Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Inooid schreef:Wellicht dat ik deze ook op kan nemen en op YouTube kan zetten voor het geval dat er meer leken zijn als ik die wel wat willen leren!
Dat lijkt me niet alleen voor leken interessant!
Fijn dat ‘ie het nu goed doet! Als het goed is, is ‘ie nu nog een stuk zachter dan mijn v6. Een type 1 Activa v6 is zo ongeveer de stugste Xantia die je kunt verzinnen.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
https://www.xmclub.nl/forum/how-modden-van-een-veercomputer-hydractief-ii
Om maar alvast een begin te hebben van een eventuele YT video.
Mocht je de oude veercomputer nog goed werkend kunnen krijgen dan heb ik wel interesse, bij mijn veercomputer zag ik dat er 1 solid state relais verbrand is, de tweede geen idee of die nog goed is.
Het liefst zou ik er twee andere relais er in hebben en zo’n ‘overbruggings beveiliging’. Zelf ben ik wat solderen en dit soort zaken totaal niet goed; wellicht dat iemand mij kan helpen hiermee?
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Je bent welkom in Drenthe.
Ik zoek voor een veercomputer de solid state relais VN05N. Nu worden deze op eBay en natuurlijk Ali-express bij bosje aangeboden. Op de Duitse tegenhanger van dit citroen-forum lees is echter berichten dat veel van deze aangeboden relais nep zijn. Wie kan heeft goede ervaringen met de Chinese varianten (en welke fabrikant) of nog beter wie heeft adressen in Nederland waar ze wellicht nog verkrijgbaar zijn. Het gaat in totaal om twee stuks.
teveel citroenen
Ik zie op Ebay genoeg originele staan van ST, maar ze zijn wel duur geworden en zelfs uit China: Dat is vrij waarschijnlijk overgebleven stock van een oude productie. Ik zou geen “namaak” zonder merk kopen.
To err is human, not to err is divine.
Dat is nu juist het probleem naar verluid. Het schijnt dat er ST chips nagemaakt worden. Op het eerste oog lijken ze origineel, maar zijn imitatie. Vandaar ook mijn vraag. Ik zal het artikel opzoeken en de link plaatsen.
teveel citroenen
Bijgaand de link naar het artikel op Citroen-Andre forum: https://www.andre-citroen-club.de/forums/topic/77328-hydractiv-steuergerät-überholen-xmxantia-hydractiv-2/?do=findComment&comment=1686359.
teveel citroenen
Deze jongens hebben ze blijkbaar nog, heb je wel een BTW nummer nodig om te bestellen of iemand die dat voor je doet.
https://www.sahinelectronic.com/product/STMICROELECTRONICS/VN05.html
Die discussie daar gaat nog pagina’s verder en niet iedereen heeft slechte ervaringen, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Wat wel blijkt is dat de VN05 soms niet eens kapot zijn maar de bedrading/print connectie etc.
EN: Dat je zeker diodes moet monteren of weten dat de diodes in je spoelen goed zijn om te voorkomen dat je VN05’s kapot gaan door de “restspanning” van de schakelspoelen.
To err is human, not to err is divine.
Inderdaad, een gewaarschuwd mens. Om het risico niet te lopen, dan maar bestellen waar ze zeker de juiste hebben. Een btw-nummer hoeft geen probleem te zijn. In de discussie worden ook andere zaken genoemd buiten de relais om die een probleem kunnen veroorzaken. Als je de gehele discussie leest, dan worden ook alle elco’s bij voorkeur vervangen. En passeren ook alternatieven voor de VN05, maar wordt geen conclusie getrokken. Daarom maar terugvallen op het origineel.
teveel citroenen