Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Welk type koplampen hoort er op een Pallas van bj 1973 te zitten?
Volgens de site nuancierds werden de bi-iode koplampen gebruikt in 71 en 72.
Maar volgens het onderdelenboek werden er ook bi-iode koplampen grbuikt vanaf 7/72, weliswaar met een ander onderdeelnr dan de vorige bouwjaren.
In 71 en 72 was “Bi-iode” standaard op de Pallas en optie op alle andere types, vanaf 7/72 standaard op alle type behalve de DV ( D-super) daar was het optie.
Een 1973 moet dus Bi-iode hebben. Er werd zowel Cibie als Marshal gemonteerd, maar of een Pallas beide gemonteerd kan hebben kan ik je niet zeggen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Ik vond nog een lijstje van Danche/Le NuancierDS.
https://www.nuancierds.fr/DT phares.htm
Een Bi-Iode heeft 2 H1 lampen, met een kleine extra reflector onderin. Dat was “luxer” dan een standaard “Iode” met een H4 voor groot en dimlicht. Die H4 kwamen trouwens pas een paar jaar later op de markt als de H1.
Die H4 komt uit een “gewone” Iode.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Die info heb ik ook gezien.
Maar er staat ook onderstaande, ergens naar het einde van de pagina toe.
A partir de l’année modèle 73, les phares principaux deviennent à iode de série sur tous les modèles sauf DSpécial. Mais ce ne sont plus des “bi-iode”, ils n’ont plus qu’une ampoule H4 (toujours sans compter la veilleuse).
Voor mij is dat duidelijk: Vanaf modeljaar 1973 zijn er “H4” rode, koplampen gebruikt op alle modellen behalve de Super ( die had nog de “gewone” Bilux).
Dat was dus het einde van de “Bi-Iode”.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
C-Wawa schreef:Maar een 73 er dan wel met H4 lamp en niet meer met H1?
Zou dit dan het type lamp(glas) moeten zijn (iode H4)?
Ja dat zijn de juiste.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik had een 23 ie Pallas uit 73 en die had H4 lampen in de grote koplampen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Iemand ervaring met H4 LED lampen ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige