Mooi om te lezen, mijn linkerraam wil ook niet, ik ga je voorbeeld volgen!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hierbij nog een fototje van de vernieude tandwielen.
o.a. door de De Tomaso Pantera bestaan deze tandwielen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dus. Jaren geleden hebben we een hoofdschakelaar in de stroom toevoer gebouwd om de power te onderbreken. als je die bedient, houdt de dynamo de auto gewoon aan…. Dat moest anders. Dus een nieuwe schakelaar gekocht met een extra optie om de ontsteking te onderbreken. Die met enige moeite erin geklust, blijkt dat de extra schakelaar niet verbreekt maar maakt bij bediening… Gottegotte got hoe moeilijk is het om een sluitende gebruiksaanwijzing van je product te maken…
Anyway ,dat doeende ga ik op mn plaat omdat er een zwarte sloot naast het rechter voorwiel naar de zijkant stroomt…
WTF?
kort onderzoek en consult bij uberbeun leert dat de oliedruk zender van het type made in oost oekraine lekt. zoals alle oliezenders met bouwjaar na 1999…
De unit kost bij burton 5,95 euro. SFSG. (so far so good)
Dus de SM op hoogte en poten eronder. Liggen in de garage onder de SM met 5 cm speling tussen je hoofd en de bodemplaat met de voeten naar buiten.. dan kom je erachter dat de oude unit dop 21 is. bougie dop dus en dan is die is er zo uit…
De warme olie begint dan in je mouw te stromen.. Maar dat verzacht de ellende een beetje van de enorme stortbui die op dat moment over mn voeten uitgestort werd…
garage de natte vloer.
Nieuwe unit inclusief meegeleverde alu ring zat er daarna gauw in. alleen gotgleoeiende is die maatje 22. En daar hebben we best wel wat tools voor maar geen lange dop. Als je vervolgens met de olie in je oksel en in je haar je behang verbrand aan de hete uitlaat is de maat vol. Goede gesprekken met Hertog Jan volgen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en nu?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ergo, meten is weten als je zeker wilt zijn van de dopmaat maar ik begrijp je frustratie en natte okselgevoel.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dus deze morgen de dop gekocht en na enkele minuten, wat rek en strek oefeningen verder zat de zender geod vast. Tijd voor een korte proefrit.
Hierna een al oud irritatiepuntje opgepakt. De benzine pomp resoneert irritant in het interieur. Ik had op ebay een pomp plus houder gescoort dus die zou mn probleem gaan oplossen. Helaas bleek dat er al een unit in de auto zat. Alles maar weer dicht gemaakt. klaar…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lees ik hier waarom sommige mensen afscheid van de SM hebben genomen?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
O nee… Er drupt olie naast het achterwiel…
onee. geen olie. LHM. tuurlijk. Lekzak lek.
En of je nou oude citroen zakken gebruikt of namaak, ze gaan na een jaartje staan toch gewoon stuk.
Gelukkig had ik als ervaren citroen adept die dingen op voorraad. inclusief de haarspeld en de kogel en het stofhoesje. En de ligarex.
Na enig wroeten in het brein was ik er wel snel achter hoe dit ook weer moest en zit alles nu weer lekvrij in elkaar!.
Nog ff een sponsje over de dame heen getrokken en ff een langere rit gemakt.
Blij!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het zijn eigenlijk hele goeie auto’s..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Juist, het zijn goeie auto’s. We praten hier wel over auto’s van 50 jaar oud. Wie denkt dat een huidige auto er over 50 jaar nog is? Dat de touch-schermpjes het dan nog doen, het kunststof exterieur en interieur niet verbrokkelt is en dat de rijhulpsystemen geen dementie vertonen?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alleen als je geen SM hebt durf je te beweren dat het goede auto’s zijn. Dat zijn het namelijk niet. Ook toen ze nieuw waren waren ze dat niet en 50 jaar later zijn ze dat nog steeds niet, immers een slechte auto wordt niet beter met de jaren. Het is geen wijn.
Nee. Een sm kan een ontzettend leuke auto zijn, kan geweldig rijden en ziet er fantastisch uit. Maar het kan ook de laatste nagel aan je doodskist zijn, een secreet pur sang. En ja, als ervaringsdeskundige op sm gebied denk ik dat ik dat mag stellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Over 50 jaar: Dan werken al die moderne auto’s niet meer: Je kunt geen computer meer kopen om de diagnose software te draaien, niemand kent dat nog of het kost een godsvermogen om iemand te vinden die het nog kent. Om over onderdelen van die electronica maar niet te spreken. “Even namaken”: Forget it, als een chip/IC er niet meer is dan moet je een oude fabriek opstarten om die te maken. Neem eens een computer uit 1970: Wie weet er nog wat een PDP-11 is ? De eerste PC van IBM kwam in 1981, de eerste Apple in 1976. Die doen het nog wel, maar technisch moet je die vergelijken met een T-Ford !
Over de SM: Mijn vader zei altijd over autos: Wat er niet op zit kan ook niet kapot.
De SM is het omgekeerde: “Ze hebben er alles in gestopt dat ze redelijkerwijs konden maken”.
En dat kan allemaal kapot gaan na zoveel jaren.
Ook is een SM uit de tijd dat veel onderhoud “normaal” was, iedere 5000 km een kleine beurt en goede garageman die zag dat er iets ging mankeren. Dat was toen zo, zelfs bij wat we nu “premium” merken noemden.
Of het goede auto’s zijn: Dat laat ik iedereen zelf beslissen.
To err is human, not to err is divine.
Citroensmgz schreef:Wie weet er nog wat een PDP-11 is ?
Ikke. Ik heb ook nog op VT-100’s gewerkt.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Wat te denken van een IBM 360,of een met de hand bootstrappende Honeywell.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:
De SM is het omgekeerde: “Ze hebben er alles in gestopt dat ze redelijkerwijs konden maken”.
En dat kan allemaal kapot gaan na zoveel jaren.
Sterker nog, het ging vaak al binnen de eerste 20.000 km stuk. Of nog veel eerder: Tijdens de introductie van de SM in NL, op het circuit van Zandvoort, stonden aan het einde van de dag alle persauto’s stil met een of twee lekke koppakkingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste