Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Medezwevers,
Sinds enkele dagen zitten mijn zomerbanden er weer onder maar ze maken me toch een teringherrie, het geluid is te vergelijken met kapotte wiellagers.
Het geluid is alleen voor te horen. Ik heb links en rechts verwisseld en het lawaai verplaatste zich ook min of meer van links naar rechts.
Een korte inspectie uit de losse pols bij euromaster gaf als resultaat dat de banden gecupt waren als gevolg van een slechte uitlijning.
Het profiel heeft een soort zaagtandstructuur gekregen waardoor het zoemen ontstaat.
Banden naar achteren verplaatsen, uitlijnen en na 2000 km zou het weer goed komen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Er is eigenlijk niet mee te rijden. ‘s Avonds thuis op de bank zit je nog na te zoemen… :coolrol
grR
ps voor de moddereter: ik wist anders niet waar dit topic te plaatsen, dus gewoon maar bij eigen type gehouden, duss..
Vreemd dat je het niet gemerkt hebt tijdens rijden voor de winter en nu in een keer wel. Als de boel niet helemaal recht staat zou je dat toch moeten merken (ja ook ervaring wink ) ahv trillingen en/of scheef trekken. Hopelijk zijn je winterbanden ook niet zo afgesleten roll
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ja, dat vind ik nou juist ook zo gek.
Als je er met je vlakke hand over heen wrijft voelt het wel wat ruw aan, aan de zijkanten, int midden niet.
Toch lijken ze niet echt scheef af zijn gesleten.
De winterbanden eveneens niet.
Trillingen zijn er slechts boven de 100 kmh, scheeftrekken doettie niet.
grR
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Geen ervaring mee.
Maar wat is nou het probleem? Als je nu geen gezoem meer wilt koop je nieuwe banden toch?
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Zeker Michelin Premacy’s???? Heb ik ook last van gehad, ik had ze van achter naar voren geplaatst en daar heb ik me toch spijt van gehad ! !
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb het ook eens gehad, het schijnt dat de combinatie band-auto soms niet lekker samengaan met dit tot gevolg.
Het kan dus heel goed zijn dat het probleem nooit weer voorkomt als je een ander merk banden gaat gebruiken, zonder je wagen uit te lijnen dus!
- C3 1.4 VTi Exclusive
ieksEmmu schreef:Geen ervaring mee.
Maar wat is nou het probleem? Als je nu geen gezoem meer wilt koop je nieuwe banden toch?
Goh, dat ik daar zelf niet op ben gekomen, smartass!
- C3 1.4 VTi Exclusive
Willem schreef:Zeker Michelin Premacy’s???? Heb ik ook last van gehad, ik had ze van achter naar voren geplaatst en daar heb ik me toch spijt van gehad ! !
De boosdoener is een Michelin Pilot HX en de 3 anderen zijn Michelin Energy’s.
Waarom had jij spijt van het van achter naar voren plaatsen? Dat werd mij wel eens geadviseerd om dat juist wel te doen omdat de achterwielen louter meelopen en daarom een ander slijtpatroon krijgen.
grR
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zo, de pilot zit achterop en het geluid is weg, zo maar laten dan..
Ik had verwacht dat en een brom zou ontstaan vanaf de achterkant maar nix.
Mmmm, vreemd.
grR