Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Onze C4 (serie 1) heeft een LPG-tank, een trekhaak en altijd wel wat rommel in de kofferbak (dakdragers en zo). Dat ie dan een beetje doorzakt, begrijp ik. Maar het lijkt wel, of ie in de loop van de tijd meer is gaan doorhangen. Met een volle fietsendrager achterin hangt ie helemaal achterover. Laat staan als er ook nog eens twee volwassenen achterin zitten. Ik heb de stekker voor de aanhangerverlichting al wegkantelbaar gemaakt, want een verkeersdrempel was al niet meer te nemen.
Vroeger had je ‘Tigerballs’, een soort stevige tennisballen die er tussen geplaatst konden worden, maar dat lijkt me eigenlijk niets.
Weet iemand of er hulpveren of sterkere veren oid zijn te plaatsen?
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien helpen gewoon nieuwe veren al genoeg?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ZIjn je “Adal’s” nog goed, d.w.z. staan je achterwielen nog recht ?
To err is human, not to err is divine.
Van dát probleem zal je bij een C4 geen last hebben
Van de veren bestaan veel verschillende versies, afhankelijk van motorisering zijn ze stugger, en kunnen ze ook een andere lengte hebben.
Het is dan zaak te kijken welke er nu onder zitten, en die om te wisselen voor een wat steviger soort.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Dank voor de reacties. Dat wordt dan toch een advies/actie door een Citroëngaragist….
En idd, van /—\ heeft een ‘veerbolloze’ Citroën niet zo’n last, die tijd heb ik helaas gehad….
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Ja, een vergissing mijnerzijds.
To err is human, not to err is divine.
Theo van den Akker schreef:
En idd, van /—\ heeft een ‘veerbolloze’ Citroën niet zo’n last, die tijd heb ik helaas gehad….
Kan nog steeds wel, mijn ZX met torsi-vering achter had dit ook iets.
Maar wat hierboven ook al gezegd, een setje nieuwe veren en als je dan toch bezig bent ook schokdempers zal wellicht ook al helpen. Veren worden naarmate ze ouder worden slapper.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
inmiddels nieuwe veren geplaatst. Vrouwlief wilde geen zwaardere veren, vrezend, dat dat ook stuggere veren zouden zijn. De nieuwe veren zijn in ieder geval heel, maar de auto helt met fietsen achterop toch nog wel flink door. Nou ja… het rijdt….
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Ik heb eerder op mijn Xsara picasso op lgp een setje hulpveren gehad, dat scheelt enorm, rijhoogte iets hoger niet stug, maar wel stabieler.
is het overwegen waard.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Bedankt voor de tip.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)