5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
Nieuwe Citroën C5 Aircross (2017)
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 13 september 2019 09:01 AM
  [ # 61 ]

Ik rijd zelf met een 180pk EAT6 automaat, maar dat is geen strepentrekker. En ik ben geen overdreven sportieve rijder.  De C5 Aircross is een heel fijne auto (ok, onvergelijkbaar met de C6…) maar ik vraag mij af of de 130pk PureTech een fijne combinatie is.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 13 september 2019 03:42 PM
  [ # 62 ]

Wat is het gewicht van jouw wagen? Een C5 Aircross weegt rond de 1.400 kg. (behalve de 180 pk diesel, die is een stuk zwaarder).

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 13 september 2019 04:48 PM
  [ # 63 ]

Op Citromobile met een C5 Aircross 2.0 HDI 180pk EAT8 gereden, was aangenaam verrast over deze voiture.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 16 september 2019 10:19 AM
  [ # 64 ]
jhvink schreef:

Wat is het gewicht van jouw wagen? Een C5 Aircross weegt rond de 1.400 kg. (behalve de 180 pk diesel, die is een stuk zwaarder).

Het rijklaargewicht is 1505kg. Nogmaals, een heerlijke auto met een heerlijke automaat. Maar een benzine mist natuurlijk het koppel van een diesel.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 22 augustus 2021 09:48 PM
  [ # 65 ]
Jorikl schreef:

Ik rijd zelf met een 180pk EAT6 automaat

Is het geen EAT8 ?

Als je een EAT6 hebt dan is het een 150 of 165 PK

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 23 augustus 2021 07:08 AM
  [ # 66 ]

Excuus, je hebt uiteraard gelijk. Het is een EAT8 icm 180pk

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 02 september 2021 11:32 AM
  [ # 67 ]

Mijn vorige auto was een C4GP Diesel 130pk EAT6. Het koppel van de huidige C5A benzine 130pk EAT8 is daarmee goed te vergelijken. Af en toe schakel ik de sport-stand op de automaat in als ik het iets te gezapig vind gaan.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 04 oktober 2024 12:29 PM
  [ # 68 ]

Na ruim 4 jaar en 110.000 km komt er een einde aan het C5 Aircross tijdperk. Vanwege het lage trekgewicht en de hoge nieuwprijs ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Volkswagen T-Cross met de 1.5 150pk motor en DSG-automaat. De wensen waren: hoge zit, automaat en trekgewicht van 1.500 kg. De T-Cross is wat buitenmaten betreft kleiner maar de zitruimte binnen is acceptabel en op de achterbank zelfs groter.
Ik heb de C5 Aircross als een zeer plezierige auto ervaren, probleemloos, comfortabel en ruim, behalve voor de achterpassagiers. De vering van de achteras als er 4-5 volwassenen in de auto zitten is niet fijn. Op een flinke hobbel bonkt deze dan erg hard. De laatste tijd is de auto wel wat olie gaan gebruiken, ruim 1 liter per 10.000 km. Tot 90.000 km. heb ik nooit olie bijgevuld.
Na 4 Citroëns dus naar Volkswagen. Ik ben benieuwd;-)

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 04 oktober 2024 03:04 PM
  [ # 69 ]

Excuses, het moet natuurlijk een Volkswagen T-Roc zijn!

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 05 oktober 2024 08:51 PM
  [ # 70 ]

Waarom niet weer een C5 Aircross?
Die hybrides mogen idd maar 1300 Kg. trekken.
Maar een niet hybride mag net als een T-Roc 1500 Kg. trekken. Of wilde je perse een nieuwe auto kopen?
Ook heeft de C5 Aircross een echte automaat, heeft de T-Roc niet.
Het bonken als je over een hobbel rijdt is denk ik een defect, mijne doet dat niet.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 09 oktober 2024 11:48 AM
  [ # 71 ]

Het gaat om een nieuwe ivm leeftijd en km-stand. Ik heb een auto van mijn werk. En nieuwe C5 Aircross is duur en trekgewicht van 1250 kg.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 oktober 2024 12:31 PM
  [ # 72 ]
Berlingo2.0HDi schreef:

....
Het bonken als je over een hobbel rijdt is denk ik een defect, mijne doet dat niet.

Onze Hybrides hebben een multilink achteras, met andere veren en dempers dan de “gewone” C5AC. Die heeft een “starre” achteras, met langsgeleiders.

Of daarmee dat bonken verklaard kan worden bij volle belasting is niet duidelijk. Ik heb het in elk geval ook niet.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 09 oktober 2024 01:00 PM
  [ # 73 ]

Als er 2 of 3 volwassenen achterin zitten en je rijdt over een flinke bult zoals die momenteel in de A16 tussen Dordt en R’dam zitten dan veert de auto in tot het aanslagpunt bij een snelheid van 100 km/h. Dat is erg oncomfortabel.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 oktober 2024 01:06 PM
  [ # 74 ]

Daarom staat er ook een bordje met 70, een vervelende bult is dat die elke paar jaar weer terugkomt Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 oktober 2024 05:24 PM
  [ # 75 ]

Die bult staat op een constante hoogte. Het is de rest wat zakt. Dan wordt er weer een bult asfalt in aangebracht om het af te vlakken, maat dan wordt het asfalt daar weer zwaarder waardoor het nog sneller wegzakt in het veen.
Die “bulten” zijn de contstructies die onderheid zijn zoals duikers, viaductfunderingen en zo.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook