Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Strak stukje werk! Volgende Alpine Classique een trailertje op de haak met twee Solex ijsracers?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, geen solexen denk ik. Maar misschien wel de twee Gillet 500’s die nog in Frankrijk staan. Onze daar wonende maat is namelijk vorige keer al op dat ding naar de Alpine Classique geweest…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
waterman schreef:
En op de camping staat het best leuk, al zal kamperen in een tent nooit helemaal mijn ding worden
Ik ga je echt niet proberen te bekeren, maar er zijn zeker gradaties in comfort / luxe in kamperen. Ik ben al blij in een tent, maar heb tegenwoordig ook een oude sleurhut in stijl achter de DS. En dat is toch een ander verhaal qua comfort, zeker in het soms koude en natte Nederland; door vloerverwarming en kachel binnen is het aangenaam warm en blijft alles droog. Een groot bed met extra toppers er op zorgt voor een heerlijke nachtrust en ‘s-nachts is het ook veel minder koud dan als je een tent om je heen hebt. Jullie vouwwagen is prachtig, maar schaal ik qua comfort maar iets boven de tent, alleen omdat het bed van de grond is.
Los van je eigen k(r)ampeermiddel blijft natuurlijk het gehannes met gedeelde wc’s, te krappe douches, douchemuntjes, etcetera. Wel steeds meer prive sanitair, verhoogt natuurlijk ook weer het comfort. Ook te vinden op leuke natuurkampeerterreinen.
Ojee, probeer ik je alsnog te bekeren
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
volgens mij heeft/had Yuri al een sleurhut.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hahaa, nee hoor. Geen sleurhut en ook nooit gehad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan was die vast geleend
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat ding was van Pollewop volgens mij…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Is toch een vouwwagen?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 10304
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb een Engelse sleurhut gehad. Primus cv en warmwaterboiler, oven, douche, bed over de volle breedte….Best in te leven. Achter de Xantia tot Dubrovnik.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2cvMaarten schreef:Is toch een vouwwagen?
ja, een Alpenkreuzer Super, uit ‘73 geloof ik. Een sleurhut heb ik nooit gehad en ook nooit geleend. Ik heb niets met die dingen. Te hoog, vangen wind, zijn lomp.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ich bin einverstanden.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is ff stilletjes geweest en dat komt eigenlijk omdat ik de zomer vooral met m’n cabriolet rijd. Het is natuurlijk niet zo’n hele beste zomer geweest en dat zorgde er voor dat ik die grijze nog vaker binnen heb laten staan. Ik denk dat ik er dit jaar 1000 km mee gereden heb. Toch is er wel iets geklust want hij “moest” naar de APK. Ik zeg “moest” tussen aanhalingstekens want verplicht is het niet langer, maar om gezeur bij schade/ongeval/repatriëren bij pech te voorkomen én een neutrale blik altijd goed is heb ik ‘m toch laten keuren.
Voor de keuring merkte ik wel dat er een wiellager was gaan hemelen. Dat moest er dus nieuw in en daar voor moest de achteras soort van uit elkaar… Paar fotootjes:
Het lager heb ik met wat kunst en vliegwerk van de as af getrokken.
Daarna het nieuwe lager in de oven op 70 graden, op de as monteren (gaat door de warmte heel makkelijk en zonder pers) en daarna de hele as met het nieuwe lager in de diepvrieskist omdat ie anders niet lekker in de asbuis gaat.
Gelijk nieuwe wielremcilinders want het lag open en de boel was oud en gaar.
Daarna naar de APK. Daar bleek dat er een behoorlijk remverschil in de achterremmen zat. Vreemd, want de voeringen waren stofdroog, de trommels schoon en niet krom, de cilinders nieuw en de boel was goed afgesteld. Zo zie je maar weer, zonder remmentestbank weet je dus nog niets…
Dus op de brug, de boel nog eens uit elkaar, beoordeeld, opnieuw afgesteld: en nog steeds niet goed.
Uiteindelijk de boel met behulp van de remmentestbank opnieuw “ingeremd” nog eens nagesteld en toen was het goed.
Nog even het CO-gehalte opnieuw afgesteld, op 2.6% en afgemeld. Geen steekproef en weer twee jaar lekker sturen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Lekker bezig! Wat nu je de auto voor een APK wegbrengt, en deze wordt afgekeurd (al dan niet door de steekproef), mag je en dan wel mee rijden? Oftewel, brengt deze vrijwillige keuring nog verplichtingen met zich mee?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Erg leuke klus om te doen. Dat inremmen is inderdaad wel een dingetje bij trommeltjes, flink afraggen daarna perfect remgedrag.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
waterman schreef:
En dat karretje, van rond de 375 kg, hangt er prachtig achter
En op de camping staat het best leuk, al zal kamperen in een tent nooit helemaal mijn ding worden
Prachtige combinatie zeg! Ik vind zo’n vouwwagen een ideaal compromis tussen tent en caravan. Niet zo’n log luchthappend zwaar geval achter je auto, maar wel bijna het comfort van een caravan. En die kleur doet het hem helemaal. Scheelt ook een slok op een borrel in het brandstofverbruik. Het erop nahouden van een caravan is al met al eigenlijk een heel dure hobby.