nee, hoor, daar zit keurig een kiertje tussen van een klein centimetertje; ziet er chique uit.
Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Het lijkt erop of de pijpjes bijna tegen elkaar aan zitten, of vertekend dat?
Ze horen een stukje vanaf elkaar te zitten, zo zit het bij mij.
[
Bij jou zitten ze aan het einde wel erg ver van elkaar. Bij de originele uitlaten, die werden destijds door “rosi” geleverd, staan de pijpjes de laatste 20 cm van hun lengt slechts 1-2 cm van elkaar, precies de dikte van de rubber strip waarmee de uitlaat vast hangt. De uitlaten van Rosi waren van prachtige kwaliteit en pasten perfect. Ook klonken ze precies zoals het hoorde. Nadat Rosi niet meer leverbaar/ te vinden was heb ik nooit meer een uitlaatsysteem kunnen vinden wat in de buurt van hun kwaliteit kwam. Erg jammer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan vertekend mijn foto ook, bij mij zit er minder dan 2 cm tussen de pijpjes.
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Dutch Classic Exhausts schreef:
Binnenkort wordt de eerste uitlaat gemonteerd…
Mooi hoor ik zou nog wel even de lasverkleuringen wegborstelen, dat komt de levensduur ten goede.
(Je kunt ook de hele bende in bad beitsen, dan is het ook aan de binnenkant weg, maar ik verwacht dat de beitsvloeistof die zal achterblijven in dit geval meer schade aanricht, de dempers zullen moeilijk te spoelen zijn )
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
[
Nadat Rosi niet meer leverbaar/ te vinden was heb ik nooit meer een uitlaatsysteem kunnen vinden wat in de buurt van hun kwaliteit kwam. Erg jammer.
Nou, grijp je kans, benader het positief en probeer het eens?
Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leuk voorstel, maar niet meer van toepassing. Na de Ds’sen kwam een SM en na de SM kwamen de klassieke Mercedessen. Daar bestel je gewoon een originele uitlaat voor, bij de dealer, en die gaat een jaar of 10 mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat past niet onder zijn Mercedes
Update (of eigenlijk 2): de eerste set zal zeer binnenkort gemonteerd worden. Hopelijk worden snel daarna de eerste ervaringen bekend en gedeeld.
Daarnaast kunnen we nu ook het flexible deel (in RVS) en de montageset optioneel aanbieden.
Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!
Met flexpijp wordt het ineens een stuk logischer. Maar ben benieuwd naar hoe het eruit ziet en hoe het klinkt.
Ook eens dat de final touch zou zijn als de lasverkleuringen eraf worden gehaald.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Dat ziet er allemaal erg goed uit! Benieuwd naar de bevindingen; ik heb mogelijk binnen een jaar een nieuw setje nodig (begint lekker sportief te klinken!) en had al besloten dat die RVS zou worden. Met die flex erbij is het helemaal goed, wat zou de prijs worden met die erbij? Zodra die van mij eraf en du weer erop moet, moet ik nog wel even een lekje in de vlampijp vlakbij de flex dichtlassen.
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
De prijsstelling voor het hele setje wordt daarmee een beetje anders en ik trek de verzendkosten er voor de transparantie even uit.
* de drie RVS delen ná de flex € 715,00
* de RVS flex € 67,00
* montageset (twee klemmen voor de flex en een complete montageset voor het achterdeel € 54,00
* verzenden binnen NL (lengtecollo bij GLS) € 35,00
Totaal op de keukentafel geleverd € 871,00 incl BTW
Foto’s van het geheel volgen; moet ik even maken en bewerken
Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!
Ziezo, setje compleet
Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!
Is de set al gemonteerd? Ik wil graag de foto’s zien en het filmpje horen van het geluid.
Sowieso benieuwd naar de ervaringen wat betreft geluid. Een RVS uitlaat maakt meer geluid dan een niet RVS uitlaat. Althans bij de DS is dat een bekend fenomeen. Als de testrijder daar wat over kan melden zou mooi zijn.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
In progress. Binnenkort wordt de set gemonteerd en zodra er beeld&geluid; is komen we zéker in de lucht.
Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!
Het eerste beeld en geluid zijn er inmiddels, maar we willen even wat kinderziektes oplossen voordat we daarmee naar buiten treden. De klemmen (van een externe leverancier) lijken nét niet lekker te passen waardoor het geheel niet direct 100% gasdicht is. En dat geeft een lelijk geluid. Een streepje Gungum mag natuurlijk, maar het moet wel leuk blijven.
Wordt vervolgd!
Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!