Voor een heel kleine afwijking zou ik dat ook zo doen: Ik zou trouwens beginnen met 1/4 slag omdat je zo weinig afwijking hebt.
Met de pen en de bout lossen heb je altijd een beetje speling, dus dan is het ook moeilijk het weer kaarsrecht te krijgen.
Die pen methode is er om te zorgen dat de rechtuitstand van zowel het tandheugel als de “diravi regelaar” hetzelfde zijn: Bijvoorbeeld om linksom en rechtsom dezelfde draaicirkel te hebben. Als je alles uit elkaar gehad hebt kun je niet zonder die methode.
Heb je de CX wel eens laten uitlijnen? Een “moderne” uitlijner kan het stuur ook echt recht zetten omdat zezowel de voor al achterwielen controleren.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
maartens schreef:Mijn auto trekt ietsiepietsie naar rechts. Eigenlijk nauwelijks merkbaar maar laat je het stuur los op de snelweg dan gaat de auto uiteindelijk de berm in.
Kom dat niet gewoon door het afschot van het wegdek richting berm?
Dat heeft namelijk elk wegdek, dat loopt vanuit het midden enigszins af.
Probeer het eens op een weg waar je de mogelijkheid hebt in het midden van het totale wegdek te rijden.
Trekt het dan nog naar rechts, dan pas gaan afstellen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Mee eens. Ik heb ook heel lang gedacht dat het door het afschot kwam maar uiteindelijk heb ik toch geconcludeerd dat de auto naar rechts trekt. Ik vergelijk dit natuurlijk met mijn dagelijkse auto op dezelfde weg
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat je op de snelweg zeker op de linkerbaan dit probleem niet zou moeten hebben, als die dan ook nog rechts trekt dan zal het niet aan het wegdek liggen.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou - de meeste snelwegen wateren toch echt vooral naar rechts af. Op lange afstanden is een afwijking in de rechtuitloop in elk geval irritant, ook al is het nog zo minimaal.
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Echt niet,de linker rijstrook watert naar de middenberm af.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat lijkt mij ook, afwateren naar beide kanten. Daarom als je links gaat rijden en de auto trekt naar rechts dan zit het waarschijnlijk niet goed.
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In mijn beleving is schroeven aan de spoorstangen een vorm van symptoombestrijding.
Dat verstelbare excenter tussen stuurcommando en stuurhuis zit er niet voor niets.
Ik zou dus eerst wat meer moeite dan om die 2 M8-moertjes los te trekken, zo lastig kan dat echt niet zijn.
Heb je ze al even verwend met wat IMAL o.i.d.?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Na een paar rustige zomermaanden staat de CX weer op de brug en wel voor een groots plan: opnieuw in de lak zetten.
Ik begon me te ergeren aan de krassen en het slechte spuitwerk waarmee de auto destijds is voorzien.
Tijd voor een nieuwe laklaag.
Ben begonnen met het strippen van de auto.
Een van de eerste dingen die eraf gingen zijn de RVS panelen onder de deuren. Deze zitten aan de onderzijde in een kunststof profiel geklemd. Helaas zijn door de loop van de tijd deze kunststof profielen gebroken.
Het zijn deze profielen
http://www.cx-basis.de/shop/karosserie/anbauteile-aussen-432/befestigungsleiste-cx-fuer-inoxblende-ata-20423.html
Nu vind ik een dergelijke prijs voor een stukje kunststof (ik heb er 4 nodig) wel erg veel.
Ik zit te denken aan een ‘omrandingsprofiel’ van pvc
Zoiets
https://www.bouwdiscount.nl/heering-eind-en-omrandingprofielen-2-5-mm-wit-0202
Heeft iemand ervaring met een alternatieve bevestigingsmethode van deze rvs sierdelen?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Beste allen,
Het is een tijdje geleden dat ik iets gepost heb. Er was ook niet zoveel te melden. Alles werkte.
Helaas vandaag niet meer. Het lekt. En niet zo’n beetje ook. Het stroomt. Enorme plas onder de auto.
Waarschijnelijk is dit niet vandaag ontstaan maar merk het pas nu omdat de auto alleen lekt in de hoogste stand van de vering.
De LHM stroomt er werkelijk uit bij de voorste hoogteregelaar.
[removed][removed]
Ik verdacht eerst de retourleidingen dus daar heb ik een tierapje omheen gedaan. Maar dat is het niet.
De aansluitingen van de hoofteregelaar lekken ook niet. De hoogteregelaar zelf is ook droog.
Het lijkt net of de LHM onder de veer van de hoogtebedingen (rechts op de foto) vandaan komt, maar daar loopt geen leiding behalve de retour.
Iemand een idee? Nogmaals: hij lekt alleen in de hoogste stand.
@Wijnand: jij heb een mooie opstelling gemaakt. Enig idee waar ik moet zoeken?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is de retour niet beschadigd waar hij achter het kast loopt.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En de retour lijkt niet ver genoeg in het rubber te zitten.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoogste stand….,dan verdenk ik de retour
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De retour van de achterste hoogteregelaar loopt langs de linker longeron, dat kan ‘m dus niet zijn.
Langs de rechter loopt de verzamellekleiding van beide achterveercilinders en de achterste hoogteregelaar.
Maar hoe ziet het eruit aan de bovenzijde van de voorste hoogteregelaar, daar alles droog?
Ik heb het een keer bij een GS gehad, dat als ik deze in de hoogste stand zette, de lekstroom van de achterveercilinders zo groot was dat er druk opbouwde in de lekleiding en deze los kwam uit de rubber verbindingstukjes.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lekt die alleen in de hoogste stand of alleen meer?
Ik zou zeggen, zet de CX op de brug of stevig op assteunen en maak alles 100% schoon met remreiniger.
Laat de motor draaien en kijk met een goede lamp dan moet er ergens een eerste druppel ontstaan.