Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij de najaarsrit van de CX Club zijn een aantal prachtige actie foto’s genomen.
Erg leuk, echt wat anders dan de standaard parkeerplaats foto’s.
Afgelopen weekend heb ik de CX weer geschorst voor de winter.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooie plaatjes hoor. Ik had er graag tussen gereden, maar ik was te laat om me aan te melden.
Mooi samenspel natuur en Citroen
Schitterende actie foto’s
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tijdens het rijden wordt het langzaam warmer in de auto, oftewel de airco werkt niet meer. Terwijl de airco daarvoor gewoon goed koud werd.
De magneetkoppeling op de pomp krijgt geen spanning meer.
Na wat verder meten, de stekkers drukschakelaar op de droger doorverbonden, en direct klik van de magneetkoppeling.
De weerstand van de drukschakelaar ligt rond de 67-70 Ohm, dat lijkt te hoog om de koppeling te activeren.
Zover ik weet zou de drukschakelaar alleen bij te hoge druk in het aircosysteem moeten moeten uitschakelen. Bij rust dus een gesloten schakelen, ik zou verwachten dat je dan zeer lage weerstand meet.
Deze drukschakelaar schakelt toch niet tijdens normaal bedrijf?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij niet te warm weer schakels de pomp op en af. Maar volgens mij niet op basis van de druk. Bij warm weer blijft die van mij steeds in bedrijf - niet dat de airco het dan echt aan kan, maar dat terzijde.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is het geen dubbele drukschakelaar? Dus één die ook afschakelt bij te weinig druk? Dat kan namelijk de kosten van een nieuwe compressor schelen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:Bij niet te warm weer schakels de pomp op en af. Maar volgens mij niet op basis van de druk. Bij warm weer blijft die van mij steeds in bedrijf - niet dat de airco het dan echt aan kan, maar dat terzijde.
Klopt bij minder warm weer schakelt de pomp ook af, maar wordt dat niet geregeld door de tempsensor op de verdamper?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jantje1948 schreef:Is het geen dubbele drukschakelaar? Dus één die ook afschakelt bij te weinig druk? Dat kan namelijk de kosten van een nieuwe compressor schelen.
Nee het is geen dubbele drukschakelaar, alleen bij overdruk zover ik weet.
Mogelijk afhankelijk van het bouwjaar dat het veranderd is.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nog eens de drukschakelaar doorgemeten, ik meet iets van 800 kOhm. Vorige keer had ik de stekkers niet los gehaald en meet je het complete circuit.
Heeft iemand nog een CX airco drukschakelaar liggen?
Totaal aantal Berichten: 9352
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Verbind de draden door en je weet het
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Had ik al gedaan, staat in post 2691.
Daarom zoek ik een andere.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De drukschakelaar van de airco was het probleem, nadat deze vervangen is door een NOS exemplaar schakelde de airco direct weer in. Opnieuw afgevuld en de gemeten lucht uit het rooster was 5 graden.
Al enkele jaren werd het steeds iets erger, bij constant rijden onder de 90 vaak een resonantie onder de auto vandaan. Even toerental aanpassen dan is het weg, maar dat werd steeds meer een irritatiepuntje die losse stukjes in de uitlaat.
Dit ziet er weer stukken beter uit.
Kwaliteitsverschil is goed merkbaar, deze is stukken zwaarder dan de oude uitlaat. Deze zou helemaal gelijk moeten zijn aan het origineel. Ook duidelijk te zien aan de insnijdingen van de eindstukken en de niet gelijke lengte.
Het ding klinkt in elk geval erg goed, mooi diep geluid.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive