Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens dat had ik ook, beide veerstangen vervangen toen was het opgelost.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Versleten = versleten. Maar ik heb ooit randjes afgeslepen met een Dremel, net als in de vorige post/link van Boeman .Daarna gaat het trouwens nog steeds goed, al 15 jaar. Heel af en toe een tik na starten.
Maar sowieso. Af en toe vet erin verlengt de levensduur. Bij iedere grote beurt (icm afstellen achterrem) : Hoogste stand, krik eronder en dan in de laagste stand. Als het achterwiel ingetrokken is kun je de haarspeld eruit trekken, alles lekker invetten (ik heb dik groen doorsmeervet uit de landbouw) en weer monteren. Houdt ook de haarspeld gangbaar
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
@boeman,
nee bij het omhoog komen hoor ik niets.
het is alleen als ik iets te hard over een bepaalde drempel ga, dus ook niet bij alle drempel.
Als ik met de C6 over de zelfde drempel ga is het ook beter als deze in sport stand staat.
de DS in natuurlijk veel zachter in vering en perfect om drempels te vlakke.
onder de auto heb ik al diversen keren gekeken en gevoeld of er iets los kan zitten of speling heeft maar niets gevonden.
Sinds ik deze auto heb stoor ik mij al aan de voorruit met veel kleine beschadigingen.
Dus vandaag een nieuwe gelaagde ruit geplaatst.
Omdat er erg slecht passende voorruiten gemaakt worden, te rade gegaan bij Herman Jansen.
Echt goed passende ruiten worden volgens Herman niet meer gemaakt, maar de ruit die hij verkoopt krijg je er wel in.
Dus aan de slag, inderdaad veel lastiger plaatsen dan ik gewend ben.
Maar echt goed paste hij niet: hij ging net niet vergenoeg omhoog om goed te zitten, terwijl hij aan de zijkanten helemaal strak zit. Mijn conclusie is dat de ruit net iets te breed is en omdat hij taps naar boven smaller wordt, daarom niet genoeg omhoog kan.
Als oplossing een dun reepje van het ruitrubber afgesneden aan de zijkanten.
Daarna ging hij mooi omhoog, zodat ook boven het rubber goed in de sponning zit en overal netjes aansluit.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Het lijkt op de foto alsof je de van de buiten/binnen afdichting ook iets hebt afgesneden, klopt dat?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Je bedoelt die onderrand?
Nee daar heb ik niets aan veranderd, maar die lijkt inderdaad wat kort. Geen idee wat daar ooit mee gedaan is.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat hoort. Daar loopt t regenwater weg naar beneden. Anders zou het over je kap spoelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Egbert Meeter’s talking about his Citroen DS Conversion
https://www.youtube.com/watch?v=bu04MN1ublg
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Leuk, ik had de film nog nooit gezien
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Van Richard uit Londen! Wat leuk! Ik had hem vorige week nog aan de telefoon. Toen hadden we het nog over het dak van Egbert en dit filmpje! Hij heeft mijn cabrio destijds gekocht maar mijn dak was opgebouwd uit een zelfbedachte maar amateuristische tentstokkenconstructie. (“not my finest work” laten we zeggen) Hij is nu bezig met een Egbert-achtig dak te laten maken. Een echte liefhebber deze man. Destijds toen we de koop van mijn cabrio aan het bespreken waren hadden we het over vertrouwen; Het is nogal wat om iemand te vertrouwen aan de andere kant van de wereld over de kwaliteit van de auto en over het kunnen vertrouwen van de verkoper. Toen heb ik hem uitgenodigd om hierheen te vliegen en er een kvakantie van te maken; En toen kwam hij langs met het hele gezin. Was erg gezellig.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ik bedoelde deze foto, waar wat afgesneden lijkt:
Ik vond ook al verschillen in (grijze) rubbers:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
De Cabrio gaat de komende tijd flink onderhande.
- Ik modder al heel lang met wat jutteren bij constante snelheid, knetteren in de uitlaat bij afremmen op de motor en te hoog CH aan de 4 gas. Alle ontstekingsdelen een voor een vervangen, Labda regeling er tijdelijk uit gehaald, andere carburateur, verschillende warmtegraden bougies. Niets helpt.
Dus vandaag de kop er af ( die een aantal jaren geleden gereviseerd is bij Grossouw).
Nokkenas en nokvolgers zijn nog als nieuw (kwamen van Grossouw, opnieuw geslepen en daarna gehard)
Alle uitlaat klep zittingen zijn fors gepit. Dus ik ben flink aan het inslijpen geslagen van de kleppen met slijppasta.
Grossouw vertelde mij indertijd dat hij niet inslijpt met pasta, als je de kleppen en zittingen goed slijpt, dan was dat volgens hen niet nodig ( behalve dan kennelijk deze keer)
Hopen dat dit verbetering gaat geven.
- Ook ga ik de hydrauliek delen die ik overgehouden heb van de sloper van “Egberts uitdaging” die allemaal bijna nieuw zijn ( 70K gereden) overzetten ( hoogteregelaars, veercylinders, remservo, prioriteits klep)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Leuk! Maak je er een vlog van Egbert? Altijs leerzaam!
Stef ditmaal geen Vlog, maar wel mijn vorderingen:
Kleppen mooi in geslepen.
En 1plek was er nog maar weinig alu tussen waterkanaal en kopbout gat. Dit met Alu opgelast en daarna netjes vlak geveild. Nacontrole met een stalen rei, perfect vlak.
Ik had nog nooit Alu gelast, dus eerst even op een oude kop geoefend. Met mijn Kempi automaat is dat heel goed te doen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De auto rijdt weer!!
Het jutteren heb ik nog niet gevoeld, maar daarvoor moet ik eerst meer proefrijden.
Kwa hydrauliek is er een enorme verbetering: de inslag frequentie van de drukregelaar is nu 60 seconden ( was 30 seconden, dus ook niet slecht). Ik heb nog niet goed getimed of de DS nu ook langer op rijhoogte blijft staan.
Ik beh van de donorauto met 70K km de voorveercylinders, het remcommando en de prioriteitsklep overgezet.
Ik had voor al een tijdje geleden een NOS ( BX) hoogteregelaar gezet en het stuurhuis is 14 jaar geleden door Citrotech gereviseerd.
Misschien ga ik de achter veercylinders en hoogteregelaar later nog omzetten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper