Even een up-date, ben gisteren bij deze wezen kijken en mee gereden.
Ziet er zeer goed uit, loopt goed totaal geen roest of slechte plekken, dikke map met papieren en rekening van afgelopen 20 jaar, enige min punten voor mij, 4bak en pompfrequentie lag rond de 8 a 9 seconden heeft dus ergens inwendig lekkage.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Meestal gewoon het stuurhuis. Mooie auto!!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja is het zeker, maar ik ga er ook maarvanuit dat het stuurhuis is wat tzt vervangen moet worden.Neem ik mee bij de onderhandelingen.
Mijn beslissing welke het zou kunnen worden gaat tussen dan die groen en deze,
Bij deze wordt de achterbumper deze week nog vervangen, mn hart ligt meer bij de grijze, Pallas, half automaat mooie kleuren combi mn verstand zegt de groene… lastige keuze.
Heb je met die DS20H gereden?
Als die goed rijdt, en verder in behoorlijke staat is, zou ik het wel weten
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ja zeker mee gereden, motor, hydrauliek en halfautomaat prima, 2 klein roest plekjes onderzijde kofferbak, hemeltje los, en grootste issue , de lak ziet er op zich goed uit maar bij bepaalde lichtinval zie je een soort van craquele effect onder de blanke lak op een aantal plaatsen, als ik dit in orde zou moeten laten maken zou de gehele wagen misschien moeten worden overgespoten , weet niet op dit moment of ik mij daar aan ga storen aan de huidige lak, even een afwegen maken , en wat er aan de prijs gedaan kan worden. Bod van €18000 gedaan
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een beetje patina is toch mooi?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zeker wel maar dit komt door slechte voorbereiding voor het spuiten,is toch iets anders voor mij.
Ik lees je zoektocht met interesse,
Ik wist niet dat zelfs voor 25k geen perfecte DS te vinden lijkt te zijn. Blijkbaar zijn echt goede exemplaren zeldzaam of nog duurder.
ramrod schreef:Ja is het zeker, maar ik ga er ook maarvanuit dat het stuurhuis is wat tzt vervangen moet worden.Neem ik mee bij de onderhandelingen.
Mijn beslissing welke het zou kunnen worden gaat tussen dan die groen en deze,
Bij deze wordt de achterbumper deze week nog vervangen, mn hart ligt meer bij de grijze, Pallas, half automaat mooie kleuren combi mn verstand zegt de groene… lastige keuze.
Nog eens naar de foto’s kijkend van die DS20H valt me nu op dat de achterspatborden aan de achterzijde wat hoger zitten dan zou moeten. Dat kun je zien aan de stootlijsten die niet precies in het verlengde liggen van die op de deuren, maar ook aan de spleten bij het kofferbakdeksel.
Heeft ‘ie een (stevige) tik gehad op z’n kont?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
De sierstrips zitten inderdaad vreemd. Een duidelijke knik. Is teveel om alleen een verkeerde afstelling van het achterscherm te zijn. Daarom de roestplekken aan de kofferbodem en de andere achterbumper?. Als de achterzijde een tik heeft gehad, dan lijkt het me, dat je zoiets moet kunnen zien als je de achterschermen verwijdert.
teveel citroenen
Ja op de foto,s viel mij dat ook op , bij de wagen eigenlijk niet , hij heeft een tik gehad op de bumper deze wordt morgen vervangen.
Mocht hij akkoord gaan met mn bod ga ik zo ie zo voor een 2e keer kijken en dan heeft dat mijn speciale aandacht.
Net nog naar een DS geweest in de buurt , deze https://citroeniddsclub.nl/citroen-ds21h-pallas-1967/, van oud bestuurslid DS club.
Mee gereden, zeer fraaie staat, reed goed geen roest ,goed en regelmatig onderhoud gehad, fraai dashboard in prima staat, zwart blijf ik toch minder vinden, als hij Gris Palladium had ik hem zo mee willen nemen….
Voor mij altijd de mooiste DS.
Een tweede neus, 21H, met naar ik aanneem een groen systeem.
En zwart staat ‘m erg goed, in díe uitvoering, heel chique
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ja groen systeem , gehele hydrauliek een paar jaar geleden geheel gereviseerd /vernieuwd.
Reed in zn 1 en in zn achteruit nog al pots weg , is dat af te stellen?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja. Bij ingetrapte rem hoort de koppeling net niet aan te grijpen; bij losgelaten rempedaal moet hij gaan kruipen.
Eerst stationair met en zonder ingetrapte rem afstellen, daarna de centrifugaalregelaar. Ik neem tenminste aan dat het dezelfde procedure is als bij mijn 23ie van 1973.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hij schiet uit de start blokken bij een klein beetje gas geven , gaat weinig subtiel.