Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ook in een P207 & P307 dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hoe dat bij Peugeot zit kan ik niet zien, ik heb geen toegang tot die DB.
Maar dat hij ook in de C5 X7 uit 2008 zou zitten, bij de 1.6 HDi, kan volgens mij niet kloppen.
In de DB op S.C wordt daarvoor een andere BSM genoemd, met artikelnummer 98 070 285 80
In de 1.6 HDi van de C5 PH2 zit een Siemens 6500CK.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Als ik op die Aziatische side kijk, worden 6500ET en 6500Y5 als “original replacements” aangegeven.
Kun je nu echt gewoon elke BSM met dezelfde pinout erin duwen?
Dat lijkt me niet waarschijnlijk.
Immers, waarom zou Citroën al die moeite doen om veel verschillende BSM’s aan te houden, met extra kosten dus, als jht allemaal één pot nat is?
In de DB staat ook vaak de opmerking dat het voor bepaalde toepassingen is, zoals CAN-VAN of CAN-CAN, met of zonder specifieke verlichting, met of zonder achterwisser, met of zonder alarm, en zo nog heel veel meer verschillen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
De Can Van versie heeft andere lay-out. Ik kan me voorstellen dat afhankelijk van de opties die op de auto zitten zo.n ding uitgebreider is. Maat verder…
Dan zou je denken: waarom niet altijd de meest complete versie aanhouden?
Dat moet dan toch mogelijk zijn?
Op woensdag 1 september heb ik weer toegang tot SEDRE, de schema’s dus.
Dan zal ik eens kijken of ik, via verschillende VIN’s, kan ontdekken waar de verschillen uit bestaan, en of de stekkerbezetting altijd hetzelfde is.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ik ben benieuwd.
Er is dus een 6 cijferige psa code: 6500FH (oid)
Er revisie code, bij mij L03
Een 10 cijferige code: bij mij 9664055480
dan verder naar rechts 4 regels onder een scanbare code
Deze codes staan allemaal op jouw BSM, incl. die 6500xx?
En als ik me goed herinner is dit een vervangend exemplaar.
Heb je de oude nog, en wat stond daar allemaal op?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Foto van de originele hangt aan. Die 6500XX staat nergens op vermeld.
De vervangende die ik erin heb zitten heeft t zelfde 10 cijferige nr en L03
Die L03 etc is volgens mij een revisie versie, vervangen door L04 met verbeteringen ed, maar wellicht dat iemand met toegang tot documentatie hier meer over kan zeggen
Vandaag heb ik toegang tot SEDRE, en daar via de VIN het schema van de BSM 6500FH van deze Pluriel opgezocht.
Daarbij heb ik zowel het schema van deze Delphi Box gevonden, alsook de Siemens 6500CK van een C5 PH2 met bijna dezelfde fabricage datum: ORGA 11201 <> 11207, da’s maar 6 dagen verschil.
Daarin is te zien dat de stekkeraansluitingen van de drie 28 polige stekkers op zich hetzelfde zijn, echter intern zijn er verschillen.
Dat zie je met name in de aansturing van de verlichting, bij de Pluriel gaat dat over relais en 4 zekeringen (F15-F18), bij de C5 is dat elektronisch zonder extra zekeringen.
Ook de hoofdzekeringen MF zijn anders.
Desgewenst stuur ik je die twee schema’s, geef dan even je mailadres via een PB.
Dan gaan ze als PDF naar je onderweg.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor