Totaal aantal Berichten: 1383
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Die auto kan hier toch niets aan doen?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die auto trekt, zolang ik dat ding heb, *elke* vorm van ongeluk aan. Alles. Een gigantisch sterke narigheidmagneet. De nagel aan mijn doodskist. Als dit het niet is, pleurt er eerdaags wel weer een meteoriet op. Hoe onwaarschijnlijker het allemaal is, hoe zekerder is het dat ‘t met deze auto gebeurt - zolang het maar oplevert dat de boel stuk is. Of het voor of achter is weet ik niet, maar de as van het kwaad zit onder deze auto. En ik heb daar dus inmiddels galaxy-class balen tabak van (NCC050-A USS Theodorus Niemeyer).
Dat ding kan wat mij betreft de vliegende vinkentering krijgen. Ik heb d’r geen trek meer in. ‘t Is genoeg geweest. Dit is de aller- aller- allerlaatste keer dat ik iets aan die kar in orde maak, en dan ook echt alleen maar omdat ‘t onder de omstandigheden niet veel anders kan. Daarna ga ik kijken of ik ‘m ergens anders, uit het zicht, kan opbergen totdat-ie gehaald wordt. Ik wil ‘m niet meer zien.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De buts zit GVD ook nog precies boven het dunne gedeelte van de deur en precies in de kritieke bolling in het plaatwerk. Dus: het moet zeikerig mooi in model terug of het gaat voor altijd opvallen, maar je kunt er niet bij zonder de binnenkant van de deur eruit te snijden. Want ook de precisie waarmee de boel elke keer weer naar de knoppen gaat is werkelijk niet te filmen: altijd op de manier die maximaal ellende oplevert.
Schiet mij maar lek hoor. Ik weet ook niet meer waarom ik ook alweer aan die DS was begonnen. Ik had er verdorie een knappe Capri staan waar werkelijk *nooit* gelazer mee was, stap ik over in dit voortdurende stuk geouwehoer. Nou, daar heb ik Heel Erg Veel spijt van inmiddels. Wat was dát Stom zeg!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hij gaat dus weg? dan is de beslissing al genomen en kan je tot rust komen. Kijk mijn topic De Steely Dan maar eens door…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De gifbeker moet leeg Derk. Maar er komt een dag van bevrijding.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1383
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik zou hem maar snel wegdoen, Derk. Maar of dat met onderstaande karakteromschrijving gaat lukken?
Penny Lane schreef:Die auto trekt, zolang ik dat ding heb, *elke* vorm van ongeluk aan. Alles. Een gigantisch sterke narigheidmagneet. De nagel aan mijn doodskist. Als dit het niet is, pleurt er eerdaags wel weer een meteoriet op.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hij is al verkocht. En op een gegeven moment is dit wat die auto voor mij nu betekent.
Ik heb de rest van de middag maar vast besteed an het opknappen van een stootlijst. Die zal er waarschijnlijk af moeten en dan is-ie ook wel lawaaie, want dat ding zit Goed vast. Nu nog een bovenlijstje creëren vanwege hetzelfde probleem en dan heb ik op eventueel een deur na alle spullen liggen waarmee die deur opgeknapt kan worden.
Morgen ga ik wel overleggen hoe het schadebedrijf ‘m dan verder aangeleverd wil hebben. Als het moet, pak ik het binnenwerk er wel uit. Want je moet wat…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1383
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Derk, even afstand nemen en diep zuchten. Ik begrijp dat jij nu enorm baalt van de auto maar even afstand biedt vaak perspectief.
1. Misschien een gave deur aanschaffen en bijleveren. Hoewel je dan weer met kleurverschil te maken krijgt als die in de kleur moet maar het wordt dan wel strak..
2. Ik heb mijn C5 met een beetje schade (achterscherm) gekocht en ik lig daar niet wakker van. Mogelijk geldt dat ook voor de nieuwe eigenaar. Wat van de prijs af en met de deukjes verkopen. Misschien staat de koper daar voor open.
3. Dans son jus, voor iedereen is de jus verschillend (en stel je voor: de energie is weer nieuw). Misschien wil de nieuwe eigenaar het als eerste verbeterklus zelf oppakken
Succes, Jeroen
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat we allemaal zullen missen is het bloemrijke taalgebruik, als die auto je poort verlaat.
Daarom hoop ik, dat je na de rouwperiode weer tegen een Citroen vol verborgen gebreken aanloopt.
Liefst een beetje een ingewikkelde. Wat dacht je van een C6? De grafbakken daaronder zijn inmiddels voor weinig te koop.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Leest de nieuwe eigenaar mee??
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Weet ik veel.
Maakt ook niet uit. Dit wordt op de een of andere manier hersteld en dan is alles verder precies volgens de leveringsafspraak. Misschien zelfs wel beter.
Daar komt bij: IK heb er dan wel straal genoeg van om ermee van de ene debiele ellende naar de andere te sukkelen, maar het is natuurlijk totaal niet gezegd dat iemand anders er niet gewoon alle mazzel van de wereld mee heeft. Die DS is in MIJN hoofd een plaag voor de wereld, maar dat hoeft een ander niet tegen te houden om er een boel plezier van te hebben. En het zal allemaal vast wel komen omdat ik ‘t veel te mooi wil maken.
Maar goed. Laten we er maar over ophouden. Ik zie wel weer hoe ik dit voor elkaar maak.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik bedoel maar: die mazzel begint er voor de volgende eigenaar al mee dat die deur straks 1) strak is en 2) de verf erop vast zit, allemaal als gevolg van het feit dat er nu een niet-geplande knappe buts in zit.
Kortom, er is voor een ander helemaal niets te vrezen omdat ik die bak ellende gewoon zelf op te vreten heb. Het wordt er voor de volgende alleen maar juist nóg beter op. Maar goed, ik vind dan ook dat die auto minstens zo goed de deur uit gaat als hoe ik ‘m verkocht heb en nog liever beter. Zolang die kar nog hier staat ben ik nog gewoon de garantie. En DUS wordt dit gewoon helemaal netjes.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat is toch duidelijk, mijn commentaar was als grapje om je ellende iets acceptabeler te maken…..Heb altijd genoten van je posts.
Hulde voor zulk een goede mentaliteit!
Citroen C3 Aircross
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hoe dan ook: het wordt opgelost. De auto is ingepland. Het wordt gewoon weer helemaal netjes. Niet alsof er niks gebeurd is, maar dat is dan ook niet haalbaar als die deur netjes opnieuw in de verf gezet wordt: dan wordt het beter dan het was. Maar goed, dáár kan ik even niks aan doen.
Laten we het er dan verder maar niet meer over hebben. Ik heb nu bijna alle vette pech die er in de catalogus staat voor zo’n auto wel gehad, dus ik zet ‘m weer in de hoek, mik dat stuurhuis in een stel plastic zakken *in* de auto zodat het wel heel raar moet gaan wil dat ding nog eens *op* de auto pletteren en dan ga ik er vanuit dat het allemaal verder goed afloopt.
Het enige is dan nog dat hier wel eens een aardbeving voorkomt , maar die zijn tot zover op dit gebied nog niet echt problematisch geweest en als dat wel zo wordt heb ik sowieso andere sores aan m’n hoofd dan een DS.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!