Ik wordt doodziek van die Lane Departure Warning. Nou probeer ik er wel aan te denken om dat voor ik weg rijd uit te zetten, maar kun je het niet permanent uitzetten? Mijn Franse dealer (ik woon in Frankrijk) begon moeilijk te kijken, maar ik mag toch aannemen dat het een kwestie is van ‘ergens een vinkje weghalen/zetten’?
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Ik zou eens kijken naar de bedrading of connectors of die niet beschadigd of vervuild zijn.
Ah, begrijp me niet verkeerd, het systeem functioneert prima. Maar ik wordt er een beetje moe van dat het überhaupt functioneert. Ik wil het permanent uit zetten.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als het kan moet dat waarschijnlijk via lexia of diagbox.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad, als het al kan, is dat de enige mogelijkheid.
Ik heb het ook op mijn C5AC-Hy zitten, en ben daar inmiddels aan gewend.
In het begin stoorde het me, en zette ik het wel eens uit.
Nu laat ik het gewoon aan staan, en als ik op de Adaptive Cruise Control rij, wat ik vaak doe, dan dwingt het me op de snelweg om de richtingaanwijzer even te gebruiken als ik van baan wissel.
Zó hoort dat ook, maar ja…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Nog afgezien van het feit dat ik er een hekel heb, ‘Adaptive cruise’ is geen doen hier op het Franse platteland.
Het lane departure warning signaal is inderdaad hinderlijk. Maar het is nog altijd beter dan wanneer er aan je stuur getrokken wordt wat andere systemen doen.
Andere systemen die direct uitgezet mogen worden zijn het start stop systeem en de auto dichtbij melding.
Waar ik mij aan erger is het start stop systeem. Kon ik dat maar altijd uit zetten. Bij kort stoppen is het vervelend dat je motor uit gaat en dan direct weer aan springt.
En waar ik helemaal niets van snap is de melding auto dichtbij in mijn scherm. Wie heeft dat bedacht?
Er gaat een waarschuwings signaal af en je scherm geeft een melding, je kijkt dan naar je scherm in plaats van naar het verkeer voor je, waarop de kans op ongelukken groter wordt.
Die melding krijg ik vaak op de snelweg wanneer er een auto van links vlak voor je langs naar een afslag schiet.
Al die veiligheids meldingen mogen wat mij betreft direct uit gezet worden. Ze schieten hun doel voorbij.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Het S&S systeem kan en mag niet permanent uitgeschakeld worden.
De auto heeft z’n typegoedkeuring gekregen met dit systeem, en daarop zijn de verbruikscijfers gebaseerd in de rijcyclus. Met als gevolg ook de vaststelling van de BPM.
Uitschakelen betekent dan een milieu- en een economisch delict.
Bij vaststelling daarvan kan je zelfs je auto kwijtraken…...
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
maar ik heb daar gewoon een knop voor in mijn C4 zitten, om die ECO uit te schakelen (=S&S).
Dan zou er bij die knop ook een waarschuwing moeten staan U begaat bij het uitzetten van het S&S systeem een tijdelijk economisch delict.
Maar JW ik snap je punt. Een belasting kan vreemd in elkaar zitten.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Er kunnen redenen zijn om die S&S tijdelijk uit te schakelen, bijvoorbeeld bij werkzaamheden.
Als ik het goed heb staat daarover ook iets in het instructieboekje
Maar hij schakelt zichzelf weer in, als je de auto weer start nadat je ‘m zelf uit gezet hebt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
klopt allemaal. Er staat inderdaad in het boekje dat je dat zelf uit moet zetten bij werkzaamheden. En hij zou ook weer starten op het moment dat je de auto zou verlaten (gordel los). Ook is de default bij kontakt dat het aan staat.
Overigens maak ik niet zo vaak mee dat hij inderdaad uit gaat bij een rood licht, ook niet zonder dat de AC aan staat…