Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
goede stap! Revisie van de oude kan altijd nog. In loosdrecht zit Bart Schippers. Carbu specialist.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Dank je voor de tip. Laat inderdaad de huidige carbu reviseren - reserve kan geen kwaad
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wauw, wat een mazzel dat je een NOS weber hebt gevonden. Dat is echt een speld in een hooiberg. Ik ben enorm benieuwd naar de resultaten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Anders ik wel. En inderdaad ongelofelijk dat er ergens 55 jaar lang in een doosje een carburateur heeft liggen wachten op inbouw. Heb of heel veel mazzel of ik wordt zwaar genaaid - we zullen het zien
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Heel benieuwd!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een kennis van mij had laatst een originele GS weber binnengekregen uit japan….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Volgens track&trace; is er in ieder geval iets naar me onderweg - da’s alvast goed nieuws
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Volgens track&trace; is er in ieder geval iets naar me onderweg - da’s alvast goed nieuws
Vind het ook spannend maar diagnoseproces was behoorlijk gedetailleerd. Heb uiteindelijk met remmenreiniger en dun slangetje heel precies plekken kunnen besproeien. En dan zo dat andere plekken niet ook bespoten werden. Was overduidelijk grote lekkage langs de as 1e trap (voor en achter, maar vooral aan de achterzijde, daar waar gasstang bevestigd is. Ook lekkage langs de as 2e trap maar aanzienlijk minder effect.
Geen effect op de pakkingen aan de carbuvoet of aansluiting spruitstuk aan de kop.
Zal hier resultaten en wat foto’s posten zodra ik meer info heb.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Carbu is net geleverd - inderdaad brandschoon, heb niets kunnen ontdekken waaruit men zou kunnen vermoeden dat eraan geschroefd is, geen spoortje benzinegeur, wat oud en verdroogd vet op de asveren en de voet is volledige vlak en zonder schuursporen. Ziet er dus allemaal zeer goed en geloofwaardig uit.
Hoop vanavond te kunnen monteren - we’ll see.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tof! Wel even goed schoonmaken van binnen hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Nou, de carburateur is ingebouwd en de eerste testrit is achter de rug.
Goed en slecht nieuws; Het goede nieuws is dat de motor echt fraai loopt, probleem is volledig opgelost en motor loopt prachtig rond. Stationair tot ruim onder 600rpm is geen enkel probleem. Proefrit verliep uitstekend, mooi gevoel in pedaal wanneer 2e trap opengaat en echt behoorlijk responsief. Fijnst rijdende DS tot nu toe.
Het slechte nieuws; ik kan het mengsel niet afstellen. Draaien aan de mengselschroef geeft geen enkel effect. Het enige dat effect geeft, is wanneer de schroef volledig verwijderd is. Schiet mij maar lek - heb echt geen flauw idee. Wat niet helpt is dat ik ook niet echt weet hoe die mengselschroef het mengsel regelt. Ik weet dat bij veel valse lucht de mengselschroef niet meer werkt maar dan had ik niet zo’n fijn lopende motor die ik perfect op laag en verhoogd stationair toerental in kan stellen. Ik weet inmiddels hoe een motor loopt met valse lucht probleem..
Iedere tip is welkom - graag jullie ervaringen en suggesties.
Bedankt en groeten,
Matthijs
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Tip van Waterman (10 uur) opgevolgd?
Je kunt je ook afvragen of je moet afstellen als de motor perfect loopt. Als het CO voldoende staat kun je er ook mee leven zonder afstelling. Het blijven oude dames, ook met NOS.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Het schoonmaken bedoel je? ja, heb de deksel gelicht - brandschoon. Heb niet alle sproeiers gedemonteerd. Het ziet er allemaal nieuw uit. Je vermoedt een verstopt intern kanaaltje? Zou natuurlijk kunnen.
Ja, mee eens dat CO afstellen op dit moment zinloos lijkt - nog nooit een DS mmotor zo mooi stationair zien en horen lopen. Fluitend stationair tot ruim onder de 600rpm is niet slecht. Maar stoort me nogal dat die stelschroef niets doet terwijl dat wel zou moeten. Dan klopt er nog steeds iets niet.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Co afstellen:
Extra luchtschroef, die voor verhoogd toerental dus, helemaal dicht. Nu loopt die auto als het goed is 600 toeren. Nu kun je CO afstellen. Zolang je het verhoogd toerental niet helemaal dicht zet heeft CO afstellen geen zin omda er te veel lucht meegezogen wordt.
Dus: extra luchtschroef dicht. Of een hulpje het rempedaal ingetrapt laten houden zodat het toerental daalt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Waterman,
Yep, heb CO proberen af te stellen met schroef verhoogd toerental helemaal dicht. Geen enkele reactie op verdraaien van die schroef.
Is die CO afstelling alleen voor stationair? Of bepaald dat het mengsel over de hele vermogensband?