Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nielsje schreef:waterman schreef:Wat elektro onderdelen betreft: alleen NGK en Denso werkt ok, de rest laten liggen. Lambdasensoren: alleen origineel werkt, imitatie geeft echt alleen maar foutmelding en doet niets
Ik heb een Denso lambda erin gestoken (voor de kat), zat er nog in. De achterste moet nog. Maar blijf wel vaak foutmeldingen hebben..
Denso schijnt wel de goede lambdasonde te leveren. Veel gelezen oplossing is de zogenaamde CEL-fix, oftewel de “Check Engine Light-fix”. En dat is een extra busje op de kat, waarop je de lambdasonde monteert. Daarna ben je van het lampje (en de automatisch volgende noodloop) af. Die busjes zijn kant en klaar te koop, zelfs dealers plaatsen ze als ze een exemplaar hebben met veel van dit soort klachten.
Oh dat is nog wel een leuk iets om te proberen. Eerste hit op google:
https://www.autosportcompany.nl/uitlaatsysteem-celfix
Ik heb de lambda sonde de vorige keer overigens gewoon op de oprit vervangen. Dat is wel relax aan een relatief hoge auto: je komt er aan de onderkant bij zonder poespas. Beschermplaat loshalen en je kan er bij.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Feit is dat een OEM lambdasonde zonder gedoe met busjes enz er voor zorgt dat je geen foutmeldingen meer krijgt. Voor 260 eurootjes heb je het dus zoals het heurt. just my two cents
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dit wordt ook door dealers gedaan bij Outbacks en Forresters met aanhoudende problemen met motormanagement lampjes. In verschillende reviews als oplossing gezien, en dan dus met een OEM lambda sonde. En zover ik weet is de Denso gelijk aan OEM.
Was trouwens totaal verbaasd te lezen dat originele montage van bougies Champion is, met NGK als alternatief.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hilko16TZI schreef:En zover ik weet is de Denso gelijk aan OEM.
Ik heb daar dus hele andere ervaringen mee, maar soit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zo, Soeb staat voor de deur. Na overschrijven en rommel overgooien gauw een pomp opgezocht om er echte benzine in te gooien, in plaats van de troep die er (bijna niet meer) in zat. Ook de gastank afgevuld, en toen op pad.
En dat gaat geweldig. Optrekken op LPG is nog een ding, wordt morgen wel opgelost denk ik, maar gewoon cruisen op binnenwegen en op de snelweg doet ‘ie helemaal goed, ook op LPG. Eigenlijk alles boven de 1000 t/min gaat gewoon soepel. Op benzine heeft ie helemaal geen problemen met op gang komen. Ik heb al wel bougies gehaald maar nog niet gewisseld, dan kan Kees van Verdampère morgen eerst zelf ervaren wat het probleem is. De vonkentrekkers zijn dan snel genoeg vervangen.
Maar verder is alles helemaal ok, behalve… de luidsprekers. Tenminste één is er opgeblazen. Valt me wat tegen, maar is verder ook niet het belangrijkste. De auto rijdt geheel trillingsvrij en erg comfortabel. Cruise control en climate control zorgen dat alles in alle rust en aangenaam verloopt. En zelfs de papegaai werkt nog zoals dat hoort.
Na de afspraak bij Kees van morgen ga ik een afspraak bij de dealer inplannen voor een grote beurt met daarbij het vervangen van alle vloeistoffen, filters en controle van de klepspeling. Daarna moet alles dan wel zo’n beetje op orde zijn en kan ik het onderhoud (grotendeels) weer zelf bijhouden.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed bezig man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Afspraak bij de dealer is ook gemaakt. Toen ik zei wat ik wilde dat ze aan de auto gaan doen werd die meteen voor 2 dagen ingepland… Zal een pittige rekening worden, maar dan moet er ook wel een behoorlijke basis staan. 30 juni mag ik ‘m brengen, 1 juli weer ophalen.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Na het bezoek aan Verdampere van gisteren rojdt Soeb weer zonder gedoe. De bougies zijn vervangen, de bougiedoppen schoongemaakt, het LPG filter is vervangen en de gasdruk is opnieuw afgesteld. Krijg je al een heel andere auto van. Benieuwd hoe veel de grote beurt dan gaat uitmaken.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou de bougiekabels blind vernieuwen. Die zijn na 2 ton meestal intern gebroken..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik vermoed maar zo dat de dealer dat doet bij de grote beurt.
Ga ze daarbij ook vragen de timing van de riem te checken. Outbacks zijn niet zó snel, maar deze is ronduit traag.
Ik heb m’n bougiekabels ook vervangen. Hielp enorm, nu bij lage toerentallen een mooie loop. Daarvoor bij trekken met lage toeren wel eens misfire.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Ik zou de bougiekabels blind vernieuwen. Die zijn na 2 ton meestal intern gebroken..
Zeker, helemaal mee eens. Setje kabels van NGK kost online ca 70 euro en is echt net als oem. Wat ze bij de dealer kosten weet ik niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
timing kan niet fout. Dan stuitert ie meteen in elkaar..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, hij kan links en rechts 1 tand fout staan. Bij twee tanden tyft ie in elkaar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste