Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Han, hoe zwaar is jouw soldeerbout (watt)?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Ik heb hem ff door de wattmeter geloodsd en die geeft 90 watt aan, maar hij heeft een dikke stift en het solderen van een draad van ongeveer 6 mm dik was geen probleem.
De borstel die aan de veldwikkeling moet heeft een U vormig stukje plaatwerk dat om die dikke draad moet worden geknepen en vastgesoldeerd.
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Mijn startmotor deed niet veel meer. Ik heb m maar weggebracht.
Was iets meer kwijt
2141CC7C-7E1B-4D90-8413-C03F67EA6E6F by Dirk2cv, on Flickr
9FDBEB5B-0935-4CDB-BF0E-17CB98699A64 by Dirk2cv, on Flickr
AED? Nou, dan woon je hier om de hoek
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is dat ook een Ducellier 6187 Dirk? Staat op de body.
Edit: ik zie dat het op de factuur staat. Hoeveel was je kwijt?
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
€ 100,-
Kan die weer 50 jaar mee!
Klopt, maar het is wel 10 kratten bier.
De Ducellier 6187 is een simpele startmotor en de mijne draait ook weer als een nieuwe.
Ik begrijp dat als je het niet zelf doet, dat je dan gewoon moet dokken want je bent er wel ff mee bezig.
Komt er nog een topic over jouw dame Dirk?
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Uitstekend Dirk en ik ga het met veel plezier volgen.
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Nielsje schreef:AED? Nou, dan woon je hier om de hoek
In ieder geval bij AED om de hoek!
Zo, de tijd vliegt zie ik. Van de week moest ik ff golfplaten halen en balken voor de uitbreiding van mijn overkapping en dus mocht de Estafette weer in actie komen.
Zij stond al weer even stil en waarom ik dit post is het volgende: ik zag onlangs een aflevering van Wheeler Dealers waarin de heet Edd China een Jaguar XJ Coupe onder handen nam en daar moest absoluut een elektronische ontsteking in, want dan had je een veel betere vonk en dan start hij beter.
Ik niet meer precies wat dat geval kostte voor zo’n Jag, maar ik weet wel dat ik schrok van het bedrag.
Welnu, de Estafette: ik steek de sleutel in het contactslot, draai hem naar rechts en de motor gaat geen hele omwenteling of hij loopt al.
En dat heeft een ouderwetse verdeler met contactpuntjes, rotor, verdeelkap en een bobine van 41 jaar oud.
Beter starten is absoluut onmogelijk.
En ja, ik zal een enkele keer even de contactpuntafstand moeten controleren, maar dat kost niks.
Ik vind dat leuk, mag toch?
Zeker, da’s hartstikke leuk.
Top dat ‘ie dat zo onmiddellijk doet
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Top Han! Nog steeds eer van je werk!
Het zijn heerlijke bussies.
Ik had er een balk in van 6 meter, vier balken van 4 meter en dan heb ik het over balken van 7 bij 20 cm.
En drie transparante golfplaten van 305 bij 110.
En ja, die balken staken er een stukkie uit.
Gisteren weer een stuk gereden met de Estafette en als hij warm is en ik laat het gas los dan springt hij regelmatig uit zijn derde versnelling, dus moet ik de pook vast houden.
En ik vind dat de bak teveel geluid maakt dus ik vrees dat er een lager aan het overlijden is.
Dus straks als hij APK gekeurd is in maart, gaat dit 80 jaar oude lijf er onder liggen en de bak er onder vandaan halen.
En het is geen oud Opel Kadettje, dus dat is een aardig klusje met die voorwielaandrijving.
Maar die bak gaat er aan geloven.