Dat was inderdaad de oorspronkelijke foutmelding. Nu hebben ze hem vanmorgen opnieuw uitgelezen en kwam de warmtesensor naar boven… Ik heb er verder ook geen verstand van hoor, dus ik begrijp er ook niets van. Hij startte vanmorgen in elk geval nog steeds heel beroerd, na 10 pogingen en heel wat gassen. Uiteindelijk met pompend gassen en heel lang starten met horten en stoten aan de praat gekregen. Even nog toeren laten maken en daarna kon ik stationair draaien en wegrijden. Vanuit de garage kon ik nirmaal starten, maar dat zegt dus niet zoveel. Nog steeds blij met mijn goed werkende accu… Ik had gehoopt dat iemand dit probleem zou herkennen maar helaas dus niet. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen morgenochtend!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
We zijn benieuwd!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb er geen vertrouwen meer in… Gistermiddag wilde hij al niet in 1x starten, dus vanmorgen maar de fiets gepakt. En gister een afspraak gemaakt voor maandag met een citroengarage. Daar gaan ze hem dan dinsdag zelf starten om te zien wat hij doet.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hanneke schreef:Ik heb er geen vertrouwen meer in…
In de auto of in de garage?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gezien de laatste 2 zinnen, in de garage.
Ik vind het toch echt veel waarschijnlijker dat het door de BDP sensor komt dan door een temperatuursensor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
In de garage inderdaad. Ik ben best gehecht aan mijn autootje. Ik neem in elk geval de hele geschiede is mee naar de citroengarage en zal jullie mening daar ook voorleggen. Hopelijk kan ik dan binnenkort weer met plezier verder rijden!
We zijn er eindelijk uit! Bijkomend probleem was lekkage van het koelsysteem. Die lekte namelijk in de cylinders, waardoor die te nat werden om te starten. Eenmaal warm gedraaid en dus gedroogd was dat probleem verholpen, maar ondertussen gingen de bougies eraan kapot, waren in het begin al vervangen, moeten nu de koppakkingen ook vervangen worden en de cylinders. Maar de oorzaak is nu dus duidelijk en zelfs voor mij klinkt het logisch. Duur grapje, maar goed…
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Naar mijn idee is het vernieuwen van de koppakking (dat is er maar 1) al afdoende.
Bij een lekke koppakking hoeven er echt geen cilinders vervangen te worden, hooguit dat de cilinderkop gevlakt dient te worden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Je hebt gelijk. Hoop info gekregen, nu even nagevraagd, en inderdaad alleen koppakking en distributiering en bougies.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is het bekend of de waterpomp al eens vervangen is?
En zo ja, hoe lang is dat terug?
Mocht deze nog niet of lang terug vervangen zijn, laat dan dit gelijk doen met de vervanging van de distributieriem.
Scheelt in arbeid nagenoeg niets, alleen wat extra materiaalkosten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik weet het niet, maar bedankt voor de tip!