Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Je kunt het beste visueel zoeken naar druppels LHM. Volg de hydraulische componenten, en leidingen. Als de LHM er niet uitspuit is het meestal een retourleiding of lekzak. Het kan ook een zwetende wartelrubber zijn in het hogedruk gedeelte.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Je zegt dat de lekkage aan de rechterkant zit.
Als je het kachelhuis weghaalt, zie je, op het subframe, een verdeelstuk met, ik dacht 4 leidingen.
Aan één van die leidingen zit een rubber stukje slang. Die kan onbedaarlijk lekken.
Stukje brandsofslang met twee slangklemmen er tussen prutsen en de lekkage is opgelost.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Het verdeelpunt wat Dirk noemt zit vrijwel recht boven de hoogteregelaar. Als het in die hoek zit zou het dat heel goed kunnen zijn. Er komen dat wat retourleidingen bij elkaar voordat ze naar het vat terug gaan. Helaas is het meestal erg vies daar, dus eerst even goed (voorzichtig) schoonmaken en dan nog eens kijken.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Ga het morgen eens nakijken
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dat verdeelstuk is van kunststof, en dus kwetsbaar. Voorzichtigheid geboden dus.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Er lijkt toch geen lek meer te zijn. Er hingen geen druppels meer aan het subframe en het verse stuk karton dat eronder lag was ook nog brandschoon. Vermoedelijk zat er nog heel wat LHM tussen hoekjes en kantjes van de lekkende hoogteregelaar en de leidingen die drupte toen deze gedemonteerd was.
Onderaan alles nog eens goed proper gemaakt, LHM op peil gezet, en een paar (niet helemaal legale ) kilometers gedaan. Als het karton zaterdag nog steeds LHM vrij is gaat het lekken verholpen zijn lijkt me.
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Ze bleek wel degelijk geheel lekvrij!
We hebben nu ook een deadline. Afspraak gemaakt voor de technische keuring volgende dinsdag.
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Veel succes!
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Volgende week poging 2, afgekeurd omdat er achteraan geen midden gordel was. *zucht*
Had een echte ‘oldtimer hater’ die veel moeite deed om hem te kunnen afkeuren en kritiek had op zowat alles aan de wagen
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zijn achtergordels verplicht in België? Hier in Ned. niet voor dit bouwjaar.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Omdat de montagepunten er zijn moet het erin was hun redenering, kan je niet mee in discussie gaan die gasten
Net een gordel uit de Dyane erin gevezen. Maandag nog maar eens betalen, en dan kan ie er weer uit.
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou eens nagaan of gordels acherin verplicht waren in Belgie in het bouwjaar van je auto. Zo niet, dan is de aanwezigheid van bevestigingspunten totaal irrelevant.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 15 juni 1968 en 31 december 1974 moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen aan de Norm NBN 628.1 van het Belgisch Instituut voor Normalisatie, of drager zijn van het Franse goedkeuringsmerk, gekenmerkt door de letters T.P.E.
De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 1 januari 1975 en 31 december 1986 moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels tenminste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen aan de voorschriften van richtlijn 77/541/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 28 juni 1977 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der Lid-Staten inzake veiligheidsgordels en bevestigingssystemen in motorvoertuigen.
De personenauto’s en de auto’s voor dubbel gebruik, waarvoor de aanvraag om goedkeuring vanaf 1 januari 1977 is ingediend, moeten voor elke zitplaats uitgerust zijn met veiligheidsgordels, die voldoen aan de voorschriften van richtlijn 77/541/EEG, uiterlijk:
1° op 1 januari 1990 voor de voertuigen die in gebruik genomen werden tussen 1 juli 1985 en 31 december 1986;
2° op 1 juli 1990 voor de voertuigen die in gebruik genomen werden tussen 1 januari 1984 en 30 juni 1985
De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen vanaf 1 januari 1987 moeten voor elke zitplaats met veiligheidsgordels uitgerust zijn.
bron: wegcode.be
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Je kan het halve wetboek naar die manne hun kop gooien, boeit ze niks, zij hebben gelijk. Na zoveel jaren met ouwe wagens te hebben gereden in België weet ik wel beter dan er nog over te discussiëren. Gewoon ff ja knikken, herkeuring, en dan gewoon doen wat je wil tot de volgende keer.
Mijn Dyane was 9 jaar lang goedgekeurd elk jaar zonder problemen. Toen moest er ‘volgens een wetswijziging’ ineens een controlelampje in voor de mistlamp (waarmee de wagen nooit origineel geleverd is, maar verplicht in BE). Niks tegen in te brengen, dus nu elk jaar wat draad door de ventilatie en een lampje dat eruit bungelt. Ik weet dat dat lampje er meteen na de keuring uit gaat, zij weten dat dat lampje er meteen na de keuring uit gaat, de stationchef die erop staat te kijken weet dat dat lampje er meteen na de keuring uitgaat,...maar op het moment van keuring ben ik wettelijk inorde.
Jaren geleden ooit een Caprice gehad, met een bank vooraan, dus 6 zitplaatsen en dus ook 6 gordels. Wilde ze niet goedkeuren als 6-persoons wagen. Want de midden gordel vooraan was ‘geen europese gordel’. Mijn argument dat geen enkele gordel in de wagen een europese gordel was en hun redenering rammelde langs alle kanten werd gemakkelijkshalve genegeerd.
...jongens toch, de Belgische keuring!
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Doosje sigaartjes onder de stoel leggen?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn