Ik ga het komende maand dan ook maar doen , maar geen idee waar ik de aftap en vulpunt kan vinden, is er een tekeing waar dit staat aangegeven?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb je het werkplaats handboek nou al eens gedownload of gekocht?
RTFM:
Aftapplug zit natuurlijk onder aan de bak. Een 5 bak heeft er 2!!
Vulplug zit bovenop onder je tunnel.
Niveau plug zit aan de rechterkant van de bak.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
https://sites.google.com/site/citroenpublicationslist/ voor alle manuals om te FR
ramrod schreef:Ik ga het komende maand dan ook maar doen
Waarom volgende maand pas? Het is weekend… Het is lekker weer. Als je een trechter met een lang verloop hebt hoeft je tunnel niet eens gedemonteerd te worden. Loshalen is voldoende om de vuldop te zien.
bogaard77 schreef:RTFM
Dat! Plus: just try…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
—Waarom volgende maand pas? Het is weekend… Het is lekker weer. Als je een trechter met een lang verloop hebt hoeft je tunnel niet —eens gedemonteerd te worden. Loshalen is voldoende om de vuldop te zien.
Ja het is weekend, gelukkig heb ik naast het hebben van een DS nog andere bezigheden, aangezien het geen haast heeft, olie moet ook nog besteld worden hé, komt dat de komende periode wel.
TAV het werken via het werkplaats handboek, als je zoals ik weinig tot geen sleutel ervaring hebt en al helemaal niet aan een DS dan durf ik dat toch niet goed aan, ik kan niet naar een aantal mensen hier kijken die alles waarschijnlijk blind uit en in elkaar kunnen halen en overal een oplossing voor hebben. Ik voel mij met het werken aan een DS onzeker, ik zal sommige dingen best wel voor elkaar krijgen maar dan moet er ook niet iets tegen zitten, mijn technisch inzicht is helaas niet groot. Zal dus regelmatig hier een beroep blijven doen of aan de DS werken met iemand met ervaring.
@Sam90 Thx voor de duidelijke foto,s
Dank voor de link met alle WPLH boeken
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
rvdb20 schreef:ramrod schreef:Ik ga het komende maand dan ook maar doen
Waarom volgende maand pas? Het is weekend… Het is lekker weer. Als je een trechter met een lang verloop hebt hoeft je tunnel niet eens gedemonteerd te worden. Loshalen is voldoende om de vuldop te zien.bogaard77 schreef:RTFM
Dat! Plus: just try…
Vaak heeft een halve liter fles versnellingsbakolie een uitschuifbaar slangetje. Daar past een standaard bromfietsbenzineslangetje precies in. Daarmee kun je het slangetje makkelijk verlengen en is het heel makkelijk om die versnellingsbak te vullen om de koeltunnel heen.
ramrod schreef:Ik voel mij met het werken aan een DS onzeker
Fair enough. Ik bedoelde het ook niet rot, maar was gewoon benieuwd waarom je het uit wilde stellen.
Olie wisselen is een simpel klusje wat je zeker zelf kunt met beperkte kennis en middelen. En als je hulp nodig hebt horen we het vanzelf.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Vandaag met de DS even een stukje gereden, direct een vreemd geluid,bij gas los laten is het weg bij gas geven is het er weer. lijkt soms op tikkende kleppen of een lekke uitlaatpakking, voor mij dan ....
Als ik de bij achterste cilinder de bougie eraf trek is het geluid weg. Bij de ander bougies is er geen verschil.
Iemand een idee waar dit op kan duiden?
Lijkt het op uitlaatspruitstukpakking?
Dat denk ik ook. Als je de bougiekabel loshaalt is er geen ontbranding meer en als het geluid dan weg is moet het wel de pakking zijn.
Of een scheurtje in het spruitstuk zou nog kunnen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of een uitgelopen drijstanglager of een zuiger met schade. Alles kan. Maar hoogstwaarschijnlijk is er een tapeind van het uitlaatspruitstuk uit de cilinderkop losgekomen of afgebroken (komt vaak voor, beetje kutklus) waardoor ook de pakking stuk is gegaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank, binnenkort maar een met Konijnendijk bellen wanneer hij tijd heeft.
De DS weer opgehaald, 2x afgebroken tapeinden, nieuwe geplaats, pakkingen vernieuwd, nog iets aan hydro lekkage laten doen en nog wat ander klein onderhoud, rijdt weer prima.
Bij deze DS pallas 21 1967 halfautomaat, welk motor type moet er op het motorplaatje staan? Ik dacht DX klopt dit ?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dat klopt, DX.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste