Kan iemand ons helpen????
Welke lijm kan worden gebruikt voor het bevestigen van de schoep op de waterpompas?
Loctite 243 is niet sterk genoeg.
Alvast hartelijk dank voor tips!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die zit geperst.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, hij zit geperst met iets ertussen, er zijn sporen te zien van een product
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
dan is het vast al eens los geweest zeker.
Het product wat je noemt is schroefdraadbormiddel, dat is hier niet geschikt voor. Je hebt een lijm nodig voor cilindrisch bevestigen, 638 of iets dergelijks.
Kijk even bij Henkel wat ze aanraden, welke passing nog haalbaar is om te lijmen.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Dank je wel, we gaan ermee aan de slag, geen makkelijk klusje, iemand ervaring?
Als persen onvoldoende resultaat heeft kun jo ook kiezen voor lijmen in combinatie met een spanbus. Komt het zeker niet meer los. Een boor met passende bus en je bent zo klaar.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ervaring genoeg hier denk ik, als ik voor mezelf mag spreken ken ik dit specifieke onderdeel niet en als het ongebruikelijk is dat dit loskomt dan zal het voor de rest van de goegemeente ook lastig inschatten zijn.
Ik zou zeggen: kom met goede foto’s en meetgegevens!
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, wellicht is er ruimte voor een spanbus of een mechanische borging, of moet je het vanwege redenen allemaal niet moeten willen en scoor je beter een ander exemplaar.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Het is niet gewoon losgekomen, maar de pomp was stuk en er moest een nieuwe as in. Ik ben met warm en kou in de weer geweest en de verkeerde loctite. Zo’n pomp kun je niet meer kopen en zelfs reviseren lukt niet in Nederland. De spanbus is een bruikbare tip, hartelijk bedankt.
Kan Citrotech hem niet reviseren/vastzetten?
Zij hebben zulke mooie apparatuur dat het mij zou verbazen als ze dat niet kunnen oplossen…
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Daar heb ik al contact mee gehad, het enige wat ze konden doen was een nieuwe as leveren.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Citrotech was de laatste in Nederland die deze pompen nog reviseerde, maar ook zij vinden niet genoeg bruikbare onderdelen meer om dit mee te doen. De assen maken ze zelf, maar de rest is gewoon op. Ik heb het na vijf jaar opgegeven en heb de hele lekke handel vervangen door de pomp van een Volvo. Niet origineel, natuurlijk ook niet mooi op een DS uit 1958, maar op mijn Frankenstein Traction kon het geen kwaad. Overigens staat er op 2dehands.be nog een DS-pomp te koop, misschien is dat iets voor je, al was het maar voor de onderdelen? Ik heb contact gehad met de verkoper voor een ander onderdeel, momenteel is hij op vakantie, maar vrijdag komt hij terug.
Bedankt voor je suggestie, jammer dat het zo moeizaam gaat allemaal.
Maar…..mij is het gelukt de schoep op de as te monteren. Meerdere pogingen waren nodig en uiteindelijk lukte het met Loctite 648, goed voorbereiden, heel snel werken en een moker
Iedereen bedankt voor het meedenken en hopelijk hebben anderen iets aan deze oplossing.