ramrod schreef:
Heeft iemand contact gegevens van Leo uit Sittard hij maakt schuifdaken in oa DSen ,ik kom nergens zijn mail adres of telefoonnummer tegen, als iemand die heeft hoor ik het graag.
Dank voor de hulp hopen op mooie ritten met de DS
PB
Dank voor de PB, die advertentie van hem had ik inderdaad ook gezien maar wordt niet op gereageerd .
@Waterman , dank vlotter komende week maar bestellen. Is dit zo eenvoudif te verwisselen als het er uit ziet of zitten er nog haken en ogen aan om rekening mee te houden?
Ik weet dat CitroRevanche nog een polyester dak heeft waar al een gat voor een schuifdak in is gezaagd. Mocht je het zonde vinden om een goed dak te verzagen is dat misschien een optie.
Nu de DS bij mij in de garage staat gaat ook het onderhouden er van beginnen.
Als eerste wil ik de kofferbak wat onderhoud geven, er zit wat oppervlakkige roest op sommige plekken dit wil ik kaal maken en dan voorzien van die dikke zwarte verf , wat voor soort verf is dat en dient het blanke staal nog eerst te worden voorbehandeld voor dat die zwarte verf er op gaat?
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik gebruikte zwarte hammerite. dat is ook roestwerend.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Doe ik ook altijd met zwarte hammerite en een kwast. Koperborstel op een flex om losse roest weg te halen, kap van de achterste stabilisatorstang even weghalen, ook metween achterste spatborden en achterwielen weghalen; daar zit ook altijd op zn minst wat beginnende roest. Dankbaar werkje! Oh; en ook meteen even kijken hoe het bij de voetenruimte van de voorstoelen zit; ook daar vaak op zn minst wat beginnende roest, ook daar even grof schoonborstelen en een lekkere tjet zwarte hammerite geven. Hat kan vrij lang plakken, dus echt goed uit laten drogen voordat je weer matten terugzet.
Brantho corrux kan ook, is ook in zwart te krijgen.
en als je vliegroest hebt, krijg je het weg met Rustyco.
Gewoon de vloeistof variant gebruiken, dat werkt voor lichte roest. 50:50 verdunnen met water, kan zijn dat je het een keer of 2-3 moet kwasten. Daarna goed beschermen natuurlijk.
En als de kokers (en andere holle ruimtes, daar zijn er heel veel van bij een DS!) aan de binnenkant nog netjes zijn, maar niet met een roestwerend middel zijn behandeld, die ook aanpakken.
Rustyco hebben wij professioneel toch wat minder goede ervaringen mee. Het is een ontroestmiddel en moet daarna verwijderd worden voor je gaat coaten. En dat goede verwijderen, dat blijkt best lastig te zijn. Wij zijn voor onze offshore machines dat plekken die zijn ontroest met Rustyco en daarna zijn gecoat dat daar naar verloop van tijd de coating wat bobbelt en los laat.
Ik zeg niet dat het middel slecht is, maar blijkbaar lukt het niet iedereen om dat grondig te reinigen naderhand.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Goed punt.
Hoe wordt het dan in de offshore gedaan?
Net een blik zwarte hammerite gekocht , lijkt me de beste oplossing, tegenwoordig ook sneldrogend.
Alvast gefeliciteerd met je aankoop.
Lijkt me een hele mooie.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Thx , net even in de garage geweest , nog nooit van mn leven een lekke band gehad en na zo,n 60 km in het weekend te hebben gereden rechts voor een lekke band, hoop niet dat dit een voorbode is ....
Kijk eens naar het DOT productie week nummer op de band. Misschien een verrassinkje ?
To err is human, not to err is divine.
...of het bekende/beruchte probleem van roest aan de binnenkant van de velg waardoor er schilfers loskomen die de binnenband lekprikken?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Zal er van de week eens naar kijken, binnenband besteld , neem toch aan dat iedere bandenboer die binnenband kan verwisselen?