Dank ja heb ik gezien zeker tav garantie aantrekkelijk, maar voor de prijs vind ik de binnenkant er wat armoedig uitzien.
En ik had ze een mail gestuurd met een aantal vragen over de wagen maar geen antwoord gehad , misschien lastig die vragen en alleen verkopen ...?
Ik moet zeggen dat ik je visie op DS-en niet helemaal meer kan volgen. Een opgewarmd lijk dat nog een plaatwerkrestauratie moet ondergaan is geen probleem, een goede DSuper met garantie met een wat ‘armoedig ogend interieur’ van ruim 6000 onder je budget legt wel een drempel? Ten opzichte van de blauwe Ideal Paljas DeLuxe spaart deze DSuper je misschien 10.000 euro uit, daar heb je een leuk interieur voor. Notabene leverbaar én te monteren door de aanbieder. Ik zou het wel weten…
Zoek je een goede DS? Dan bellen of gewoon langsgaan.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gekke is dat ik de binnenkanten van de wagens die je ons liet zien eigenlijk allemaal veel armoediger vind. Verkeerde stofjes, foute hemels, verknoeide dashboards, vreemde schakelaars, stoelen die niet bij het bouwjaar horen: ik heb het allemaal voorbij zien komen bij de auto’s die je zelf liet zien hier.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
-Ik moet zeggen dat ik je visie op DS-en niet helemaal meer kan volgen.
Dat kan ik begrijpen maar het is voor mij een zoektocht met leermomenten en ik leer naarmate er feedback op mijn vragen komt steeds wat bij.
Die fantasie-interieurs ogen misschien nog als iets op de foto’s, maar een glimmende drol blijft shit. Ik vind het overigens goed dat je je hier laat informeren en zo bij leert. Is ook onderdeel van de hobby natuurlijk.
De specialisten, waaronder die twee die hier nu al twee keer voorbij zijn gekomen helpen je vast ook echt aan een auto waar je straks ook echt plezier van kan hebben.
ramrod schreef:
Dank ja heb ik gezien zeker tav garantie aantrekkelijk, maar voor de prijs vind ik de binnenkant er wat armoedig uitzien.
En ik had ze een mail gestuurd met een aantal vragen over de wagen maar geen antwoord gehad , misschien lastig die vragen en alleen verkopen ...?
Ik zou ze eens bellen of nog beter: langsrijden!
Een nieuw interieur is niet goedkoop, maar past makkelijk in je budget. En dan kun je zelf de kleur uitkiezen ook nog eens en is het binnen meteen schoon en fris. Eigenlijk dus een voordeel dat dat nog niet is vervangen
Ik zou het wel weten en meteen naar Amsterdam crossen.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
waterman schreef:Het gekke is dat ik de binnenkanten van de wagens die je ons liet zien eigenlijk allemaal veel armoediger vind. Verkeerde stofjes, foute hemels, verknoeide dashboards, vreemde schakelaars, stoelen die niet bij het bouwjaar horen: ik heb het allemaal voorbij zien komen bij de auto’s die je zelf liet zien hier.
Ik begrijp dat wel , jij gaat voor originaliteit en in jou ogen is originaliteit ook (bijna) altijd kwaliteit.
Ik denk daar anders over, ik vind het van belang dat IK iets mooi vind ,gebruik van kleuren en stoffen e.d, origineel of niet , ik vind het niet zo van belang . Iets wat niet orgineel is kan ook prima zijn. Voor mij is het van belang dat de DS qua plaatwerk en chassis goed is , ik kan dit ondertussen zelf beoordelen. Ook van belang is voor mij het hydrauliek systeem en motor , dit kan ik wat minder goed beoordelen en kan daarvoor eventueel gebruikmaken van iemand uit fr DS-TT club.
Overigens heb ik na overleg met iemand van DS TT afgezien om verder te gaan met de blauwe DS uit 1965 en ook de rode uit Belgie is afgevallen om bij mij in de garage te mogen staan;-)
Onderschat niet hoeveel een interieur bijdraagt aan de DS-ervaring. Juist een auto die zo geroemd wordt om zitcomfort heeft erg veel baat bij een interieur naar originele specificaties. Om over pasvorm, geur, kwaliteit Etc nog maar te zwijgen.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
ramrod schreef:
En ik had ze een mail gestuurd met een aantal vragen over de wagen maar geen antwoord gehad , misschien lastig die vragen en alleen verkopen ...?
Mijn DS is bij deze garage gedeeltelijk gerestaureerd en in onderhoud. De eigenaar zei mij wel eens over het onderwerp “e-mail” “Ik restaureer DS’en, ik ben geen IT-er..”
Dus even bellen denk ik..
Dat kan, maar dan moet men niet de mogelijkheid geven om via het contactformulier op hun site te kunnen reageren en een mail adres op hun site te plaatsen. Ik ken de heren niet maar komt op mij beetje arrogant over en weerhoud me nu ervan om langs te gaan.
Ik had via een auto verkoop site een bod op een DS gedaan daar werd wel binnen een paar uur op gereageerd…. vind ik vreemd.
Goedbedoeld advies: richt je op zaken die belangrijk zijn!
Ga naar Amsterdam en laat je overtuigen dat arrogant wel het laatste woord is wat je daarna over die mannen zal zeggen…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ramrod schreef:
Ik begrijp dat wel , jij gaat voor originaliteit en in jou ogen is originaliteit ook (bijna) altijd kwaliteit.Ik denk daar anders over, ik vind het van belang dat IK iets mooi vind ,gebruik van kleuren en stoffen e.d, origineel of niet , ik vind het niet zo van belang . Iets wat niet orgineel is kan ook prima zijn
ja en nee: de gebruikte materialen en manier waarop bij de getoonde wagens het interieur is uitgevoerd zorgen er voor dat ik ernstige twijfels heb over de kwaliteit van het werk. Dat het niet conform origineel is soit, maar wat ik zag oogt gewoon goedkoop en van twijfelachtige kwaliteit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok prima , hoop dat je me blijft adviseren , hierbij ....
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat lijkt me nou een aardige auto om eens te gaan bekijken. Met mazzel pingel je nog wat van de vraagprijs af en heb je budget om hem naar eigen inzicht af te maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Morgen ga ik kijken.
Nog specifieke dingen om bij dit type/bouwjaar op te letten?