Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Zo, eindelijk de keuring achter de rug. Kunnen we 2 jaar gerust zijn
Nu nog de plaataanvraag inorde maken en dan de baan op!
Ondertussen gezellig samen
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Mooi plaatje! Ben benieuwd hoe het nu gelopen is met de gordels, want volgens de regels hoeven ze er niet in. Je auto is toch van voor 84?
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Nee is een ‘85-er. Had 1 van de gordels van de Dyane erin gestoken dus geen probleem.
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Het heeft wel een eeuwigheid geduurd…maar ik heb eindelijk een officieel plaatje gekregen van de Belgische overheid
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
De GSA laat zich al kennen als een echte Citroën, 2 dagen gebruikt als daily en we staan al in panne
Ik zit met een serieus LHM lek aan (wat volgens mij) de retour leiding is. het gaat om 1 van de 2 kleine leidingkjes die in een blokje samen komen met de grote die aan de pot zit. Daar zit een split in net aan het bochtje en als de wagen inveert/zakt spuit de LHM eruit.
Het gaat hier dus om “leiding 3”
Een beetje gegoogle brengt me niet meteen iets op, nieuw kan ik het zo direct niet vinden.
Heeft iemand dit liggen, waar het nieuw te krijgen is, of een idee voor een oplossing? Kan ik bv “leiding 3” met een T-stuk samenvoegen met “leiding 2”? Het blokje in de leiding heeft dit een functie of kan dat in principe eruit en alles (voorlopig toch) wat anders aan elkaar vogelen zodat ik verder kan?
Zou dit bv werken? (ik heb geen idee hoe het systeem juist werkt, dus dit kan mss een dom idee zijn )
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Je kunt die retour leiding wel tijdelijk met een andere samenvoegen, maar nooit een dikke leiding naar een dunne leiding: Dat gaat je retour van de dikke leiding misschien wel naar de bron van de dunne.
Controleer ook of je retourleiding niet per ongeluk dicht zit ?
Kijk uit met een t-stuk: Als dat de leiding veel dunner maakt krijg je ook problemen ivm de flow. Er staat maar heel weinig druk op de retourleidingen. ( Behalve de retour van de pomp/drukregelaar)
Vraag maar eens bij een GS specialist of dat onderdeel er nog is ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
via Citroën publications list kom je aan de micro-fiches van in de tijd van toen (onderdelen), zo kun je via het originele nummer op zoek naar de beschikbaarheid hiervan.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Heb een 3-weg verdeelstuk voor een GS besteld, op het eerste zicht moet dit werken denk ik.
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Als je een lek hebt op een plaats dan repareer je toch gewoon het lek op die plaats? Of denk ik nu te simpel?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Ja das de normale gang van zaken maar de leiding is afgescheurd net tegen het ‘blok’ stuk in de leiding. Dus onmogelijk zomaar ‘simpel’ te maken aangezien de 2 kleine en 1ne grote leiding 1 geheel vormen aan dat blok.
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met een koppelstukje van gates los je dat eenvoudig op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Vanaf 82 is het 3-weg stuk vervangen door de octopus-achtige constructie a la BX, met vergelijkbare problemen. Lastig te repareren dus. Je kunt het prima vervangen door het koppelstukje, maar dan moet je ook wat aanpassen in de leidingen. Het stukje van 3-weg stuk naar vat moet je dan toevoegen. Let wel op de diameter van die leiding want hier loopt de retour-flow van de drukregelaar doorheen. Het 3-weg stukje zit tegen het paneeltje wat de motorruimte afsluit, onder het kachelhuis.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Heb het kunnen oplossen met het GS 3-weg stuk
Idd wel wat moeten puzzelen en aanpassen aan de leidingen, maar alles werkt zoals het hoort.
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Vandaag de GSA grotendeels terug inorde gezet na het hele lekgebeuren.
De ‘oplossing’ met het 3-weg stuk
Ook nog de gehele retour vervangen vanaf de voorste hoogte-regelaar (was tijdens de testrit tegen het motorblok gaan hangen en de LHM spoot eruit, foutje )
Stationair draaide ze ook nog niet 100%, dus nog maar eens ff de carb opengehaald, alles goed nu
En toen…wou de starter niet meer meedoen. Of meerbepaald de startrelais (alweer). Meteen korte metten mee gemaakt en een externe relais bijgeplaatst (had nog 1 extra liggen van m’n Ford)
(foto genomen tijdens de installatie, alles hangt nu goed vast, geen paniek )
Na de testrit net alles inorde, alleen leek ze me wat scheef te staan. Even gemeten en idd een verschil van 2-3cm tussen links en rechts. Is daar iets aan af te stellen of een verklaring voor?
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02