Ohw , kan dus wel , mooi dank.
Kan mijn eigen post weer eens niet wijzigen, dus maar even zo.
Verschilt het los halen van de voor spatborden veel van een 3e neus, hier ben ik met mijn toenmalige DS onderdeel van de instructie video geweest , zijn er dingen die lastig zijn en om rekening mee te houden? Tips ?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon alles losschroeven zoals bij de derde neus. Waarom moeten die verstralers er af eigenlijk?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hij wil de wagen laten spuiten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Klopt , ik overweeg het, ik vind de huidige lak niet fraai, ook was de kleur zwart niet mijn favoriete kleur, ik zou hem eventueel naar Gris Paladium AC 108 willen laten overspuiten mede gezien de fraaie rode bekleding.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Van kleur veranderen is nogal een klus, dan moet het plaatwerk echt tot de laatste schroef uit elkaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja , vandaar dat ik het overweeg en nog niet 100% zeker ben.
Gisteren een leuke tour gemaakt, de remblokjes blijven behoorlijk piepen,dacht eerst dat het met het vochtige weer te maken zou hebben, ligt dat aan het type remblokjes en of ook aan de remschijven?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Aan de remblokken of een verkeerd afgestelde handrem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Weer een fijn weekend aan het rijden geweest, was natuurlijk weer erg fijn.
Het piepend geluid van de remmen komt alleen voor bij licht remmen, als ik stevig op de knop trap dan is er geen piepend geluid, denk dat ik tzt de blokjes maar laat vervangen.
Even een vraag tav het schaklen met een half automaat, voor mijn gevoel schakel ik steeds op de zelfde manier, gas los en dan rustig overschakelen en dan weer rustig gas geven, echter wil het toch regelmatig voorkomen dat het daadwerkelijk schakelen verschillend verloopt, soms een harde klonk geluid, soms krakend, soms licht schokkend.
Waar ligt dit nu aan , is dit inherent aan oude techniek/systeem of kan dit ook duiden dat de half-automaat moet worden afgesteld?
Is er een specialist/garage die dit goed kan ?
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Garage Janssen in Bennekom.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Ramrod,
Een goed werkende en goed afgestelde half-automaat kraakt niet en schakelt boterzacht. Daar is geen woord van overdreven - dat werkt gewoon perfect. Verder hoef je bij een half-automaat niet langszaam te schakelen - je kunt het sowieso niet beinvloeden. Snelheid waarmee je de selecteur bediend heeft nul invloed.
Kraken bij overschakelen betekent meestal slecht afgestelde koppeling maar kan ook duiden op versleten synchromesh(en). Vooral terug naar 2 kraakt vaak en enige dat dan helpt is zorgen dat je snelheid laag is bij terug naar 2. Bij een DS kun je veel in de 3e versnelling Overigens heb ik gemerkt dat het type bakolie heel veel verschil maakt.
Geloof dat in deze threat iemand link heeft gepost naar geweldige video over afstellen half-automaat. Stelt als klus niet veel voor en is gewoon een leuke routine. Weinig demontage (geen eigenlijk) en gewoon precies en geduldig werken.
Succes, Matthijs
Ok goed om te weten , die film inderdaad gezien maar omdat ik volgende week naar Jansen ga voor de remblokken laat ik ook gelijk naar het schakelen van de automaat kijken. Kraken doet hij op zich niet vaak hooguit een enkele keer en dan altijd tijdens het opschakelen.
Welke bakolie geeft dan volgens jou het beste resultaat?
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Tja, da’s een goeie.. Weet alleen dat ik die bij Citrotech heb besteld. Daarvoor olie met de juiste spec van de lokale automaterialenboer en dat resulteerde in een bak die duidelijk meer kraakte bij terug naar 2.
Ik zie dat Citrotech maar 1 soort versnellingsbak olie heeft dus dat is dan niet zo lastig. Bij Chyparse hebben ze toch ook weer andere olie.
Is dat zelf eventueel goed te doen in een garagebox?
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Ja, is prima te doen. Wel wat demontagewerk om bij de vuldop aan de zijkant vd bak te komen.