blower motor problemen problemen problemen
totempalen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 19-06-2021

- Saxo 1.4
- Xantia 1.8l 16v
Gepost: 29 juli 2021 06:57 PM

Beste Xantia forum,

Problemen met de blower motor zijn ondertussen wel redelijk bekend denk ik. Nu bij mij het volgende:
Heel af en toe doet die het gewoon helemaal niet. Verder werkt het gewoon. Dit komt steeds vaker voor dus wil er nu wel echt wat aan doen. Nu heb ik nog een andere aanhager liggen, het probleem hiermee is dat de motor versleten is, hij maakt nogal lawaai.

Ik had dus bedacht, trek deze jongen hier:
uit mijn werkende aanjager, en gooi hem in die waar ik nu problemen mee heb.

Dat leek heel makkelijk. Schijn bedriegd….
De aanjager die uit mijn auto komt kan niet uit elkaar. Normaal gesproken bovenaan altijd een schroefje,
die draai je los en dan haal je zo de motor er uit.
Bij deze zit dat schroefje er niet:
Of tenminste, lijkt daar wel te zitten, maar de kop zit er niet op. Zonder kop krijg je die er natuurlijk nooit uit…

Dus eigenlijk twee vragen:

1. Beste optie lijk mij de motor vervangen van de aanjager die nog wel werkt. Weet iemand het S/N ofzo waar ik naar kan zoeken om aan een vervangende motor te komen? Of zijn die niet los beschikbaar?

2. Of heeft iemand nog andere suggesties? Ik hoor ze graag.


Met vriendelijke groeten,

Thomas


Toevoeging:
Misschien net zo makkelijk om de hele aanjager in een keer te vervangen. Zou deze werken? Ik had vernomen dat ze meer dat €100 kostten, maar €66 valt nog wel mee.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 juli 2021 09:23 AM
  [ # 1 ]

Ik meen me te herinneren dat bij mijn xantia de motor 3 uitsteeksels had die in rubber van de behuizing zaten. Met wrikken en peuteren er uit gekregen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 30 juli 2021 07:00 PM
  [ # 2 ]

Af en toe wel en niet lijkt me vervuilde of versleten koolborstels

Profiel  
 
totempalen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 19-06-2021

- Saxo 1.4
- Xantia 1.8l 16v
Gepost: 31 juli 2021 01:27 PM
  [ # 3 ]
jantje1948 schreef:

Ik meen me te herinneren dat bij mijn xantia de motor 3 uitsteeksels had die in rubber van de behuizing zaten. Met wrikken en peuteren er uit gekregen.

Huh, dat leek deze niet te hebben, maar ik zal nog eens kijken. Bedankt voor je reactie.

Profiel  
 
totempalen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 19-06-2021

- Saxo 1.4
- Xantia 1.8l 16v
Gepost: 31 juli 2021 01:30 PM
  [ # 4 ]
Ed P schreef:

Af en toe wel en niet lijkt me vervuilde of versleten koolborstels

Denk je? Ik zou denken dat die bij volle kracht dan alsnog wel aan zou moeten slaan huh
Als dat wel het probleem is zou het wel goedkoper op te lossen zijn. Dus als je gelijk hebt zou dat wel mooi zijn hahah

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook