Hallo allemaal,
Vorige jaar een gemist APK punt. Bij het vervangen van het suurhuis afgelopen zomer zag ik dat er een rubber hoes rechtsvoor volkemen was afgescheurd na het ligarex bandje. Er toen niks meegedaan, omdat het ding niet op voorraad was.
Echter, vorige weke dame op de brug, en de scheur is dan niet goed te zien. Na reacties op een topic “Een nieuwe lente, een nieuwe uitdaging..”
besloten om volgende week dit rubberen hoesje te vervangen. Het gaat om de hoes bij het tripoide huis.
Mijn hulpvraag is heel simpel…. Wie heeft er nuttige tips?
Alvast bedankt!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik heb maar 1 tip: niet lulle, maar beginne!
Het is nl veel werk.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ds23man schreef:Ik heb maar 1 tip: niet lulle, maar beginne!
Het is nl veel werk.
GRG
En het vuil dat daar ongetwijfeld rond vliegt molt je tripoide!
Nog ff: Bedoel je wiel zijde of bak zijde?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hmm… ik vrees hier weer het ergste….
Voor zover ik weet lijkt het mij de bakzijde te zijn, en niet het harmonica hoesje vlak bij het wiel….
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Haal je wiel eraf. haal het rubber van de menemer op je remschijf. Trek de as naar buiten en vang de kogels op!!! Haal het veerklemmetje van het eind van de as af. Trek de driepoot van de as af.(dit kan heel vast zitten maar soms komt ie los met een klein tikje van de hamer!) Vervang de hoes. Bouw alles weer terug met nieuw vet erin in omgekeerde volgorde..
half uurtje!
hahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
bogaard77 schreef:Haal je wiel eraf. haal het rubber van de menemer op je remschijf. Trek de as naar buiten en vang de kogels op!!! Haal het veerklemmetje van het eind van de as af. Trek de driepoot van de as af.(dit kan heel vast zitten maar soms komt ie los met een klein tikje van de hamer!) Vervang de hoes. Bouw alles weer terug met nieuw vet erin in omgekeerde volgorde..
half uurtje!
hahahaha
Dit klinkt als peanuts vergeleken met een BX!
Is er ook een leuke truuk voor remschijven vervangen?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alcyone schreef:
Is er ook een leuke truuk voor remschijven vervangen?
Ja hoor:
Bouw de bak uit. vervang de schijven. Bouw de bak weer in!
Whoehahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Alcyone schreef:
Is er ook een leuke truuk voor remschijven vervangen?
Ja hoor:
Bouw de bak uit. vervang de schijven. Bouw de bak weer in!
Whoehahaha
valt mee, uurtje of 10 werk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bogaard77 schreef:Haal je wiel eraf. haal het rubber van de menemer op je remschijf. Trek de as naar buiten en vang de kogels op!!! Haal het veerklemmetje van het eind van de as af. Trek de driepoot van de as af.(dit kan heel vast zitten maar soms komt ie los met een klein tikje van de hamer!) Vervang de hoes. Bouw alles weer terug met nieuw vet erin in omgekeerde volgorde..
half uurtje!
hahahaha
Zou je niet eerst het spatbord er af halen??
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ds23man schreef:bogaard77 schreef:Haal je wiel eraf. haal het rubber van de menemer op je remschijf. Trek de as naar buiten en vang de kogels op!!! Haal het veerklemmetje van het eind van de as af. Trek de driepoot van de as af.(dit kan heel vast zitten maar soms komt ie los met een klein tikje van de hamer!) Vervang de hoes. Bouw alles weer terug met nieuw vet erin in omgekeerde volgorde..
half uurtje!
hahahaha
Zou je niet eerst het spatbord er af halen??
GRG
wat???!!! het voorscherm uitbouwen om een ashoes te vervangen???
Nee man, dat is echt niet nodig
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Domme vraag 1:
Waarom staat zoiets “simpels” niet in de werkplaatshandboeken?
Domme vraag 2: Als de dame op bokken staat, is er dan wel voldoende ruimte om bij dit onderdeel te kunne komen?
Domme vraag 3: Als het wiel eraf is, trek je dan “zo” (eventueel met overtuiging) een aandrijfas eruit?
Domme opmerking 1: Het sptbord gaat er rechts voor wel van af. Ten eerste denk ik dat ik er zo wat makkelijker bij kan, maar ten tweede, daarin zit een rubber onderdeel waar de koplampen aan vast zitten met een trekstang gebeuren. En dat rubber onderdeel is met hulp van de vorige APK meester volkomen duidelijk versleten, dus vervangen.
Domme opmerking 2: Wedden dat ik er langer over doe dan een half uur?
Als een simpel stuurhuis me al 3 dagen kost, dan weet ik het met deze simpele klus ook al wel…...
Wet van Murphy…. wegrollende kogels, onvindbare kogels, niet passend rubber, muurvaste aandrijfas…...
Maar goed, ik weet nu dat de klus simpeler lijkt dan voorheen.
Wat een boost voor het zelfvertrouwen
Volgende week, ik heb er al zin in….
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
superpetur schreef:Domme vraag 1:
Waarom staat zoiets “simpels” niet in de werkplaatshandboeken?
Domme vraag 2: Als de dame op bokken staat, is er dan wel voldoende ruimte om bij dit onderdeel te kunne komen?
Domme vraag 3: Als het wiel eraf is, trek je dan “zo” (eventueel met overtuiging) een aandrijfas eruit?Domme opmerking 1: Het sptbord gaat er rechts voor wel van af. Ten eerste denk ik dat ik er zo wat makkelijker bij kan, maar ten tweede, daarin zit een rubber onderdeel waar de koplampen aan vast zitten met een trekstang gebeuren. En dat rubber onderdeel is met hulp van de vorige APK meester volkomen duidelijk versleten, dus vervangen.
Domme opmerking 2: Wedden dat ik er langer over doe dan een half uur?
Als een simpel stuurhuis me al 3 dagen kost, dan weet ik het met deze simpele klus ook al wel…...
Wet van Murphy…. wegrollende kogels, onvindbare kogels, niet passend rubber, muurvaste aandrijfas…...Maar goed, ik weet nu dat de klus simpeler lijkt dan voorheen.
Wat een boost voor het zelfvertrouwenVolgende week, ik heb er al zin in….
MVG, Peter
Dom antwoord 1, boeken zijn niet volledig, dat klopt
Dom antwoord 2, als ze op bokken staat kan je er bij, maar soms zal je met een krik je draagarm in een horizantale positie moeten zetten, anders kan je de as niet mooi recht uit de meenemer trekken
Dom antwoord 3, de as zit vast in het wiellagerhuis met 2 kleine schroefjes. Als je die losmaakt, en vervolgens de ashoes losmaakt van de meenemer op de bak, kan je de as netjes lostrekken en verwijderen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zie je wel, net iets minder simpel dan ik dacht….
Die schroefjes heb ik op de tekening zien staan van het onderdelen boek, dus die kom zeker tegen.
Of ik ze loskrijg is dan weer vraag twee….. danwel of ik er bij kan, want dat is bij die DS ook wel weer een uitdaging…...
Zoeits simpels als een ontlastschroef zit bij mijn dame ook zo lekker handig weggestopt…...
Bedankt, ik zet het op papier, dan kan ik met een gerust hart volgende week aan het knutselen gaan
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
superpetur schreef:Zie je wel, net iets minder simpel dan ik dacht….
Die schroefjes heb ik op de tekening zien staan van het onderdelen boek, dus die kom zeker tegen.
Of ik ze loskrijg is dan weer vraag twee….. danwel of ik er bij kan, want dat is bij die DS ook wel weer een uitdaging…...
Zoeits simpels als een ontlastschroef zit bij mijn dame ook zo lekker handig weggestopt…...Bedankt, ik zet het op papier, dan kan ik met een gerust hart volgende week aan het knutselen gaan
MVG, Peter
Als ze niet los gaan, zet er dan een kruiskop schroevendraaier op, en geef daar een klap met de hamer op. Dan schrikken ze los!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die kruiskopjes zie je zo zitten als je er een wiel aftrekt! midden tussen de wieldraadeinden.
Anders neem je een slagschroevendraaier! ligt geheid in die garage!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman771 schreef:Ds23man schreef:bogaard77 schreef:Haal je wiel eraf. haal het rubber van de menemer op je remschijf. Trek de as naar buiten en vang de kogels op!!! Haal het veerklemmetje van het eind van de as af. Trek de driepoot van de as af.(dit kan heel vast zitten maar soms komt ie los met een klein tikje van de hamer!) Vervang de hoes. Bouw alles weer terug met nieuw vet erin in omgekeerde volgorde..
half uurtje!
hahahaha
Zou je niet eerst het spatbord er af halen??
GRG
wat???!!! het voorscherm uitbouwen om een ashoes te vervangen???
Nee man, dat is echt niet nodig
Je hebt een brug zeker?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)