Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Nee Boog. Een nieuw in NL geleverde Citroën hoort NIET van dat gele licht te zijn voorzien.
Staat veel mooier!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Een heel leuke Ds!
Controleer je bumper steunen achter, vaak als de bumper wat achterover hangt zijn deze verrot.
Succes met de restauratie.
camemBert schreef:clignoteurs met RVS randen is ook een mooie upgrade!
Heb ze ook, maar je moet wel even de stekkertjes vervangen, want dat is rommel. Je kunt bij de verschillende DS specialisten hele mooie stekkersetjes kopen, 4mm Citroen, met rubber hulsjes en diverse kleuren thules. Niet van origineel te onderscheiden. Moet je wel een goede krimptang hebben.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Bedankt voor alle tips en reacties! Van de meeste zaken was ik al op de hoogte, maar dat de motorkap te ver naar voren staat, dat wist ik niet. Dat zou ook kunnen verklaren waarom de kap makkelijk te openen is zonder de veiligheidshendel in te drukken. Ik ga er naar kijken!
Die veiliheiheidsbeugel wil ook nog wel eens verbogen zijn (naar links). Als je kunt terug buigen kan het zijn dat ie wel weer aangrijpt.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Heeft iemand een idee waar ik de gekleurde plaatjes voor het instrumentenpaneel kan kopen? Ik las een paar berichten dat je het ook zelf kan maken, maar als er een mogelijkheid is om een setje te kopen met de juiste pasvorm en transparantie dan gaat daar mijn voorkeur naar uit.
Via via was ik al bij Fabrice Lassade gekomen uit frankrijk, maar hij doet alleen de restauratie zelf en verkoopt de onderdelen niet los helaas. Het leek me juist leuk om alles uit elkaar te halen en rustig aan te vervangen. En natuurlijk op film vastleggen!
Inmiddels bij DS Jansen in Bennekom geweest voor het vervangen van de luchtschuif. Herman heeft toen gelijk een paar andere gebruikte plastic onderdelen in het instrumentenpaneel geplaatst, stuk beter dan voorheen.
Voor de geïnteresseerden de video van het hele proces:
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Leuk dat je de moeite hebt genomen om het te filmen. Die staat op mijn lijst om te kijken.
Ik kom veel bij Herman en Bert. Erg leuk om in zo’n filmpje vastgelegd te zien, ‘uit het dagelijks leven bij Herman en Bert’.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dat ziet er mooi uit. Nu kan de steel vd ruitenwisser bediening wel wat aandacht gebruiken.
Op het forum is er het nodige over geschreven.
Je kan er een metaal folie omheen plakken, zilverkleurig spuiten of de knop eraf trekken en er dan een stukje van een oude antenne omheen schuiven.
Of de unit in zn geheel vervangen voor een net exemplaar. Nieuwe aanmaak is er ook. Maar er is twijfel over de kwaliteit van de nieuwe aanmaak.
Succes.
Bedankt voor de tip Super IDee! Het stond inderdaad op mijn lijstje, maar ik wist nog niet hoe ik het moest aanpakken.
Bedankt voor de reacties, het is erg leuk om alles vast te leggen. Al ben ik wel constant bezig met schakelen tussen het meekijken/ leren en het goed vastleggen voor de kijkers.
Dit keer geen DS video.. De dame heeft gezelschap gekregen van een klassieke Zweed! Voor de gene die naast oude Fransozen ook Zweden kan waarderen, de introductie video:
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Leuke auto, ik wens je veel plezier ermee!
Mijn moeder heeft zo’n 900 cabrio, bouwjaar 1993, haar dagelijkse auto sinds 1998 of zo. Nu ca. 350000 km zonder noemenswaardige problemen, wel eens overgespoten, ze roesten namelijk ook. Ik heb er vroeger nog regelmatig mee gereden, naar mijn mening zowat het tegenovergestelde van een DS. Stugge vering, stugge bediening, alles is zwaar uitgevoerd, echt een tank. Hoe ervaar jij het?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wij hebben ook 2 900’s gehad. Een witte 900i, van 84 en later een witte 900c van 86 waar ik een 2.1 16v motor van een 92’er in heb gepropt. Hoe leuk ze ook lijken, ik moet eerlijk bekennen dat ik er louter slechte ervaringen mee heb qua betrouwbaarheid en roest.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank dank, het is inderdaad een hele andere auto dan de DS. Voelt veel zwaarder en minder comfortabel, maar de Saab heeft natuurlijk ook zijn charmes!
Tot nu toe erg blij mee in ieder geval.