Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
JW schreef:Is dat misschien de verklaring? Dat Emissieklasse 3, die gebruikt wordt voor beoordeling tbv Milieu-zones, opgevat is als EURO 3?
Ik denk het. Waarschijnlijk doen ze zoiets bij een geïmporteerde auto puur op datum van eerste toelating.
Overigens ook niet zo gek dat er van de v6 geen “echte” Euro 3-variant is. De Xantia ging al bijna uit productie. Auto’s die langer in productie bleven, zoals de 406, gebruikten in 2001 al de ES9J4S in plaats van de ES9J4. Ik denk dat de S misschien zelfs wel standaard Euro 3 was.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Als ik de VIN gebruik van een ES9J4S uit 2001, gemonteerd in een C5 PH1, komt er dit tevoorschijn:
TECHNISCHE EMISSIEREGELING AUTO EMISSIENORM AUTO IFL5 EURO 4 STIMULERINGSREG
Ook bij eentje uit 2003 zie ik dit staan.
Daarmee hebben ze dan EURO 3 maar gewoon overgeslagen
Ik heb daar geen kentekens van, ik kan dus niet checken hoe dat bij de RDW geregistreerd staat.
Bij de ES9A zoals die in mijn PH2 zat, staat:
TECHNISCHE EMISSIEREGELING AUTO EMISSIENORM AUTO’S EURO 4
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Op Marktplaats vond ik een C5 V6 ES9J4S met kenteken 30-LH-JR.
Bij RDW staat ‘ie te boek als:
Emissieklasse 3
Milieuklasse EG EURO 3
Waarom dat anders is dan bij SC vermeld via de VIN, wie het weet mag het zeggen
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ik geloof niet dat ik wakker lig van mijn Emissieklasse 3. Is dat Euro 2?
Adri
Dat is niet duidelijk.
EURO 2 staat omschreven als EC96, terwijl hij in de Citroën DB staat als ECE 95 L3/W3.
Wat de link is tussen die twee heb ik (nog) niet kunnen ontdekken.
In hoeverre dat voor jou van belang is, zou kunnen blijken als je “milieuvergunningen” nodig gaat hebben om ergens naar toe te kunnen.
Dat zou in België het geval kunnen zijn, maar ook in een aantal Duitse en Franse steden.
Voor die laatste 2 gevallen had ik een “toegangsbewijs” voor mijn C5 met EURO 4 motor, dat heb ik in Frankrijk een keer gebruikt in Lyon.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Moest iemand een mooie 1.8i16v break uit 2001 (met het injectie systeem met de 2 lambdasonde’s) in NL te koop hebben of te koop weten staan, dat mag je mij dit altijd laten weten.
Ik zou graag Xantia blijven rijden maar als ik niet een 2001 vind zal ik moeten overgaan op een C5 phase2 break en dan lijkt mij de 1.8i16v met 125pk de interessantste versie voor mij.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.