanwijzer spontaan aan
Tampert schreef:Hallo
Sinds kort (nu drie maanden) hebben we een xsara break 1.6 16v. Rijdt heerlijk, is netjes, we zijn tevreden (Na een opel corsa). Alleen begon deze week de richtingaanwijzer spontaan richting naar rechts te geven als je rijdt. Ook als je de auto start, staat de richtingaanwijzer aan. De hendel staat dan neutraal. Een klein tikje met de pink op het hendeltje is genoeg om het te stoppen. Maar het is vervelend als ie iedere 500 m aangaat. De ene dag is het beter dan de andere. Is dit alleen het schakelaaartje in de kolom of zal het een diepere electronische oorzaak hebben? Is het schakelaartje eventueel zelf (makkelijk) te vervangen?
groet Vincent
Gewoon na 500m steeds rechts afslaan!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
En dan rechtsaf de heg in, zoals die muts in de Audi A2 van de tv-reclame
Totaal aantal Berichten: 177
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Ik heb het ook al gehad met mijn xanita (zelfde schakelaar) voor 15 euro een ander opgehaald op de sloop en nooit geen last meer gehad!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D