Totaal aantal Berichten: 3438
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De slooprijp C5 Exclusive type II heeft een prachtig lederen interieur met elektrische stoelen.
Die dacht ik “even” over te zetten in mijn Ph1.
Gaat allemaal prima, maar ik krijg de stoelbediening niet op gang.
Er is maar één stekker met twee dikke draden. Ik veronderstel dat die voor de stoelbeweging zijn. Daar staat ook 12V op in de donor.
Die stekker er uit geknipt en aan die twee dikke draden een snoer met een sigarenaansteker plug gesoldeerd.
Als ik de stekker in de stoel-stekker steek, gebeurt er niets. Er staat wel 12V op.
Wie weet echt hoe het zit?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3438
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hier de stekker met de dikke draden:
En deze met de dunne draden:
Die past ik de contrastekker met de gele band.
Ook hiermee geen beweging.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3438
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Een tip van Johan Oldenhage bracht beweging. Het dunne witte draadje naast de dikke is de “schakeldraad”. En ja hoor, het werkte meteen.
Dus vandaag ook de linker stoel overgezet, met kopie soldeerwerk.
Geen beweging in die stoel. En dat is niet leuk, want dat is de bestuurdersstoel.
Ik zet de rechter stoel in een aanvaardbare positie en ga dan de stekkers wisselen. Hopen op beweging.
Duim maar voor me.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3438
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het duimen kan stoppen. Stekkers gewisseld en nu doet links het.
Rechts nog niet, maar dat is een secundaire zaak. Komt later wel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop