Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Dat relais tussen startmotor en contact is wel een goede oplossing. Het voorkomt dat de contacten in het contactslot inbranden. Ik denk ook dat inbrandende contacten oorzaak waren van het startprobleem. Zo’n relais lukt dan nog wel om te schakelen, de stroom van de startmotor is een stuk groter.
Voor het scheef kan ik maar 1 oorzaak bedenken, de staibilisatorstang achter. Je moet het wel controleren op een perfecte vlakke ondergrond (garagevloer). De achterste stabilisatorstang heeft vertandingen die in de draagarm schuiven. Die moet je dus in de juiste positie erin plaatsen. Dat doe je bij montage en daarna is het goed. Aan de voorste stabilisatorstang kun je wat dit betreft niets afstellen. De stabilisatorstangen zijn de componenten die de zijwaarste stabiliteit verzorgen. Het veersysteem zelf heeft geen enkele zijwaartse stabiliteit, omdat linker en rechter veercylinder doorverbonden zijn. Je kunt snel zien of de auto op de juiste hoogt en horizontaal staat, voor moet de voorzijde van de onderste draagarmen perfect horizontaal in lijn liggen met het subframe.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Nadat ik de hoogteregelaar had gereviseerd een tijd geleden heb ik de hoogte gecheckt zoals je zegt door naar de draagarmen te kijken en dat was toen nagenoeg perfect. Zal de achterste eens bekijken als ik noges tijd heb, heel storend is het verschil nu ook niet.
Starter is een gereviseerde, dus vind het toch maar zozo dat die eigenlijk meteen ‘stuk’ is.
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Omdat de vering links en rechts hydraulisch met elkaar verbonden is wordt het hoogteverschil link/rechts geregeld met de stabilisatorstang. Achter weet ik het niet meer, maar voor kun je dit aan één kant bijstellen door aan het uiteinde van de stabilisatorstand de mof te verdraaien. Dan wel degene nemen met aan beide zijden verschillende schroefdraad.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Jerre schreef:Nadat ik de hoogteregelaar had gereviseerd een tijd geleden heb ik de hoogte gecheckt zoals je zegt door naar de draagarmen te kijken en dat was toen nagenoeg perfect. Zal de achterste eens bekijken als ik noges tijd heb, heel storend is het verschil nu ook niet.
Starter is een gereviseerde, dus vind het toch maar zozo dat die eigenlijk meteen ‘stuk’ is.
Als de hoogte voor goed is (scheefstand), dan is het achter ook goed uiteraard, tenzij de auto krom is. Je kunt het alleen “bijstellen” door de stabilisatorstang achter in een andere stand in de spiebanen te schuiven. Maar eigenlijk duidt het op een probleem als de auto echt scheef staat, omdat het helemaal niet de bedoeling is om bij te stellen. De stabilisatorstang moet je gewoon in de juiste stand monteren. Er zou een beschadiging van de spiebanen op de draagarm of stabilisatorstang moeten zijn om tot een scheve stand te komen.
Is het probleem met de startmotor niet een contactslot wat op het punt van bezwijken staat door ingebrande contacten? Wel goed om dan een extra relais ertussen te zetten, dan branden hooguit de contacten van het relais nog door, maar dat vervang je eenvoudig. Overigens kun je dit inbranden minimaliseren door bij een 2-polig relais de contacten parallel te zetten. Het vonken door het denderen van de contacten is dan vrijwel weg. Hou je alleen nog wat contacterosie over door de grote stroom, maar soit.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is de constructie van de stabistang voor niet hetzelfde als bij de DS?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. totaal anders.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Zo, ondertussen alweer een hele tijd verder en de GSA is helaas…verkocht!
De vorige eigenaar contacteerde me, had spijt van de verkoop, en had ‘em graag terug.
Ik had ondertussen ook een Acadiane erbij gekocht en het werd zo wat krap om alles onder dak te krijgen.
Dus na wat over en weer zijn we eruit geraakt en is de GSA (met toch ook wat spijt) terug gegaan. Zo ben ik wel zeker dat ‘ie goed terecht komt.
De vervanger als daily is een ‘02 C5 geworden…niet helemaal hetzelfde qua charme, maar zo blijven we toch hydropneumatisch
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02